Gå til innhold

Hvordan får DERE råd til alle mobilene deres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heia.

Du trenger ikke å prioritere noe særlig.

Siba har en fin ordning med siba-kortet, få kreditt......masse av det og gå bananas med kortet. betal cirka 500 i måneden på det du har brukt. og etter x antall måneder er du gjeld fri og kan starte handle frenzy`en igjen....

Med 18,5% rente :wee:

Og med et x antal mnd'er mener du kansje 60 mnd'er? :wee:

Lenke til kommentar

Har vel hatt 6 telefoner siden 2000, den første fikk jeg av pappa, siden det har jeg kjøpt en ny(6510) og resten brukte...

 

Å kjøpe brukt telefon er egentlig genialt, da blir det billigere med en gang, hvis man ikke har penger til ny...

 

3210, 3330, 8210, 6510, 8310, 6610 og snart SE W800 (rundt 7000,- kr uten SE)

 

*Edit*: Pengene får jeg fra pappa og mamma + ukepenger(200kr)

Endret av Supah89
Lenke til kommentar

har bare hatt 4 mobiler opp gjenom årene fra ungdomsskolen...en 3210 jeg fikk av foreldrene mine siden "alle de andre ungene hadde fått" :p deretter ble den stjelt i en garderobe og så kjøpte jeg en Ericsson a2618 (tror den het det) for 600 spenn jeg hadde jobbet litt for faren min for i 1999 ellernoe. så kjøpte jeg en SE t300 til fullpris (2498,-) som jeg klarte å få nok feil på til å kunne heve kjøpet, for så å kjøpe en siemens s65 til 1000 kroner, som nå faller fra hverandre :roll:

nå har jeg derimot lyst å kjøpe meg en "orntli" telefon

Lenke til kommentar

For en merkelig tråd!!

 

Du trenger da ikke være kækse eller ha foreldre som er millionærer for å kunne kjøpe mobiltelefon!

 

Hvis man har en fra før så selger man den gjerne litt billig og legger til mellomlegget og kjøper en ny.

 

Uansett... alle og enhver som har en normal 8-16jobb klarer vel å klemme ut 1000-3000,- av lønna si for å kjøpe seg en tlf.

 

Hvordan har jenter råd til sminke hele tiden?? :ermm::roll:

 

Alt det er snakk om er å prioritere.... gi faen i å gå ut på byen en helg og vips... du har penger til ny tlf. Er ikke mange som tenker over hvor mye penger man bruker ute på byen en helg.... eller på miss sixty bukser :D haha...

Lenke til kommentar

har hatt 6-7 telefoner jeg også. ingen er kjøpt selv.

disse har jeg hatt:

 

Bosch telefon (ganske gammel fikk den vel for 7-8 år siden)

Motorola (fikk den til jul året etter eller år etter det)

Ericsson GH 6 et eller annet (fikk den pga at motorolan røk)

Nokia 3310 (fikk den til jul et år) (pga at antenna til GH telefonen brakk)

Nokia 5210 (fikk den til jula etter Nokia 3310 telefonen (3310 slutta å funke)

Nokia 3510i (fikk den i sommerferien i fjor) (5210 telefonen blækka etter at den havna i litt for bløtt element :()

den Nokia 3510i telefonen har jeg i dag. grei telefon egentlig. legger ikke så mye i mobiler egentlig.

så har jeg lånt telefoner innimellom, da jeg er ganske avhengig av mobiler. lånte mobiler når en av mine gamle var ødelagt.

 

dyreste telefonen var vel Nokia 3310 telefonen, den kosta 3000 den gangen.

den billigste må jo være Nokia 3510i telefonen, kosta rundt 300-400 kr i fjor. kjøpt fra Spaceworld.

 

beste telefonen jeg har hatt må være enten Ericsson mobilen eller nei, det er Nokia 5210 telefonen. det var en konge telefon. sikkelig bra telefon. tålte alt. men den ble bytta ut pga batteri kapasiteten.

Lenke til kommentar

Har hatt 9 mobiler til en verdi av ca. 28000... Har de fleste fortsatt... Ligger og råtner opp i kjelleren :p Men må innrømme at Pappa har betalt alle unntatt halve av K700i :p

 

Og du Emne-starter... Måkke tro du er kul fordi du har en rik Pappa :cool:

 

Å være bortskjemt er ikke alltid like positivt :)

Endret av 260202
Lenke til kommentar

Hmm...

 

 

Motorola CD160 ^^ (måtte ha bæretillatelse til å gå med den på gata...)

Ericsson SH888

Ericsson R320

Ericsson R520

Ericsson T10

Ericsson T28

Ericsson T68m (overlegen telefon!)

SonyEricsson T68i

Nokia 3210

Nokia 3310 og 3330

Nokia 3410

Nokia 3510 og 3510i

Nokia 7250i

Samsung V200

SonyEricsson T610

SonyEricsson T630

SonyEricsson K500

SonyEricsson K508

Nokia 6230

Motorola RaZrV3

Og nå til slutt nå 2 stk SE K750i

 

-- Summa summarum blir dette 24 telefoner på 6 år.

 

Finansiert via konkurranser på jobb, Ericsson, Samsung med TeleFast i spissen, "oppsparte" midler, min nåværende jobb o.l.

 

*Edit* Leif i 520en!

 

... Sånn grovt sett rundt 40 lapper da jeg aldri kjøper låste telefoner

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar

Så jeg får lett råd til mobilene mine fordi det går en to år mellom hvert bytte.

C25    14 år   1998   Konfirmasjon, 1800,-      Brukt til ødelagt
SL45   17 år   2001   Ebay, 800,-                    Brukt til ødelagt
SL45   19 år   2003   Ebay, 700,-                    Brukt til ødelagt
C45    20 år   2004    Lånte lillebror sin gamle
CF42   21 år   2005   1100,-                           Bruker enda

 

Jeg vurderer også å kjøpe en ny SL45 i stedet for den ufattelig trege CF42 telefonen jeg har nå. SL45 er fem år eldre og har vistnok raskere prosessor.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
For en merkelig tråd!!

 

Du trenger da ikke være kækse eller ha foreldre som er millionærer for å kunne kjøpe mobiltelefon!

 

Hvis man har en fra før så selger man den gjerne litt billig og legger til mellomlegget og kjøper en ny.

 

Uansett... alle og enhver som har en normal 8-16jobb klarer vel å klemme ut 1000-3000,- av lønna si for å kjøpe seg en tlf.

 

Hvordan har jenter råd til sminke hele tiden?? :ermm::roll:

 

Alt det er snakk om er å prioritere.... gi faen i å gå ut på byen en helg og vips... du har penger til ny tlf. Er ikke mange som tenker over hvor mye penger man bruker ute på byen en helg.... eller på miss sixty bukser :D haha...

Jeg kjenner kun EN som går med miss sixty bukser,,, gjør det noen få ganger, men Miss Sixty er ut.

Min Mobil story:

 

1. Nokia 3410

2. Panasonc husker ikke hva den heter men hadde masse rosa glitter på seg!

3. Nokia 3510i

4.Nokia 3210

5. Sony Ericsson K500

6.lg g7100

7. Samsung E700

8.Sony Ericsson K750i

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...