Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

UTG har sine fordeler og ulemper. En raise på UTG vil mest sannsynelig se ut som et kraftig move. Det som igjen er farlig er om du møter monster hender. Short tables har ikke fullt så store krav til starthender, men 44 UTG er noe jeg ville vært veldig forsiktig med å raise. Jeg ville nok håpt på en billig flopp som Fire sier.

Nei, raiser alle pocket pairs først in når jeg spiller 6max.

 

 

AGRESSION!

Endret av Cape
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere som spiller på Pokerstars og kommer langt i turnering som Sunday Warmup/Millions etc. Hvordan i all verden overlever dere frem til premiene kommer ? Jeg prøver å spille fornuftig, men når jeg endelig kommer i posisjon med kort som fungerer så blir jeg konstant møtt med all inn bud gjerne før floppen.

 

Jeg fatter bare ikke hvordan man kan overleve langt i disse turneringene uten å gamble eller få gode perioder med bra kort i posisjon, og tørre å gå all inn gjerne pre-flopp ? Er det jeg som er konservativ ?

Lenke til kommentar

Nå skal jeg ikke påstå at alle får bedre kort enn meg, det vil jo vært en dårlig unnskyldning. Jeg er i snitt med på rundt 17% av potten i ett 10 manns bord, men det virker som det er en smule lavt når jeg sammenligner med de som er big stacks på bordet. Slikt fungerer utmerket når det er i tidligg stadiet at turneringen og blindsene ikke tar livet av folk. Når jeg kommer ca 2-3 timer inn i turneringen og blindsene blir rundt 1-2k så virker det som om det kun går nedenom og hjem.

 

Hvordan forandrer dere startkrav i forhold til posisjon når blindsene øker ? Jeg prøver å følge gode gamle harrigtons regel om stack i forhold til blinds og ante, men virker som om det er krone/mynt avgjørelser som avgjør når du kommer ett stykke ut i turneringene og man ligger på rundt gj.snitt stack.

 

Har noen noe tips om hva jeg burde forandre på eller forbedre meg på mtp problemstillingene jeg har skrevet ?

Lenke til kommentar
Dere som spiller på Pokerstars og kommer langt i turnering som Sunday Warmup/Millions etc. Hvordan i all verden overlever dere frem til premiene kommer ? Jeg prøver å spille fornuftig, men når jeg endelig kommer i posisjon med kort som fungerer så blir jeg konstant møtt med all inn bud gjerne før floppen.

 

Jeg fatter bare ikke hvordan man kan overleve langt i disse turneringene uten å gamble eller få gode perioder med bra kort i posisjon, og tørre å gå all inn gjerne pre-flopp ? Er det jeg som er konservativ ?

 

Spiller ABC poker.

 

Spill thight tidlig og åpne litt videre range senere. Allin pre flop: Jeg forholder meg til AA KK QQ iallefall før ante og tar det litt rolig med AK.

 

Du kan fint spille nitty stil (thight) og komme dypt, du må bare være villig til å tilpasse deg blinds og bordet du spiller på.

 

Husk at det ikke er normal på komme i pengene i stort mer enn mellom 18-20% på en stort volum av MTTS.

Endret av Cape
Lenke til kommentar
Hvor finner man slikt ?

På sider som koster penger, drevet av topp profesjonelle spillere. Den mest kjente er Cardrunners. De har kjente onlinespillere som Brian Townsend, David Benefield og Taylor Caby i stallen. Har aldri prøvd CR selv, men har sett de gratis videoene. Veldig mye bra. Har også hørt mye bra om DeucesCracked og PokerXFactor. DeucesCracked har en uke gratis. Du får stikke innom og se.

 

Edit: En ikke helt ubetydelig mann med navn Daniel Negreanu driver også en coaching-side, PokerVT

Endret av Hegland
Lenke til kommentar
Hvor finner man slikt ?

På sider som koster penger, drevet av topp profesjonelle spillere. Den mest kjente er Cardrunners. De har kjente onlinespillere som Brian Townsend, David Benefield og Taylor Caby i stallen. Har aldri prøvd CR selv, men har sett de gratis videoene. Veldig mye bra. Har også hørt mye bra om DeucesCracked og PokerXFactor. DeucesCracked har en uke gratis. Du får stikke innom og se.

