Gå til innhold

TES: Hvor god data må man ha får å spille ob.


Anbefalte innlegg

Så er jo spørsmålet om ytelsen vil bli auka nok til at det vil lønne seg å kjøpe ein dobbelkjerneprosessor, sidan dei er ganske mykje dyrare enn enkeltkjerne.

5049239[/snapback]

 

Dobbelkjerne er jo ikke så veldig dyrt. Dobbelkjerne er jo fremtiden, skal man tro "spådommene". I tillegg klokker de ganske bra har jeg hørt ;).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann, jeg gler meg fælt til oblivion og lurer på om denne pcen kommer til å klare det på middles grafikk.

 

Intel P4 3,06 gHz

1024 mb RAM

ATI Radeon X800XL 256mb

5046954[/snapback]

 

 

Ja, uten tvil.

 

I et intervju med Gavin Carter fra beth. sier han at ny teknologi ikke vil bli implimentert i Oblivion. bla. ageias PhysX teknologi. Intervju med Gavin Carter

 

Gavin sier også "As far as differences, if you’ve got a fast PC with a graphics card with full shader model 3.0 support, the differences should be miniscule in nature." dette mot 360en.

 

ut ifra dette vil jeg tro at eksisterende pc'er som din og min vil klare å kjøre oblivion med bra grafikk, kanskje ikke ekstrem.

 

nå vet ikke jeg om X800XL støtter shader model 3?, eller om den klarer å dra nytte av siste 128mb av minne på kortet (lik nvidia 6600 ikke klarer)

Men du vil uten tvil klare og kjøre på medium grafikk

 

Jeg har nesten like spesifikasjoner som deg, har istedet 6800ultra, og jeg vil nok tro, med en form for fps optimizer, at jeg vil klare og kjøre oblivion med bra grafikk

burde kanskje få meg en halv gigabyte med minne først, men det har forståvidt ikke med grafikken å gjøre :)

 

Microtom

 

edit: link og leif

Endret av microtom
Lenke til kommentar
Ifølge 3DMark05 har jeg bare Pixel Shader Version 2.0 på mitt X850xt kort.

 

Hva har dette å si for noe som helst? Hva gjør Pixel Shader 3.0 som ikke 2.0 kan? Har mitt kort noe som ikke X800 eller nwidia sine kort har?

5051528[/snapback]

 

forskjellen i Pixel shader version 2 og 3 er ganske stor, jeg er ingen ekspert, så det er mulig dette blir litt feil.

 

Men det er forskjell på om skjermkort støtter version 2 eller 3.

Pixel shader og vertex shader er en model i directx9, i samarbeid med nvidia.

 

 

<Her> kan du se spesifikasjonene mellom version 2 og 3, det som oblivion klart vil dra stor nytte av i version 3 er det som står som shader length, hvor version 2 har en shader length på 96 mot 60000+ i version 3, da de fleste vet om at oblivion får en fantasktisk skyggelegging,

 

X850XT kan nok gjøre alt det X800 kan + litt til, X850 er vel det beste skjermkortet du får pr dags dato til AGP, men nei det ser ikke ut til at det støtter shader model 3.0, desverre.

 

microtom

 

Edit: glemte link.

Endret av microtom
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
hva med en amd64 3000 og saphire x700pro med OC? tror dere det vil holde eller?

5188534[/snapback]

 

Tror det skal gå greit. Får du en god OC på prosessoren din, så holder det ganske godt. Skjermkortet er greit nok, så lenge prosessoren tar unna en del, skal det sikkert funke med medium innstillinger i 1024x768.

Lenke til kommentar
Tror nok geforce 7800gtx 256mb, amd athlon 4000+, 2 gig ram holder bra nok.

 

kjøpte dette til at jeg skulle få meg oblivion til juletider, men ikke noe oblivion her i gården... :(

5202115[/snapback]

Kjøpte selv en AMD Athlon 64 3700+, OCZ 2048MB Dual Channel, og et 7800 GT, i påvente av Oblivion. Tror det kommer til å drive spillet bra når det endelig kommer, bare synd at det ikke blir til jul. :(

Lenke til kommentar

Min pc nå:

AMD XP 2800+

G-force 4 TI 4200

2 * 512mb TwinMos

1 * 80gb Western Digital

2 * 120gb Western Digital

 

I morgen kan jeg stikke på postkontoret å hente med den nye og supre Gainwald Gforce 6600 GT for den ringe sum av 1795,-

Så i julegave er jeg sikker på at jeg får en ny skjerm, LCD av et slag. (kommer nok til å få velge den ut selv siden ingen andre i min familie kan noen ting om data)

Så rundt nyttår når jeg får stort startstipend kommer jeg til å kjøpe meg nytt surround annlegg. Det jeg har nå er så herpet og sprengt.

