Gå til innhold

TES: Hvor god data må man ha får å spille ob.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte å bare kjøpe meg Oblivion til 360 først jeg også, siden jeg skal ha en xbox uansett, men jeg lurer litt på å oppgradere pc'n i tillegg. Klarer ikke tanken av å gå glipp av alle modifikasjonene.

 

Elder Scrolls serien har et av spillverdenes største, mest loyale og mest aktive community.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det var da ikke måte på. Kanskje jeg skal oppgradere min jeg også, får kjøpe spillet først og se hvor bra det går. :)

Er man diehard TES fan, må man jo nesten kjøpe nytt utstyr når det kommer et nytt spill i serien. :love:

Lenke til kommentar

Det var da ikke måte på. Kanskje jeg skal oppgradere min jeg også, får kjøpe spillet først og se hvor bra det går. :)

Er man diehard TES fan, må man jo nesten kjøpe nytt utstyr når det kommer et nytt spill i serien. :love:

Hehe ;) Får vel eventuelt be forum.hardware.no folka sette sammen en PC til meg når den tid (kanskje) kommer. Har ikke fulgt så mye med på hardwarefronten i det siste.

Lenke til kommentar
Her er hva utviklerne bruker:

 

AMD AthlonXP 2500+ or 2600+ (Barton Core, 333MHz FSB)

1024MB RAM

ATi Radeon 9800pro, AGP w256MB

Er vel ikke det som er brukt når de laget videoene? I såfall så har de sinnsykt lite krevende grafikkmotor...

Tja, viss du har sett E3 videoen legger du kanskje merke til at det lagger ganske heftig enkelte plasser, så er ikke en umulighet. For håpe de har skrevet koden litt bedre denne gang enn med Morrowind. Får fremdeles ikke mer enn 30-35fps :no:

Lenke til kommentar
Her er hva utviklerne bruker:

 

AMD AthlonXP 2500+ or 2600+ (Barton Core, 333MHz FSB)

1024MB RAM

ATi Radeon 9800pro, AGP w256MB

Er vel ikke det som er brukt når de laget videoene? I såfall så har de sinnsykt lite krevende grafikkmotor...

Jeg vil ikke tro at de tester selve spillet på en pc med så "dårlige" specs.

Det krever tross alt ikke et monster for å lage selve spillet, og derfor vil pcer lignende den du nevner gjøre jobben mer en bra nok.

At de testet spillet på en slik pc er heller ikke mulig, da de i 20minutters vidoen viser at spillet bruker teknologier som det kortet ikke støtter. (tror jeg)

Lenke til kommentar

Jeg tror spillet hakker uansett hvor bra pc du har, hvertfall i byene. For etter å ha sett den 20 min lange video som bethesdasoftworks (elns) ga ut er jeg bevist.

Trær "vaier" i realtime + realistisk gravitasjon og npc "tenker" selv det er uber det, og det kreves mye av cpu + 3d kort og ram, mye ram, lots of it!

Lenke til kommentar
Jeg tror spillet hakker uansett hvor bra pc du har, hvertfall i byene. For etter å ha sett den 20 min lange video som bethesdasoftworks (elns) ga ut er jeg bevist.

Trær "vaier" i realtime + realistisk gravitasjon og npc "tenker" selv det er uber det, og det kreves mye av cpu + 3d kort og ram, mye ram, lots of it!

At spillet vil kreve mye er jeg ikke i tvil om, men at det vil bli for heftig for dagens high-end pcer er jeg ikke enig i.

Jo større andel pcer som klarer å drive spillet, jo flere spill blir solgt, noe som resulterer i mer penger i kassen for Betheseda Softworks.

Lenke til kommentar
Hmm, lurer på om jeg skal anskaffe nytt skjermkort og litt mer ram jeg..

Jeg har nå en AMD XP 2,4 og 512 mb DDR ram med en 120 gb seagate 7200 rpm harddisk.

 

Kan noen nevne et godt skjermkort som går på AGP? Bør være minst 256 mb ram da.. Bør kanskje også kjøre Doom 3 ganske bra.

Er det en xp2400 cpu du har ?

 

Noen rundt x800xl\6800GT burde passe din pc greit nok.

 

Vet ikke hvor mye OB krever, men jeg ville lagt til en brikke på 512, eller kjøpt 2x1GB til pc`en din...bare for sikkerhetsskyld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...