 

Edit: En ikke helt ubetydelig mann med navn Daniel Negreanu driver også en coaching-side, PokerVT

Jeg er selv medlem på Pokerxfactor når det kommer til training sites. Jeg har ikke hatt noe særlig resultater siste tiden utenom 1$ donkament for 133$, men føler selv at det kun er tidsspørsmål før jeg vinner noe snart.

 

For min del så er filmene til JohnnyBax veldig bra, og man kan fint spille på samme måte i micro MTT som på high.

 

Har ikke vært så dårlig når det kommer til cashgames, spiller da 25 NL 6-max for det meste.

 

Har vært igjennom noen cashgame filmer også, StoxPoker og CardRunners er begge veldig bra.

Endret av Cape
Lenke til kommentar

Det virker jo som du har kommet deg et godt stykke på vei når du spiller 25 NL cash games. Har spilt litt deep stacks de siste dagene med 30 mins blinds og det går særdeles bra. Her ender man ikke opp med konstant mynt/krone situasjoner slik som i turbo o.l.

Lenke til kommentar
Det virker jo som du har kommet deg et godt stykke på vei når du spiller 25 NL cash games. Har spilt litt deep stacks de siste dagene med 30 mins blinds og det går særdeles bra. Her ender man ikke opp med konstant mynt/krone situasjoner slik som i turbo o.l.

Jeg liker også spille deep stacks eller f. eks 15 minutter blinds - 3000 start stack eller mer.

 

Får litt mer rom til å være tålmodig iallefall.

Endret av Cape
Lenke til kommentar

Ja, i begynnelsen trodde jeg det var artig med turbo turneringer. Fant ut etterhvert at det det går mer på flaks. 15 mins er også helt ok. Synes det optimale kanskje hadde vært 15 mins short tables. Da har man delvise raske blinds og ikke så vanvitte startkrav som vanelige bord har. Spiller Deepstack short table nu, og det er faktisk en topp turnering til nå

Lenke til kommentar
Ja, i begynnelsen trodde jeg det var artig med turbo turneringer. Fant ut etterhvert at det det går mer på flaks. 15 mins er også helt ok. Synes det optimale kanskje hadde vært 15 mins short tables. Da har man delvise raske blinds og ikke så vanvitte startkrav som vanelige bord har. Spiller Deepstack short table nu, og det er faktisk en topp turnering til nå

Man må være mye bedre på pushfold poker samt at man i mine øyne bør spille et jævlig volum for at man skal kunne være en +EV spiller og lotto til syvende og sist er fraværende.

Lenke til kommentar

Ja, man må nok kjøre mange turneringer på en gang. Tror kanskje det er mer arbeid er verdi i det, men kommer vel ann på hvor gode folk klarer å bli. Synes heller det er verdt å invistere i større turneringer der alle de "suicidale" blir litt små redde for å gamble mye pga høy buy inn.

Lenke til kommentar

Ser veldig bra ut. Observer nå.

 

Jeg pleier ikke å poste slikt som dette, men dette var noe av det kjipere jeg har opplevd på en god stund. Etter 3 timer i deepstack turnering, på rundt 13 plass av drøye 300 stk og denne potten ville avansert meg til leader med omtrent 10k chips. Noe som er relativt mye i denne perioden.

 

Så måtte det skje.

 

Pokerhånden

 

 

Edit: Slik, nå er det mer oversiktlig. Jeg vet jeg ikke skal irritere meg over bad beats, men denne kommer til å holde meg våken en time ekstra i natt :p

Endret av Rosemount
Lenke til kommentar

Enkelte hender kan forresten også postes via:

 

www.pokerhand.org

 

-

Bad Beats skjer og er endel av pokern. Igår var jeg også på vei godt i samme 2.75 turnering.

 

Får det på med AKs Allin pre, mot AKs, motstander får runner runner for flush..

 

Får man bad beats så gjør man iallefall noe riktig ved å få inn pengene som favoritt, det er iallefall ikke feil i poker.

Endret av Cape
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...