Gå til innhold

Spesiell GeForce 7800-kjøler


Anbefalte innlegg

Ser ikke ut til at luften klarer å komme UT av den boksen noe særlig effektivt.

Svært sant, ser ut som en del luft vil bli sperret inne selv om den er perforert av luftehull. Om den derimot ikke kjøler så bra som de påstår, og noen har tatt motet til å kjøpe den, så hadde nok personen skåret vekk rammekassa rundt den originale formen til kjøleramma og moddet litt på den selv.

 

Personlig så den litt sikra ut, en kjøleramme som dekker til alle kretsene og de små komponentene på kortet både over og under. Tåler nok en støyt. Fargen var jo bare helt "fresh" for å si det slik, selv om kjøleramma på toppen kunne hatt litt variasjon, kanskje i form av en printet logo som de andre kortene.

 

Skal også si meg enig i at om en produsent setter på så stor kjøler at 7800 blir en dual-slot løsning så ber de om å bli bannlyst. Etter hva jeg leste ang. ATI's nyeste kort som nå skal komme i september, så skal jeg gå for 7800 ettersom det er en single-slot løsning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kortet så ikke særligt mod venligt ut akkurat. Det er jo mange som foretrekker å sette på en heat-pipe, vannblokk eller en annen viftekjøler som bråker mindre/kjøler bedre. Men med denne løsningen så virker det som om det bare er mere arbeid å få den av  :thumbdown:

Kan du ikke bare kjøpe et med referanse-design om du skal modde da? Ingen som tvinger deg til å gå for dette.

For et utrolig bra poeng! Ingen som tvinger noen til å kjøpe et kort med bedre kjøler, hvis de skal plukke den av for å kjøre vannkjøling uansett.

*bøye seg i støvet* Dere er jo inne på noe nå. Det er vel ingen vits å kjøpe et kort som er vanskeligt å modde, hvis det finnes noen som er lettere å modde på.

 

:blush:

 

Men en ting jeg er spent på det er pris og ytelse på dette kortet. Som så mange andre har påpekt så blir det kanskje ikke så atraktiv om det tar en ekstra slot, spesielt hvis det ikke har andre fordeler, som f.eks pris eller ytelse.

Lenke til kommentar
Ser ikke ut til at luften klarer å komme UT av den boksen noe særlig effektivt.

Svært sant, ser ut som en del luft vil bli sperret inne selv om den er perforert av luftehull. Om den derimot ikke kjøler så bra som de påstår, og noen har tatt motet til å kjøpe den, så hadde nok personen skåret vekk rammekassa rundt den originale formen til kjøleramma og moddet litt på den selv.

Faktisk, etter å ha sett på bildet nedenfor virker det som om det er en åpning på ene enden hvor luften skal blåse ut. Det ser i så fall ut til å være en bra løsning. Blir sikkert en fin strøm av luft.

 

ecs_acs2_bg.jpg

Lenke til kommentar
Faktisk, etter å ha sett på bildet nedenfor virker det som om det er en åpning på ene enden hvor luften skal blåse ut. Det ser i så fall ut til å være en bra løsning. Blir sikkert en fin strøm av luft.

Den så sperret ut i enden, men etter en nærmere kikk ser den egentlig åpen ut der ja. Om dette er faktum så vil luften bli kanalisert av kjølerammen i seg selv og bli presset ut i den enden etter å ha blitt presset inn av viften og tvingt gjennom kjøleribbene under kjøleramma. Dermed en veldig god kjøleløsning.

Noen som vil kjøpe den og bekrefte hvorvidt den kjøler bra eller om den bare er jålete? :cool:

Endret av Blackthorne
Lenke til kommentar

Tipper det er fult av luft kanaler inne under der, for å få ledet mest mulig varme over på kobber/x-materielaet. Etter 1 år er det fult med støv inni. fram med :dremel: å nei. hehe. måtte renske mitt 9800XT, var oppe i 90 grader idle.

Nå er den nede i 70 idle. Kom ikke på å skjekke for støv. :blush:

Lenke til kommentar
Skal også si meg enig i at om en produsent setter på så stor kjøler at 7800 blir en dual-slot løsning så ber de om å bli bannlyst. Etter hva jeg leste ang. ATI's nyeste kort som nå skal komme i september, så skal jeg gå for 7800 ettersom det er en single-slot løsning.

Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner hva dere snakker om. Dersom dual-slot løsningen hadde kjølet bedre og stillere uten å være noe dyrere så hadde jeg ikke vært i tvil om hva jeg hadde kjøpt. (Og, nei, det er _IKKE_ singel-slot).

Endret av daffyd
Lenke til kommentar
Skal også si meg enig i at om en produsent setter på så stor kjøler at 7800 blir en dual-slot løsning så ber de om å bli bannlyst. Etter hva jeg leste ang. ATI's nyeste kort som nå skal komme i september, så skal jeg gå for 7800 ettersom det er en single-slot løsning.

Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner hva dere snakker om. Dersom dual-slot løsningen hadde kjølet bedre og stillere uten å være noe dyrere så hadde jeg ikke vært i tvil om hva jeg hadde kjøpt. (Og, nei, det er _IKKE_ singel-slot).

helt enig... bruker ikke de andre slot'ene til noenting... foretrekker støysvakt foran plass-besparelse :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...