Gå til innhold

MPX Notebook KN1


Anbefalte innlegg

Noen som har denne PCen og kan fortelle om hvordan den er? Som støy, hvordan den virker i spill.

 

Tenkte kanskje å kjøpe den med:

 

 

1 stk. MPX notebook logo (På lager 100+)

1 stk. PowerQuest Drive Image Special Ed. OEM For OEM PC produksjon <- Hva er det?

1 stk. MPX harddiskbasert gjenoppretting for PC Recovery media for MPX PC

1 stk. Quanta KN1 915PM notebook barebone 15,4W/915PM/GF6600/DDR2/5in1/DVDRW/GBLAN (Bekreftet 15.07.2005)

1 stk. Intel Pentium M 750 - 1.86GHz, 2MB cache 533MHz, 90nm, mobile prosessor

1 stk. Kingston 512MB SODIMM DDR2 533MHz Non-ECC CL4 (På lager 20+)

1 stk. Kingston 512MB SODIMM DDR2 533MHz Non-ECC CL4 (På lager 20+)

1 stk. Hitachi 2.5" 80GB Travelstar 5K80 IDE ATA-100, 5400 RPM, 9.5mm, 8MB cache

1 stk. Intel® PRO/Wireless 2915ABG 54Mbps WLAN miniPCI, 802.11a/b/g, BULK

1 stk. Microsoft Windows XP PRO SP2 Norsk OEM Norsk Manual+COA (Kun til PC prod)

1 stk. Ahead Nero Burning ROM 6.0 Express OEM CD/DVD-Recorder software

1 stk. Cyberlink PowerDVD XP 6.0 OEM For DVD-ROM, 2 kanaler lyd (På lager 100+)

1 stk. PC Service/Support Pack 2 år hentesrv. Bærbar Hent-Reparer-Returner, 5 dager

 

Hvordan vil denne yte i spill som WoW, CS:Sourca og Battlefield 2?

Hvilket virus programm er det jeg bør kjøpe?

Dette koster rett under 14000kr. Er det noen andre PC tilbud som er mer fornuftig å kjøpe? Jeg kommer til å bruke PCen til skole, vanlig surfing og skriving og til spill.

Jeg har en stasjonær med Radeon 9700 128mb og lurer på hvor mye forskjell det er mellom GPUen på MPXen og Det andre 9700kortet.. Sikkert dårligere..

 

Takker for alle svar!

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GeForce 6600 Go som sitter i MPX Notebook er nok en god del kraftigere enn Radeon 9700 Mobile. Hvis jeg ikke tar helt feil, er begge disse skjermkortene klokket litt ned i forhold til skjermkort i stasjonære PCer, men allikevel skal nok GF6600 yte godt nok til dagens spill. Og med en rask Pentium M under panseret, pluss 1GB RAM, har du nok en kjempefin spill-PC.

 

Det finnes også bærbare med GF6800-skjermkort, som igjen er enda bedre enn denne. Men der ser du vel også forskjell i pris..

 

Til noe under 14000,- er dette veldig mye/bra PC for pengene.

 

PowerQuest Drive Image vil jeg gjette på er noe lignende Nero ImageDrive, kunne kjøre en "kunstig" DVD/CD-ROM som ligger på harddisken. Isåfall et lite program man enkelt kan kjøpe senere hvis du vil spare inn litt på prisen på den bærbare.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg kjøpte meg en KN1 tidligere i år, og bortsett fra at jeg har en 1,73 GHz Pentium mobil CPU, er spesifikasjonene lik.

 

PC-en fungerer utmerket i spill, og driver selv spill som Splinter Cell: Chaos Theory og Battlefield 2, hvis 800x600 er oppløsning og detaljer er medium. CS: Source går også smertefritt.

 

Når det kommer til støy er jeg litt skeptisk. Maskina blir fort gansker varm under, og vifta har kun utblåsninger som varer i ca. 5 sekunder en gang i minuttet - det varierer selvfølgelig.. Har ikke fått speed-step-funksjonen til å funke helt godt, og man må aktivere den i BIOS. Dog jeg hadde faktisk klokkefrekvensen nede i ~730 MHz. Dette vil selvfølgelig føre til mindre varmeutvikling, og dermed mindre støy.

