Gå til innhold

TES: Hvor god data må man ha får å spille ob.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette har da blitt svart på en del ganger her i forumet. (Hint, søk ;) )

 

Det siste som er kjent er at folka i Bethesda har sagt at "Oblivion will definitively lokk best on the newest system when is it lauched", eller noe i den dur. Skjønt jeg tror at min PC vil kunne klare å kjøre Oblivion på ganske høye instillinger (sjekk profil for mine specs).

Lenke til kommentar
Det er kanskje likså greit å bare kjøpe en Xbox360 egentlig. Mye billigere i forhold til pris vs ytelse. Dessuten støtter den HD tv, så valget er ihvertfall enkelt for meg.

 

Men ikke noe Contruction Set da, så det er jo det aller største minuset. Og spillet er sikkert bedre på PC med mus osv.

...For ikke å nevne alle de evig mange mod'ene som etter hvert vil komme! :D

 

Det i seg selv er en god grunn til å velge PC.

Lenke til kommentar

Selv om jeg har en rimelig grei pc, tror jeg Oblivion kommer til å knekke den grunnet høye krav.

Å kjøpe pc nå, så lang tid i forveien vil være tøys etter min mening, siden Oblivion vil ta nytte av teknologien som kommer fremover.

Derfor kjøper jeg en helt ny pc, når Oblivion slippes. :)

Lenke til kommentar

Mener du virkelig at obivilion vil vere for hardt for en maskin med x800xt, 3 ghz, 1024 ram?

 

Det ville jo da ha blitt svært vanskelig for meg å spille da, siden 3 ghz er det høyeste sokkelen min kan ha, så da må jeg i tillegg kjøpe nytt hovedkort for en 900kr og cpu for 2500kr, + skjermkort fior 2500kr, hakke råd til det jeg. pokker.

Lenke til kommentar
Mener du virkelig at obivilion vil vere for hardt for en maskin med x800xt, 3 ghz, 1024 ram?

 

Det ville jo da ha blitt svært vanskelig for meg å spille da, siden 3 ghz er det høyeste sokkelen min kan ha, så da må jeg i tillegg kjøpe nytt hovedkort for en 900kr og cpu for 2500kr, + skjermkort fior 2500kr, hakke råd til det jeg. pokker.

Det vil utvilsomt gå bra på din maskin*, men jeg tror den visuelle kvaliteten vil bli enda bedre med neste generasjon gpu.

I tilleg vil jeg spille oblivion på max, med Masse AA og AF slått på, og da tror jeg jeg må ha en maskin som er bedre en den jeg har nå.

 

*Såfremt at du kjøper ny gpu.

 

Fant dette i et intervju:

 

On the more technical side, our shadow implementation is very impressive. At the highest detail level, the system provides for full soft-shadows on every object, including self-shadowing. It is really a sight to see!

 

Jeg vil kjøre med alt på max, med solid framerate, og da holder ikke dagens hardware tror nå jeg!

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det svakeste på min data er vel grafikk kortet mitt, geforce6600gt.

Tror dere at dette vil være for svakt?

Tror det vil gå helt bra. ;) Det er det jeg har i hvert fall! Ganske sikker på det det holder. Hvis ikke det går bra, så sikter Bethesda litt feil, da får de ikke solgt så mye... Skjønt det er ikke sikkert man kan spille det på full grafikk. Men jeg SKAL ha på self-shadowing, om jeg så må kjøpe et nytt grafikkort!

Lenke til kommentar
I know that no official PC system requirements have been released, but seeing the gorgeous screenshots makes me wonder. Will players need a monster system to run the game?

As always, we like to push the technology, so if you want your PC to run the game at its fullest potential, you’ll want the latest, greatest PC out there. However, we are working on making it much more scalable that Morrowind so that the game will run on a wider variety of machines. It’s just too early to say how far we’ll be able to drop the system specs and still have the game achieve an acceptable level of performance.

Lenke til kommentar

Oblivion-devsa har gjentatt mange ganger at de vil prøve få til et så vidt specter av specs som mulig, men ikke til det nivået da gameplayet blir dårligere. De har også sagt at skal man ha alle innstillinger på fullt, så må man ha det beste som er på markedet da det blir lansert, eller kanskje ha den generasjonen som kommer etterpå.

 

X800XT er IKKE overkill for Oblivion.

Endret av GuardiaN--
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...