Gå til innhold

MPX Notebook KN1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tänkte höra med er om ni haft några problem med den inbyggda minnesläsaren. Är en Texas Intruments PCIxx21. Jag har en SonyEricsson K750i mobiltelefon som det sitter ett memorystick pro duo i. Men minnesläsaren verkar inte tycka om det kortet, ibland funkar det inte alls och man får hålla på att dru och sätta in kortet massor med gånger innan den upptäcker kortet. Dock funkar andra kort som SD-kort utan problem. Någon som vet om det finns några nya drivrutiner som man kan testa ?

Endret av dahoof
Lenke til kommentar
Tänkte höra med er om ni haft några problem med den inbyggda minnesläsaren. Är en Texas Intruments PCIxx21. Jag har en SonyEricsson K750i mobiltelefon som det sitter ett memorystick pro duo i. Men minnesläsaren verkar inte tycka om det kortet, ibland funkar det inte alls och man får hålla på att dru och sätta in kortet massor med gånger innan den upptäcker kortet. Dock funkar andra kort som SD-kort utan problem. Någon som vet om det finns några nya drivrutiner som man kan testa ?

5592187[/snapback]

 

 

Hm, jeg har faktisk hatt noe problemer med den, men etter jeg reinstallerte xp (clean oem disk) og la inn drivere som jeg fant på ftp://ftp.sabioproducts.com/pub/drivers/KN1/ denne siden, så funket den tilsynelatende bra igjen. Har ikke testa med noe annet enn et 32mb nokia mmc-kort.

Lenke til kommentar

Vil bare fortelle dere at jeg endelig har fått min kjære KN1 tilbake fra reperasjon, skjermen er skiftet og fin nå :). Ellers har jeg testa ut Bluetooth'en, og den fungerer glimrende med min Sony Ericsson T630.

 

Noen som har oppdatert driverne til skjermkortet? Har det økt ytelsen i spill nevneverdig? Noen som orker å slenge ut link til siste INF. fil som er kompitabel med Go6600? Det ville vært fint!

Lenke til kommentar

Jeg får prøve på nytt...

 

Men folkens... trenger litt råd her... tror jeg har driti meg badass ut... I forbinnelse med togtur til bergen i dag satt jeg i går kveld å tukla med NHC for å tweake ned maskinen... Tenkte jeg skulle begynne på bånn og sette verdiene 6x @ 0,700v... Dette fungerte en stund.. men etterhvert med litt stresstesting osv fikk jeg blåskjerm og reboot.. Dette var forsåvidt helt forventet... prøvde forskjellige verider osv og maskinen virket mer og mer stabil etterhvert som volten økte... Problemet er at jeg får en feilmelding fra NHC som sier noe om at Den ikke klarer å lese/skrive til beskyttet minne, og at dette kan komme av at den ene ram-modulen er korrupt (røff oversettelse)... Denne meldingen dukker opp hver gang maskinen går på batteri, selv på standardverdier i NHC..... Maskinen er helt stabil osv, men er en veldig skummel melding... NHC vil ikke fungere igjen før reboot...

 

Når jeg setter samme verdier som NHC har på batter, når jeg har på strøm, fungerer det helt fint....

 

Har noen noen tips om dette?

 

Jeg skulle gjerne hatt tak i noe diagnose prog for rammen..... Håper ikke den er fakkt app..... hmm.......

 

Som sagt... maskinen fungerer helt fint etter denne feilmeldingen menneH...........

Lenke til kommentar

@THacker: Du burde gått andre veien, dvs. senke instillingene til maskinen blir ustabil, og så gå noen hakk opp igjen. Ang. NHC så burde du vel ha siste stable versjon og prøve det, har ellers ingen tips

 

@alle: Andre som har problemer med brenning av CDer og DVDer? DVDer tar vanvittig lang tid å brenne (>30 minutt), selv om det står at den kan brenne på 4x eller 8x. Har kun en Primary IDE channel, er dette vanlig? Det er ikke noen secondary på bærbare? Nå er både HD og DVD koblet til primary channelen. DMA er forresten på. Har søkt litt, og sett at andre har samme problem. Har forsøkt oppgradering av firmware til brenneren, men dette har ikke fungert.

Lenke til kommentar

Hadde satt pris på om en av dere KN1-eier kunne åpnet Enhetsbehandling og sett om dere kun har "Primary IDE Channel" eller om dere har både "Primary IDE Channel" og "Secondary IDE Channel". Setter fortsatt pris på tilbakemelding om brenneren fungerer fint hos dere :) (Brenneren i min maskin QSI SDW-082)

Lenke til kommentar
@THacker: Du burde gått andre veien, dvs. senke instillingene til maskinen blir ustabil, og så gå noen hakk opp igjen. Ang. NHC så burde du vel ha siste stable versjon og prøve det, har ellers ingen tips

 

@alle: Andre som har problemer med brenning av CDer og DVDer? DVDer tar vanvittig lang tid å brenne (>30 minutt), selv om det står at den kan brenne på 4x eller 8x. Har kun en Primary IDE channel, er dette vanlig? Det er ikke noen secondary på bærbare? Nå er både HD og DVD koblet til primary channelen. DMA er forresten på. Har søkt litt, og sett at andre har samme problem. Har forsøkt oppgradering av firmware til brenneren, men dette har ikke fungert.

5622011[/snapback]

 

 

Jeg har også problemer med dvd-romen. Når jeg brenner DVD/CD er tar det ekstremt lang tid.. Skulle prøve å formatere og legge inn WinXP Media Center en dag men klarte rett og slett ikke å lese fra cd-en. Det samme gjelder når jeg prøver å lese fra DVD/cd-er jeg har brennt tidligere. Kopisen min klarte å lese uten problemer, men jeg fikk bare melding at det var feil på cd-en eller.no

 

btw, hvor fant du firmware? dvd-romen min har samme plassering som deg..

Lenke til kommentar
noen som har hatt problem med at Fn-tasten har aktivert seg selv? Litt ugreit å skulle skrive nå.....noen bokstaver blir tall osv, hvis jeg ikke holder inne Fn-tasten når jeg skriver.

 

setter stor pris på om noen har en løsning på dette problemet asap....

5653670[/snapback]

 

er numlock på a?

har ellers ingen problemer med fn selv.. bare at jeg glemmer numlock noenganger, da kommer det gjerne tall når jeg skriver :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...