Gå til innhold

TES: Hvor god data må man ha får å spille ob.


Anbefalte innlegg

Skulle ikke Oblivion større dualkjerne ?

 

Ville heller ha valgt en x3800 isåfall...

Jeg mener å ha lest det jeg også, men hvor mye det har å si i realiteten gjenstår å se.

Hvis min Athlon 64 3700+ mot all formodning skulle slite med å drive Oblivion, kan jeg altids klokke den litt, eller kjøpe ny cpu. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, lurer på om jeg skal anskaffe nytt skjermkort og litt mer ram jeg..

Jeg har nå en AMD XP 2,4 og 512 mb DDR ram med en 120 gb seagate 7200 rpm harddisk.

 

Kan noen nevne et godt skjermkort som går på AGP? Bør være minst 256 mb ram da.. Bør kanskje også kjøre Doom 3 ganske bra.

Er det en xp2400 cpu du har ?

 

Noen rundt x800xl\6800GT burde passe din pc greit nok.

 

Vet ikke hvor mye OB krever, men jeg ville lagt til en brikke på 512, eller kjøpt 2x1GB til pc`en din...bare for sikkerhetsskyld.

Er en xp2400 cpu jeg har ja. Hva som er best av x800xl og 6800GT da? Finnes det noen fine tester på hovedsiden?

Lenke til kommentar
Er en xp2400 cpu jeg har ja. Hva som er best av x800xl og 6800GT da? Finnes det noen fine tester på hovedsiden?

6800GT og X800XL er så og si like, 6800GT er bedre i f.eks. Doom3, mens X800XL er bedre i f.eks. BF2(derfor jeg kjøpte X800XL).

 

 

Noe bedre kort vet ikke om svarer seg, da cpu`en kan bli en altfor stor flaskehals.

 

Skal du ha en ytelses boost, ville ventet til OB kommer ut, se hva som er best av en x3800 og en 3500+ (~) og så kjøpt inn hk + cpu + skjermkort(gjerne et 7800Gt når den tid kommer).

Lenke til kommentar

reknar med at ein athlon 3500+, 1024 ram og 6800 ultra vil klare det.

einaste minuset er att eg har verdens mest bøga skjermkort!

:(

er ikkje sikkert cpuen strekker til, vurderer hiva inn 1024 ram til.

brukar ein raptor disk til OS, installerer dei spelo som er verdt det på den;)

og Oblivion vil bli vert det.

har gleda meg til detta heilt sido eg fullførte Morrowind.

Kortid kjem ein oppfølgar?!

no var eg sein med å begynne å spela morrowind, så då var allerede Oblivion begynt! :!:

Lenke til kommentar
Som emne tittel sier, hvor god data tror du at du må ha for å kunne spille oblivion?!

4525657[/snapback]

 

 

jeg sitter på en p4 3.2 xeon 1gb ram og gf6600

om jeg skal oppgraderer noe blir det skjermkortet :)

 

vet oblivion støtter dualcore, men støtter det multicore da? :)

har bare en fysisk prosessor i den nå, men kan fint kjøpe en til om det hjelper noe i spill

Lenke til kommentar

hmm er litt usikker på min PC

 

P4 540 3600mhz, 2gb ram (ok kvalitet ikke top men ikke møkk heller :-)

 

diverse andre ting, skjermkortet er en PCI-E version virkker det som om, ferdig pc :p i følge programmet SiSoftware sandra, og etter å ha kikket inne i PC'n finner jeg ikke noen AGP slot uansett :p

 

skal bytte skjermkortet til et 7800gt kort, trenger en litt kraftigere PSU, men vurde gå greit på maskinen da?

Lenke til kommentar

Har nå dette:

 

Skjermkort:

-Hightech Excalibur ATI Radeon X850XT 256Mb DDR3 AGP

Hovedkort:

-Asus K8V-SE Deluxe

Prosessor:

-AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz Socket 754

Ram/Minne:

-3stk Twinmos pc 3200 512mb ram

Strømforsyning:

-Aspire ATX-AS500W

 

Annet:

Skjerm:

-LaCie Photon Vision II 20" LCD skjerm

Lyd:

-Logitech Z-5500 Høyttaler 5.1 THX

 

Skal bytte ut CPU og Hovedkort i begynnelsen av desember, jeg har dette i tankene:

 

Hovedkort:

ASRock 939Dual-SATA2

Dette kortet er et sokkel 939 kort med pcie og agp, samtidig som det støtter den nye sokkeltypen M2 når den tid kommer. Og så koster det bare 532,-

 

CPU:

Enkelkjerne:

AMD Athlon 64 4000+

Eller

Dobbelkjerne:

AMD Athlon 64 X2 4400+ (svindyr)

Dette er relativt dyre prosessorer, men forhåpentligvis vil prisen synke litt til desember når jeg går til innkjøp av varene. Jeg føler også at jeg ihvertfall må gjøre et lite hopp bortifra det jeg har nå.

 

Anngående dobbelkjerner så er jeg litt usikker. Jeg har hørt at ATI skal lansere drivere om 2 til 3 månder som får de to cpu kjernene til å samarbeide om en oppgave, feks et spill. Og når Oblivion i tillegg vistnåkk skal støtte dobbelkjerner vil en nåkk få en rimlig høy ytelse. Men jeg er svært usikker her.

Lenke til kommentar

Til dere som lurer på ting ang. bruk av dobbelkjerne CPU'er i Oblivion:

Elite Bastards: A previous interview mentioned using multi-threading to help speed up area/cell loading for when players move about the game world. Are the devs using multi-threading in other ways to facilitate game performance?

 

Gavin Carter: The game’s code takes advantage of the multithreaded nature of the Xbox 360 and multithreaded PCs to improve just about every aspect of the game. The primary function is to improve framerates by off-loading some work from the main thread to the other processors. We do a variety of tasks on other threads depending on the situation – be it sound and music, renderer tasks, physics calculations, or anything else that could benefit. Loading also gets spread across hardware threads to aid in load times and provide a more seamless experience for the player.

 

Hele intervjuet finner dere her

Lenke til kommentar
Til dere som lurer på ting ang. bruk av dobbelkjerne CPU'er i Oblivion:
Elite Bastards: A previous interview mentioned using multi-threading to help speed up area/cell loading for when players move about the game world. Are the devs using multi-threading in other ways to facilitate game performance?

 

Gavin Carter: The game’s code takes advantage of the multithreaded nature of the Xbox 360 and multithreaded PCs to improve just about every aspect of the game. The primary function is to improve framerates by off-loading some work from the main thread to the other processors. We do a variety of tasks on other threads depending on the situation – be it sound and music, renderer tasks, physics calculations, or anything else that could benefit. Loading also gets spread across hardware threads to aid in load times and provide a more seamless experience for the player.

 

Hele intervjuet finner dere her

5041750[/snapback]

 

 

Så er jo spørsmålet om ytelsen vil bli auka nok til at det vil lønne seg å kjøpe ein dobbelkjerneprosessor, sidan dei er ganske mykje dyrare enn enkeltkjerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...