Gå til innhold

Hva er den beste sporten? Hvorfor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I mitt hode står kampen mellom å være den mest ekstreme sporten mellom BB og sykling.

 

Rart at det som virkelig blir kalt ekstremsporter ikke virker særlig ekstremt på meg, ihvertfall

Sykling er imponerende ja. Det er den mest interessante "vanlige" sporten i mine øyne

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare nevne MMA da?

Wrestling på ordentlig, minus et par tullete momenter.

Hva er morsomst å se på, korreograferte biljakter i rå, amerikanske biler i Hollywood, eller en Ford Scorpio som kjører fra politiet i 120 km/t?

 

I WWE er det to sværinger med strongmankropp som hamrer løs på hverandre med stoler, chokeslamer, bodyslamer osv.

Lenke til kommentar

Fotball for meg er det ultimate iallefall, finnes ikkje ein meir spennande idrett.

 

Sykling har eg med den siste touren blitt litt oppmerksom på, ikkje favoritten min, men ganske imponerandes og spennande til tider.

 

Formel 1 er også ganske kjekt å følge med på, har ikkje sett så mange løp denne sesongen dog. Rally er vel i samme kategori.

Lenke til kommentar
Lagsport: Fotball. Det er rett og slett en fantastisk sport.

Enkeltmannsidrett: Golf. Det er den idretten hvor psyken spiller størst rolle. Golfsvingen er og den mest avanserte bevegelsen i noen idrett.

At golfsvingen er den mest avanserte bevegelsen i noen idrett tror jeg ikke på. Hva med et stavhopp, en sleggerotasjon, et spydkast, frittstående turn...

Lenke til kommentar
At golfsvingen er den mest avanserte bevegelsen i noen idrett tror jeg ikke på. Hva med et stavhopp, en sleggerotasjon, et spydkast, frittstående turn...

Det er faktisk det. Det er så utrolig mye som skal klaffe for å gjennomføre den samme bevegelsen to ganger på rad. Jeg har selv spilt golf i 12 år, har et NM-sølv, men sliter fremdeles med svingen.

 

Se på Tiger Woods, den teknikken er EKSTREM! :ohmy:

Lenke til kommentar

det beste sporten er deffinitivt ishockey! Her skjer det noe hele tiden; fart og spenning.

Hvis man skal sette dette opp mot fotball f.eks. så er jo fotball drit kjedelig. Skjer jo ingen ting.

 

på 2. plass ligger vel landeveissykling. Har ikke noe god grunn, men jeg synes bare det er så morsomt å se på, får ett slags adrenalin kick!

Lenke til kommentar
Lagsport: Fotball. Det er rett og slett en fantastisk sport.

Enkeltmannsidrett: Golf. Det er den idretten hvor psyken spiller størst rolle. Golfsvingen er og den mest avanserte bevegelsen i noen idrett.

At golfsvingen er den mest avanserte bevegelsen i noen idrett tror jeg ikke på. Hva med et stavhopp, en sleggerotasjon, et spydkast, frittstående turn...

Du glemte rykk, støt og frivending.... ekstremt krevende øvelser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ
Lagsport suger synes nå jeg.

Man kan risikere tap pga. andres dårlige innsats og evneveikhet.

 

Sporten jeg synes er best er Muay Thai (eller MMA sånn generelt).

Der lærer man respekt, styrke, smidighet og selvkontroll på et svært høyt nivå. Samtidig kan man også gå dypere inn i opprinnelse og skrifter rundt 'sporten', mange 'martial arts'-grener har lang historie med mye spennende lærestoff.

Slikt ligger på et helt annet nivå enn feks. fotball, å si at fotball er bedre vil nesten være en fornærmelse. Du lærer så uendelig mye mer.

 

Just my two cents.

Jeg trener MMA - nærmere bestemt shootfighting 2-3 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Rugby.. Rå styrke.. ;)

Feil. Rugby er et lagspill der samarbeidsånd er mye viktigere enn i fotball.

 

I rugby er det flere typer spillere, og det er sjelden det er døperioder slik som i fotball. Fansen elsker sporten framfor laget og jeg kjenner ikke til rugby-hooligans. Mao. en fantastisk sport.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...