Gå til innhold

Hvor treffer bombene fra fly?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen måte å beregne dette på fra flyet? Eller treffer bombene midt i siktet? Vil ikke tippe på det, da bombene slippes og ikke skytes... Pleier jo å være en strek fra midten av HUD ned på bakken der bombene skal treffe i flightsims. Ser en strek, men ikke noen prikk hvor bombene skal treffe i BF2. Hvor treffer bombene man slipper? :confused:

evt. noen tips angående fly og bomber? Har fått teken på å fly + missiler men ikke bomber.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lurer også på dette. Har prøvd å fly høyt, for så å stupe ned, for å se om jeg ser enden på den streken (skal være en runding på enden av den i virkeligheten iallefall), men maps er jo så latterlig små at det er vanskelig å se uten å styrte i bakken...

Skrevet

Kommer vel litt an på hastigheten....svever du over stedet i F-35 så går selvsagt bombene rett ned, hvis du kjører Su-34 i over 1000 km/t så treffer vel bombene kanskje noen meter foran. Min taktikk er å fly lavt og kun bruke bombene når jeg ser en svær klump med kjøretøyer eller når jeg er over en base. Missilene funker mot Stingers, andre fly osv osv, og hvis jeg vil massakrere noen soldater så bruker jeg den vanlige kanonen ;)

Skrevet

Du må uansett slippe dem en liten stund FØR du kommer til målet. Hastighet har ikke så mye å si (litt), det er høyden som har mest å si.

Husk at når bomba blir sluppet, vil den ha omtrent samme fart som flyet (dette er egentlig ikke tilfellet i virkeligheten, da slippes bombene egentlig rett ned, men det var ikke slik i '42, BFV og jeg mener at BF2 har det samme, at bombene flyger), og den mister egentlig veldig liten fart, så den skal slippes en god stund før man kommer dit.

Den beste måten å lære seg å slippe bomber på, er egentlig å fly i 3. person slik at man ser flyet bakfra (og når den er sluppet ser man forfra). Da lærer man segfor hvor langt bombene flyr. :)

Skrevet
Synes det er umulig å fly med mindre man har joystick, eller 100% view distance, noe jeg ikke kan ha :-( 75% her

Har begge deler. :w00t:

Saitek X45 stikke, HOTAS, og 100% view distance.

Skal prøve litt med 3rd person opplegg. Installerte ikke muligheten for egen server og med singeplayer er det bare 16player map uten fly. Må da prøver multiplayer. :hm: Gruer meg nesten litt.

Skrevet (endret)

Forøvrig, har de firkantene man ser over FI kjøretøy med bomb scope noe å si for hvor bomba treffer, eller er det bare for å indikere at de er FI?

[iC,21/07/2005 : 17:34]

Husk at når bomba blir sluppet, vil den ha omtrent samme fart som flyet (dette er egentlig ikke tilfellet i virkeligheten, da slippes bombene egentlig rett ned, men det var ikke slik i '42, BFV og jeg mener at BF2 har det samme, at bombene flyger), og den mister egentlig veldig liten fart, så den skal slippes en god stund før man kommer dit.

Og hvordan mener du at bombene deakselerere fra 500-700Km/h i virkeligheten?

bombene går fremmover i virkeligheten også. De har nemlig samme utgangshastighet som flyet selv når de blir sluppet.. Luftbremser på bomba kan kanskje redusere hastigheten noe, men å tro at bomber faller rett ned er bare feil. Eneste untaket er retarderte bomber som faller i fallskjerm ned til målet, de vil bremses av fallskjerm, og så falle "rett ned" (avhenging av vind og slikt da).

Det er faktisk ganske så mange kreative bruk for bombers naturlige utgangshastighet når de forlater flyet, ganske godt illustrert av dette:

Aero43G9.jpg

Endret av MrLee
Skrevet (endret)

Da har de starta med å bruke retarderte bomber i stor grad (trenger ikke være fallskjerm, men andre måter å bremse dem ned på), noe jeg tviler litt på.

De mest vanlige brukte bombene er vel Mk80 serien og, dog de kan utstyres med bremsende elementer, så detter de fortsatt ikke loddrett..

Du ser det jo på "TV" også.

De har IR markeren på bygningen, flyr OVER, og bomba kommer inn fra sida :)

Endret av MrLee
Skrevet

Ja dette vil jeg gjerne lese mere omm MeTa][iC, kan du finne noen, gjerne bare _en_ link hvor jeg kan lese om disse "standard" bombene? Så da slippes de bare rett over målet så treffer de uansett høyde da tenker jeg så fremt at det ikke er vind?

Skrevet

Uansett hvordan de slippes så har de jo farten til flyet helt i starten.

Men bombene i BF2 flyr såvidt jeg har sett. Altså beveger seg vannrett.

Skrevet

Det er mulig han mener at de slippes loddrett, d.v.s. stupbomber taktikk. Men da snakker vi om to forskjellige ting, jeg snakker om hvordan bomba oppfører seg når den ER sluppet, han om hvordan den slippes...

Skrevet
Det er mulig han mener at de slippes loddrett, d.v.s. stupbomber taktikk. Men da snakker vi om to forskjellige ting, jeg snakker om hvordan bomba oppfører seg når den ER sluppet, han om hvordan den slippes...

Ah. :wee: EYH! Løsning på problemet, om det funker å droppe bombene loddrett i BF2 er jo problem solved! Eneste er at man må slippe dem høyt, ser vel ikke fiendene nesten. Ellers rekker man ikke å rette opp flyet. :hmm:

Noen som har flere teorier på hvordan bombene oppfører seg i BF2? Evt link til tutorial elns?

Skrevet (endret)

nytter ikke, jeg har seriøst prøvd å stupbombe i BF2...det ender med havari 99% av tilfellene.. (men for all del prøv, jeg suger med fly i BF2 :) )

tror bare du må ta det på feelingen..trene også sitter det...samme med M203 egentlig :)

Endret av MrLee
Skrevet

Men å fly over åpne, flate områder med 2 meters avstand til bakken derimot....

Veldig effektivt å bombe med...selv om man i 98% av alle tilfeller finner f.eks en lyktestolpe :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...