Gå til innhold

MPX Notebook KN1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har forsøkt meg litt på undervolting i dag, og maskinen kjører nå stabilt på multiplier 6 og 0.732V på minimum settings og multiplier 15 og 1.132V på maximum settings. I tillegg går det ca. 10 minutter mellom hver gang viften starter når den kjøres på Max. Battery (i NHC) med surfing og musikklytting. Batteritiden er også betydelig forbedret (har ikke fått målt hvor mye enda).

 

Hvis det er interesse for det så kan jeg kanskje legge ut en miniguide for hvordan jeg har gjort det i nærmeste fremtid. Det er ikke vanskelig og praktisk talt idiotsikkert. Tutorials ligger også ute på f.eks. www.notebookreview.com ev. bruk Google.

 

Edit: Skriveleifer og mangler

Endret av kadaver
Lenke til kommentar
Noen som vet om ei blåtannmus noen plass som selges uten dongle og som funker bra? Så ei på Komplett men den virka heller stusselig. Er så lei av den vanlige trådløse targusmusa mi og den dritten som stikker ut fra USB-porten ;)

5503843[/snapback]

 

 

hva med denne fra shg.no?

5504107[/snapback]

 

Wow, tusen takk. Der var det mye bra :w00t:

 

Edit: Huff, 175,- NOK i frakt for ei lita uskyldig mus var nesten litt for mye når musa koster 269,- NOK :hrm:

 

Edit 2: Fant en del fine blåtannmus på mamoz.no også. Veldig bra utvalg der. De tar i tillegg betaling med Visa men et ekpedisjonsgebyr på 29,- NOK + 95,- NOK i porto :no:

Endret av DJ ZooL
Lenke til kommentar

@THacker: skal se hva jeg får gjort i løpet av helgen.

 

 

@alle: Får dere tv-ut til å fungere? Det fungerer når maskinen starter, men når jeg enabler tven vises ikke bilde, selv om den detekteres av NVidia menyen (i skjerminnstillinger). Noen som har noen formening om hva det er jeg gjør galt?

Lenke til kommentar

Da var min KN1 i hus :) men nå har jeg fått et stort problem.

 

Etter at jeg hadde restartet maskinen min en gang, og skulle logge på så kommer det opp en melding om at jeg må registrere windows. Jeg prøver så å gjøre dette men får ikke konfigurert internett-tilkoblingen min før registreringen. Windows får jeg derfor ikke registrert og da kommer jeg meg heller ikke inn på maskinen!

 

Hva i alle dager må jeg gjøre for å komme ut av denne knipen?

 

Første gangen jeg slo på maskinen gikk det jo greit. Er det slik at jeg MÅ registrere windows før jeg kommer meg inn på pc'n?

Lenke til kommentar
Vi kan vel kanskje kalle dette oppfølgeren til KN1 folkens :)

 

MPX Notebook MW1

 

15"SXGA+ Centrino

PM760/1024MB/80GB/GF6600 128/GBL/BT/XPP

5511881[/snapback]

 

 

Den er ikke wide :\ det er jo dødsviktig! :p KN1 kunne dog hatt større oppløsning, men det er ikke et veldig stort savn..

5516300[/snapback]

 

Selvfølgelig. Bedre spesifikasjoner = dyrere maskin. Er jo bare å velge. Må man ha bedre oppløsning er det bare å kjøre på, men da må man ut med rundt 500-1000 spenn mere for en maskin som dette kjøpt fra en seriøs og vel etablert selger.

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som er fullstendig blind, eller er det ikke en ps2 utgang på KN1? Jeg hadde tenkt å plugge i et eksternt tastatur, men fant jo ikke noen port å stappe ledningen inn i!

5529391[/snapback]

 

 

Bærre usb, men man får slik en tøff usb-ps2 ting, jeg bruker det..

Funker gull. Har en 1xusb-2xps2 så kan ha tre tastaturer på maskina :p evt et tastatur ekstra + mus.. eller tre mus, eller .. ja.. u get the point :p

Lenke til kommentar

Eg ser etter ny bærbar pc for tida, og kn1 hos mpx.no er blant dei eg vurderer.

Er i militeret for tida, men blir student til hausten, derfor lurer eg på om denne pcen fungerer greit i skole samenheng liksom.

Med tanke på støy og portabilitet. Har høyrt at vifta bråker en del.

Blir maskina stille nok med konfigurering ?

Har lest gjennom denne flotte tråden nå, og blir stadig mer interesert i maskina.

 

Samtidig fungerer skjermen greit nok ? med tanke på oppløysinga liksom.

 

 

Vurderer også netshop 259ien og, men pga. oppladningstida på tilerma ein evighet blir eg i tvil. men den har jo litt bedre skjerm og støyer mindre.

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som er fullstendig blind, eller er det ikke en ps2 utgang på KN1? Jeg hadde tenkt å plugge i et eksternt tastatur, men fant jo ikke noen port å stappe ledningen inn i!

5529391[/snapback]

 

 

Bærre usb, men man får slik en tøff usb-ps2 ting, jeg bruker det..

Funker gull. Har en 1xusb-2xps2 så kan ha tre tastaturer på maskina :p evt et tastatur ekstra + mus.. eller tre mus, eller .. ja.. u get the point :p

5529596[/snapback]

 

 

Og hvor får jeg tak i en slik sak? finner kun ps2-->usb dingser, og det har jeg jo ikke noe bruk for.

Lenke til kommentar
Støyen som folk klager over skjønner jeg ingenting av. Den bråker en del når jeg spiller ja, men når jeg sitter i forelesninger og bare holder på med surfing,word o.l er det bare en liten sus som kommer og går. Ingen som legger merke til det

5530318[/snapback]

 

Fortsetter å klage litt jeg i håp om noen smarte forslag. Veldig mye viftestøy hos meg. Min vifte går ca hvert 3 minutt bare jeg har på winamp. Har nå stilt NHC til 800mhz(6x) og med CPU voltage på 0,732V som noen nevte gikk fint. Har også klokket ned skjermkortet en del. (Standard 2D innstillig iflg. skjerkortinnstillingene..) Er jo en kongePC ellers så hadde vært aritg å få gjort noe med viftestøyen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...