 

Jeg ser at den programvare-pakken du får ikke er helt lik. Jeg fikk Roxio Easy CD & DVD Creator, og den har gitt meg flere gode opplevelser enn Nero noen gang kan gi. Velg den hvis du kan ;) En ting jeg må få klage litt på, er DVD-brenneren. Den har maks 4x brennehastighet, men når jeg legger i en plate som støtter det, velger Roxio maks 2x, og det liker jeg ikke. Om det er brenneren eller programmet som sperrer er jeg ikke sikker på, men jeg liker det uansett ikke.

 

Noe mer? Ja... Skal vi se; Den er utmerket god å skrive på, men jeg savner en funksjon for å slå av mousepaden. Dessuten sitter Fn-knappen der Ctrl skal være, og det skal jeg fortelle deg, det er ganske irriterende til tider. Chassiet til maskina gir deg litt inntrykk av plast, men det holder i lange baner. Jeg er plaget med å ha fått noen tastatur-merker på skjermen, men det kan være av at den blir fraktet under press på skjermen i skolesekken, en PC-sekk fra Fellows.

 

Da tror jeg igrunn ikke det var så mye annet og si, enn at dette er en knallgo PC som gir ytelse i bøtter og spann, som har et moderat støynivå (klassen overdøver :p ) og har tilkoblinger nok til meg. Savner kun PS/2-kontakt.

 

Hvis det da var noe noen lurte på, så er det bare å spørre ;)

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg kjøpte nettopp den pcn du lurer på der i forrige uke.

Den er utrolig deilig.. ja, deilig :)

 

Kjører Bf2, Nfsu2,GTA:san andreas o.l så det suser. Har ikke noen problemer.

La merke til igår at det også til meg hadde kommet 2-3 små merker på skjermen etter press. Men, legger ikke merke til det når skjermen er på.

 

Sier bare : løp og kjøp.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Denne pc'n står veldig høyt i kurs hos meg nå. Bestillingen er rett rundt hjørnet...

Hvordan er den å se på/ta på. Ser den bra ut? solid? billig?

Hvordan er størrelse/vekt i forhold til andre maskiner med 15,4" skjerm.

Og når det gjelder støyen, er det mulig å bruke sånn vifteprogram for å hindre stør når man bruker den til vanlig? i f.eks konferanser osv?

Lenke til kommentar
Denne pc'n står veldig høyt i kurs hos meg nå. Bestillingen er rett rundt hjørnet...

Hvordan er den å se på/ta på. Ser den bra ut? solid? billig?

Hvordan er størrelse/vekt i forhold til andre maskiner med 15,4" skjerm.

Og når det gjelder støyen, er det mulig å bruke sånn vifteprogram for å hindre stør når man bruker den til vanlig? i f.eks konferanser osv?

PC-en er riktig god å ta og se på, men kjennes litt plast ut i forhold til hva det de store produsentene som HP leverer. Vekten er helt grei, under tre kilo hvis jeg husker rett.

 

Jeg har ikke sett eller hørt om et vifteprogram, men det hadde vært kjempekjekt!

Enda en ting jeg vil påpeke, er at man kan oppleve å få strek over skjermen ved film-seing og spilling - altså at skjermen ikke henger helt med (forsinkelse i skjermen). Det kan være irriterende, men ikke noe man blir plaget med.

Lenke til kommentar
Har lest om no fangui opplegg i noen andre tråder. Er dette et program som går til alle pc'r, eller må man ha et spesifikt program for de forskjellige pcne? Noen som vet om det er mulig på denne?

Fant FanGUI, og testet det, men det så ikke ut til å fungere. Man må muligens ha en BIOS-oppdatering for å kunne styre viften, og da må Intel inn på banen, evt Award eller hvem det nå er som lager BIOSen..

Lenke til kommentar

Bare synd at en ikke kan velge en s-ata disk i den. En 7200RPM hadde ikke vert å forakte for min del da støy og batterikapasiteten ikke er 1. pri. Men for all del, det skulle i det minste vere en 5400RPM s-ata. De sparer alltid inn på noe :mad: Vil nødig ha noe tregere enn s-ata på bærbar. Skal tross alt spille litt på den! Skamme seg MPX, er SÅ nær å handle pc hos dere :nei: Noen "fusker" med bus hastighet på CPU/RAM, andre med battericeller og andre igjen med harddisk. Ikke har en full valgfrihet for å velge til og fra (tenker da også på software). Men det hele ser ut til å ta seg opp med tiden. Kanskje jeg burde vente litt?