 

Etter at jeg har fått oppgradert pcn min tror jeg Oblivion vil kjøre på den. Men ikke med max instillinger da :no:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Selv om jeg har en rimelig grei pc, tror jeg Oblivion kommer til å knekke den grunnet høye krav.

Å kjøpe pc nå, så lang tid i forveien vil være tøys etter min mening, siden Oblivion vil ta nytte av teknologien som kommer fremover.

Derfor kjøper jeg en helt ny pc, når Oblivion slippes.  :)

4542279[/snapback]

 

 

Det mine gode venn , vil være å sløse mye penger....

 

Er jo bare 3 måneder til ob kommer

 

 

 

EDIT : Det var vist en av dine første poster jeg så. Du hadde kanskje en annen data maskin da. Beklager :p

Endret av gamerman
Lenke til kommentar
Selv om jeg har en rimelig grei pc, tror jeg Oblivion kommer til å knekke den grunnet høye krav.

Å kjøpe pc nå, så lang tid i forveien vil være tøys etter min mening, siden Oblivion vil ta nytte av teknologien som kommer fremover.

Derfor kjøper jeg en helt ny pc, når Oblivion slippes.  :)

4542279[/snapback]

 

 

Det mine gode venn , vil være å sløse mye penger....

 

Er jo bare 3 måneder til ob kommer

 

 

 

EDIT : Det var vist en av dine første poster jeg så. Du hadde kanskje en annen data maskin da. Beklager :p

5282743[/snapback]

Den posten er 5 måneder gammel. :p

Pcen jeg hadde da hadde 768mb p2100 minne, en p4@2,53ghz, og et 6800gt.

Jeg er glad jeg ventet 5 måneder med å kjøpe Oblivion-PC for å si det slik. ;)

Lenke til kommentar
Selv om jeg har en rimelig grei pc, tror jeg Oblivion kommer til å knekke den grunnet høye krav.

Å kjøpe pc nå, så lang tid i forveien vil være tøys etter min mening, siden Oblivion vil ta nytte av teknologien som kommer fremover.

Derfor kjøper jeg en helt ny pc, når Oblivion slippes.  :)

4542279[/snapback]

 

 

Det mine gode venn , vil være å sløse mye penger....

 

Er jo bare 3 måneder til ob kommer

 

 

 

EDIT : Det var vist en av dine første poster jeg så. Du hadde kanskje en annen data maskin da. Beklager :p

5282743[/snapback]

Den posten er 5 måneder gammel. :p

Pcen jeg hadde da hadde 768mb p2100 minne, en p4@2,53ghz, og et 6800gt.

Jeg er glad jeg ventet 5 måneder med å kjøpe Oblivion-PC for å si det slik. ;)

5282935[/snapback]

 

 

Ok :)

 

Beklager viste ikke det.

 

Vil bare spørre om du synes 7698 er det jeg bør forvente i 3dmark05 ? Jeg så din score og i forhold til min data maskin så er det vel et slik score jeg burde få ?

 

Uansett gleder meg til OB :) Håper det går bra med litt AA osv :yes:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tjohei, jeg skal ha meg ny bærbar datamaskin, som kommer til å ødelegge mitt neste semester ved bruk på Oblivion. Jeg har ikke alt for mye penger, noe som er typisk for de i min situasjon (studenter), og vil gjerne vite litt om hva som er viktigst å prioritere. Er det bedre å kjøpe for eksempel: (Whitebox) CL65 med >2GHz, 2GBram og x600-grafikkort, enn en maskin med mindre cpu, mindre ram og bedre grafikkort? Jeg vil gjerne ha en maskin som kjører spillet rimelig bra (greit om ikke alt er på topp, men det skal være pent!).

 

-- Jeg er klar over at dette ikke er det helt perfekte underforumet for dette spørsmålet, men det er da litt relevant! :\

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...