Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt skikkelig badass uflaks i dag jeg også. Som regel blir det bare å samle opp blinds hver gang jeg får AA og KK, og den ene gangen det ikke ble det med AA så ble det en all inn suckout istedet. Her er en litt kjedelig situasjon der jeg får trips på river og blir derfor helt desperado, men som jeg muligens burde tenkt litt mer over http://www.pokerhand.org/?4429243 , hva sier dere?

Lenke til kommentar
noen her som har erfaring fra pokerstars?

 

har spilt ut en 100$ der nå nylig, og har aldri sett en side som har virka mer rigga.

nei, jeg er ikke ny til nettpoker, og jeg er klar over at du spiller veldig mange hender veldig fort, og at mye som aldri ville skjedd RL skjer der.

 

har opplevd ganske utrolige situasjoner med tvilsomme calls og treff, men den som satte meg mest ut var en som skjedde akkurat nå;

 

jeg spilte en 35$ 6 spiller sit&go og etter 3-4 runder får jeg KK i tidlig posisjon. jeg raiser preflop, en som caller meg med raise og resten folder. Flopen er K Q 6 none suits, jeg better lavt, og han kjører all in. jeg caller.

 

han har JJ og jeg smiler. men så kommer faen meg J på turn og J p river. hva faen er greia?

Det skjer ca. 1 av 1000 ganger. Hvis du får til det mange ganger blir du rik i det lange løp! :)

Lenke til kommentar

http://www.pokerhand.org/?4442540

 

Litt løst å spille 44 slik, jeg visste jeg var foran shortstackerns range her, og tenkte umiddelbart at BB hadde skikkelig krutt da han kun flattet og ikke isolerte seg med shortie.

Jeg ville ellers fjernet meg her om han hadde raiset, men når jeg allerede fikk mer enn 2:1 til å calle samt at jeg får spille for stacks om jeg treffer set så var det ganske greit preflop spill fra min side. Floppen er jo NUTS og da er det veldig hyggelig å få det på.

 

Apropos Stars: Har selv grindet opp fra 400$ til 3900$ fra Januar til nå, har dog ikke spilt et ekstremt volum.

Har for det meste spilt MTT & SNGs, men også noe Cashgame. Jeg kommer nok til å holde meg til å kjøre endel cash da NL25 og NL50 6max samt noen lodd i MTT-er når ferien er over.

Endret av Cape
Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp med deposit på pokestars med neteller her.

Har for å prøve satt inn 20 dollar på neteller kontoen.

Men når jeg prøver å legge dem over på pokerstars får jeg "forespørsel avslått"

Noen som vet hva jeg kan ha gjort galt?

Endret av rioi
Lenke til kommentar
http://www.pokerhand.org/?4442540

 

Litt løst å spille 44 slik, jeg visste jeg var foran shortstackerns range her, og tenkte umiddelbart at BB hadde skikkelig krutt da han kun flattet og ikke isolerte seg med shortie.

Jeg ville ellers fjernet meg her om han hadde raiset, men når jeg allerede fikk mer enn 2:1 til å calle samt at jeg får spille for stacks om jeg treffer set så var det ganske greit preflop spill fra min side. Floppen er jo NUTS og da er det veldig hyggelig å få det på.

 

Apropos Stars: Har selv grindet opp fra 400$ til 3900$ fra Januar til nå, har dog ikke spilt et ekstremt volum.

Har for det meste spilt MTT & SNGs, men også noe Cashgame. Jeg kommer nok til å holde meg til å kjøre endel cash da NL25 og NL50 6max samt noen lodd i MTT-er når ferien er over.

 

Synes det var korrekt spilt. Jeg hadde kanskje vært forsiktig med å raise med 44 UTG, men siden det var short table så ville du selvfølgelig ikke har mer enn 1 - 2 spiller med videre til floppen. Om jeg hadde sett budet fra BB på 18 ganger Blind vet jeg ikke, da reraise etter raise fra UTG er ett tøft move. Da indikerer du i realiteten at du har en hånd som er sterkere enn UTG "preflop raise krav" som med ikke alt for aggressivt spill er AA - KK - QQ - AK. Det kommer dog annpå hva slags inntrykk de andre spillerene hadde om deg.

 

Floppen var bra. Du styrte oddsen slik at det ble en 2/1 pot odds for å gå for flush draget. Det er jo selvfølgelig ikke en lukerativ odds. Alt i alt, tøft gjort å se en reraise fra BB preflop, men resten var korrekt spill i mitt syn :)

Lenke til kommentar

Alright, jeg er nybegynner so bear with me, men først og fremst, hvorfor raiser du utg der cape istedetfor å håpe på en billig flop?

 

Og, hvis jeg tenker rett så blir regnestykket slik: Antar du vinner hver gang du treffer set og må folde alle de andre gangene siden BB har monster. Det blir 8$ for å vinne ca 88$ (pot 22$ + din totale stackstørrelse ca 66$). Du vinner 5% av gangene som betyr at hver gang du investerer 8$ får du 4.4$ tilbake - som er bad, så du altså i minus hvis jeg tenker rett. Jeg ville sagt at det at du får "2:1" for "8$-callen" ikke har så mye å si siden du må folde uansett hvis du ikke treffer settet. Meen, allinall så hadde det sikkert vert positiv forventningsverdi om du hadde hatt større stack. Synspunkter?

 

Edit: Ok dette blir jo feil ser jeg siden sannsynligheten for å floppe et sett er 11.8% og ikke 5%, så da går du godt i pluss.

Endret av fireofawakening
Lenke til kommentar

UTG har sine fordeler og ulemper. En raise på UTG vil mest sannsynelig se ut som et kraftig move. Det som igjen er farlig er om du møter monster hender. Short tables har ikke fullt så store krav til starthender, men 44 UTG er noe jeg ville vært veldig forsiktig med å raise. Jeg ville nok håpt på en billig flopp som Fire sier.

Lenke til kommentar

Small stakes holdem av sklansky, og no limit holdem theory and practice av sklansky, er de 2 jeg finner mest nyttig i og synes er best på tekniske detaljer og slikt av de jeg har vert borti. Likte også vol3 av harrington. Leste litt i ace on the river av barry greenstein i dag, men det er mye pjatt og tull i den desverre. Kunne tenkt meg every hand revealed av gus hansen. I theory of poker brukes det mye eksempler fra andre spill en holdem, så hvis du ikke kan andre poker spill, slik som jeg, synes jeg det blir greiere å lese de to første bøkene jeg nevnte siden det meste som er i theory of poker kommer igjen i disse bøkene også.

Lenke til kommentar

på Amazon.com finner du alt, og kanskje noen av dem på bokkilden.no. Selv synes jeg det meste av teorien og ideene er presentert bra i bøkene, men det er mulig du er better off med andre bøker, ser det er en del som er kritiske til de to sklansky bøkene jeg nevnte. Kan være enig i en del av det som sies også, f.eks kan mange synes at det er kjedelig med den matematiske vinklingen av alt, og at mange av eksemplene der man får 12-1 pot odds ikke stemmer så mye med hvordan folk spiller i dag. Kanskje harrington on cash games?

Endret av fireofawakening
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...