Gå til innhold

Hva er den beste sporten? Hvorfor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lagsport suger synes nå jeg.

Man kan risikere tap pga. andres dårlige innsats og evneveikhet.

 

Sporten jeg synes er best er Muay Thai (eller MMA sånn generelt).

Der lærer man respekt, styrke, smidighet og selvkontroll på et svært høyt nivå. Samtidig kan man også gå dypere inn i opprinnelse og skrifter rundt 'sporten', mange 'martial arts'-grener har lang historie med mye spennende lærestoff.

Slikt ligger på et helt annet nivå enn feks. fotball, å si at fotball er bedre vil nesten være en fornærmelse. Du lærer så uendelig mye mer.

 

Just my two cents.

Lenke til kommentar
Motorsport er absolutt tingen, fordi det er så sinnsykt mye mer intressant enn annen sport (min subjektive meing, ja..).

Sykling :-)

 

Følelsen å ligge framme og dra et felt med mange andre er fantastisk.

Sosialt da du faktisk har mulighet til å snakke med andre + du får se mange steder du aldri hadde kommet på å se ellers...

 

Etter jeg begynte med sykling har jeg sett steder i nærmiljøet som jeg ikke var klar over før :-)

Lenke til kommentar
Motorsport er absolutt tingen, fordi det er så sinnsykt mye mer intressant enn annen sport (min subjektive meing, ja..).

Sykling :-)

 

Følelsen å ligge framme og dra et felt med mange andre er fantastisk.

Sosialt da du faktisk har mulighet til å snakke med andre + du får se mange steder du aldri hadde kommet på å se ellers...

 

Etter jeg begynte med sykling har jeg sett steder i nærmiljøet som jeg ikke var klar over før :-)

Jeg kan godt se på sykling også, det er spennende :) Sykler en del på grunn av trening også, det er gøy.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Lagsport suger synes nå jeg.

Man kan risikere tap pga. andres dårlige innsats og evneveikhet.

Det er det som gjør det så kult. Man yter gjerne litt ekstra for lagkameratene.

Lenke til kommentar

Friidrett og symjing synest eg er det råaste å sjå på. Forholdsvis enkle øvelsar med ekstreme prestasjonar. Du målar enkelt og greit kven som spring raskast, hoppar lengst osv, men trur det er få som skjønar kor ekstremt det er å hoppe 9 meter i lengde, 2,45m i høgde eller å springe 100m på under 10 sekund. Mangekamp er kanskje det tøffaste.

 

Kampsport som nummer to. Kven er tøffast. Enkelt og greitt.

Lenke til kommentar
BB, fordi ingen legger mer innsats inn i en sport enn en proffbygger.

Jeg vil nå si at sjakkspillere som bruker 10-12 timer i døgnet på å sitte ved et sjakkbrett og flytte brikker er minst like dedikerte. :)

Dem risikerer ikke livet for sporten sin :) Og dem ekstreme deffene proffene kjører nå til dags står det ekstrem respekt av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...