Jump to content
Sign in to follow this  
Howard

Prisgunstig 20-tommer fra Iiyama

Recommended Posts

Rundt om 6000,- for en "rimelig" 20" med 16ms. Det er ikke mye rimelig det da.

Kostet rundt om 3000-,/4000-, da snakker vi om rimelig. :dontgetit:

Edited by Scortech

Annonse

Responstid ser jeg ikke på lengre. Kontrast og lysstyrke derimot. Kontrasten 400:1 mener jeg er ganske skuffende. En lysstyrke på 250 cd/m^2 er også litt skuffende. Til sammen gir disse to en unormalt mørk "lys hvitfarge", og en unormalt lys "sort"-farge. Det lover ikke bra for meg som liker å redigere bilder og se film.

Men det er bra de satser litt lavere i prissjiktet sånn at konkurransen blir hardere der og det forhåpentlig bidrar en aldri så liten smule til lavere priser på 20". Sånn som det er nå så får man jo TO stk 19" til prisen av en 20". Det tror jeg tyder på at det er rom for langt lavere priser på 20".

Til helvete med integrerte høytalere på skjerm!

Ellers så skjermen grei ut, men det finnes bedre alternativer i den prisklassen, så jeg tror neppe den blir en veldig stor slager akkurat..

En lysstyrke på 250 cd/m^2 er også litt skuffende. Til sammen gir disse to en unormalt mørk "lys hvitfarge", og en unormalt lys "sort"-farge.

Nja, 250 cd/m^2 er ikke så ille det da. Det er få jeg vet om med 400 cd/m^2 som faktisk sitter med 100% lysstyrke..

legg på eit par lakser til og kjøpe ein slik i stade....

http://accessories.euro.dell.com/sna/Produ...uctlisting.aspx

"Et par" lakser ja, ellers er det bra de begynner å få flere billige paneler med en saklig oppløsningen, men er enig med scortech, 3000-4000 hadde vært endel bedre, da begynner det å bli ok skjermpris (må jo ha to også). Responstiden er bra nok, personlig er jeg glad for at de holder seg til S-IPS-panel.

AtW

syns ikke dette var så billig ettersom LACIE er ofte på ukens tilbud til 6,5 hos samme nettbutiikk :D

Nei, vente på skjermen som kommer i oktober .D

Nei, vente på skjermen som kommer i oktober .D

Haha, den kommentaren der kjenner jeg igjen fra i fjor! Da kom de ikke før uti desember! La oss heller si neste år(2006)!

Jeg kommer absolutt ikke til å kjøpe Iiyama igjen, har hatt så mye prakk med support at jeg fikk en ViewSonic fra netshop istedet. Supporten deres virker rett og slett ikke.