Lenke til kommentar

Sendte en mail til MPX og spurte om muligheten for å bytte til SATA disk og muligheten for integrert BT.

 

Vi har desverre ikke anledning til å bytte ut med s-ata disker i den maskinen her, og bluetooth kan du få som usb dongle bak på maskinen. De to forskjellige modellene (hvis du tenker på maskin med varenummer med og uten "L") er ferdigprodusert maskin (merket med L for Lager), og den du kan endre selv.

 

Dette gjør at MPX utgår for min del og at Netshop sin 1559AS stiger på ønskelisten.

Denne har "default" SATA og kan supplemeres med integrert Blåtann for ca 300 kr.

Widescreen på MPX tekker også ned grunnet størelse og kanskje vekt.

Lenke til kommentar

Må bare ha sagt at jeg forguder denne maskinen... Har hatt min i noen uker og er kjempefornøyd.

 

Det eneste jeg mangler er jo da som nevnt over blåtann, men siden jeg har dongle er ikke dette noe big dil.

 

Leste i en annen tråd at Acer Ferrari 4000 fikk litt over 2300 poeng i 3dmark '05. Jeg kjørte akkurat samme test og fikk også litt over 2300. Synes dette er grisemorro da pc'en er 5000 spenn billigere. Selvfølgelig så har jo acer'n designet, men dog...

 

Smooth med widescreen også. var litt skeptisk til dette før kjøp, men har endret fulstendig mening etter noen dvd kvelder på s-video :)

 

MEN ett problem har oppstått.. mulig dette er utrolig sært, og jeg er spent på å høre om andre har samme problem:

WINAMP'en min er uaktuell å bruke. Har prøvd mange versjoner, gamle som nye, og det er ikke snakk om at det funker på KN1'en. Winamp fungerer helt frem til "play" blir trykket. Da kommer XP feilmeldingen om at det ikke fungerer, "ikke send" osv.... kjenner til denne.

 

Lurer på hva problemet kan være? må jo være softfware feil vel?

 

Savner så utrolig den "J" funksjonen i winamp. Mediaplayer 10 holder ikke mål på dette punktet.

 

KN1 er aboslutt å anbefale :thumbup:

 

Husk: Ferrari KVEST!

Lenke til kommentar

Ok da går jeg ut fra at KN1s HK ikke støtter s-ata og jeg kommer sikkert til å gå for 1559 som deg eberland. Er sikkert verdt de ekstra hundrelappene. Forresten lagt merke til at èn brikke på 1GB koster bare 186 kr mer enn den på 512? Ca samme prisforskjell på 60 og 80GB HD også. Ikke vanskelig å velge mellom :thumbup:

 

THacker: 3Dmarks poengsum er ingen mal for hvordan flyten i spill vil oppleves, det er avhengig av spillet. Går ut fra at Ferrari 4k har et X700 kort. 6600Go er kanskje bedre i noen 3Dtester, mens X700 er bedre i andre 3Dtester etter det jeg har sett tester for stasjonære PCI-E kort. Ingen grunn til å foretrekke det ene fremfor det andre (selv om jeg personlig ville likt X700 bedre da en har full kontroll over alle finesser på kortet med ATItool). Men for all del. Ferrari + Acer blir dyrt merke-messig

Lenke til kommentar
THacker: 3Dmarks poengsum er ingen mal for hvordan flyten i  spill vil oppleves, det er avhengig av spillet.

Joda.. for all del. Men dette er en god pekepinn på ytelsen til skjermkortet. SPESIELT siden prisen er så forskjellig.

 

Sammenlignet med 3400 ferrarien har KN1'en en mye kjappere fsb. 533 mot ferrari 3400's 333mhz. Dette har jo også noe å si når det gjelder ytelsen. Ferrarien har jo 64 bit å skilte med da riktignok...

 

Riktig at 4000 har X700

 

Uansett hvem av maskinene som er best, så får man i hvert fall _mye_ for pengene. :w00t:

Endret av THacker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...