Gå til innhold

Tråden for 1557*-brukere!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et lite spørsmål angående Tundra 1557E:

-Det står på ps data sine sider at batteriet varer i 4 timer, Stemmer dette?

-Lurer også på hvor mye støy den produserer ved vanlige tekstbehandlings oppgaver. Jeg skal bruke laptopen i forelesning- og lesesaler.

Er de andre Tundra 1557 som heller er å anbefale en 1557E

Tenkte å holde meg rundt 9-10000

Skal primært bruke den til skriving og bildebehandling.

Lenke til kommentar
Har et lite problem med 1557E. (Vet det har vært nevnt før i denne tråden, men jeg fant det ikke.) Når pc'en går i hvile modus eller hva det er, etter så så lang tid med inaktivitet, så slår den av nettverkskortet, og da detter jeg av MSN. Hvordan løser jeg dette?

 

mvh

Christian

Hei !

 

Jeg har Tundra 1557K og har det samme problemet som deg. Det jeg må gjøre er å boote på ny for å få nettverkstilgang, kjører trådløst. Hadde vært greit hvis noen vet hvordan dette kan fikses på en bedre måte.

Lenke til kommentar

hei! har nettop fått min 1557e, og er strålende fornøyd! kjører wow og bf2 rimelig bra, og det med bare 512mb ram(512mb ekstra påvei) :thumbup:

Hva tempraturer har dere på deres maskin?

Jeg ligger på ca 40-45c når jeg surfer eller skriver. (etter jeg har spilt)

Endret av GoBu
Lenke til kommentar
Har et lite problem med 1557E. (Vet det har vært nevnt før i denne tråden, men jeg fant det ikke.) Når pc'en går i hvile modus eller hva det er, etter så så lang tid med inaktivitet, så slår den av nettverkskortet, og da detter jeg av MSN. Hvordan løser jeg dette?

 

mvh

Christian

Legg inn Launch Manager som er på drivercden så er problemet løst.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Siden jeg nylig har skaffet meg Tundra 1557, er jeg blitt et nytt og bedre menneske! ;) Er kjempe fornøyd!

 

Det er imidlertid et par ting jeg lurer på og som jeg ikke har fått hjelp til gjennom denne tråden forleøpig. Det hadde vært kjempe fint om noen med nok erfaring kunne hjelpe meg med følgende:

 

1. På CDen med drivere som fulgte med, er det noen av disse jeg burde installere umiddelbart? Er det i tilfelle nok å installere disse direkte fra disk, eller burde jeg gå via enhetsbehandling og "oppdatere drivere" på de enkelte enhetene?

 

2. Hva skel jeg bruke CDen "Recovery Solution 2.2" til?

 

3. Er det mulig å justere hvor ofte viften slår seg på?

 

Hadde satt stor pris på hjelp i forhold til dette! :yes:

 

Mvh,

Steinar

Lenke til kommentar
Noen som har problemer med misfarging på lcd skjermen lengre oppe på skjermen? nesten langs rammen. Når jeg er i internett explorer så er verktøylinjen en slags rosagrå farge istedenfor grå

Desverre... Helt fin her. Hvis du nettop fikk laptopen ville jeg ringt psdata og bedt om retur.

Lenke til kommentar

Netshop, fikk den vel for en måned siden, er kvadratisk misfarging hehe. I tillegg er det misfarging på standard win xp skrivebordbakgrunn da er det enda verre. Mye mørke blå små kvadrater som utgjør misfargingen.

 

Ellers, er det noen som har merket at 1557 skjermen er bøy på? slik at selveskjermen aldri blir "lukket helt" når du har tatt ned skjermen. Det blir en bue på skjermen når den er lukket. og du kan presse ned på sidene? Ikke at jeg har presset noe særlig:P Men det er vel upraktisk med tanke på å bruke sekk til bærbar?

Endret av skromt
Lenke til kommentar

Har og merket meg at skjermen er veldig myk, så jeg er litt redd for å legge den i sekk. Kan det bli store skader av dette?

En annen ting jeg har merket, som jeg lurer på om er bare min pc, er at når jeg sitter fremfor den, med lys bakgrunn, så ser jeg at det på hengslene bare er 3 av 4 "pinner" som holder skjermen fast i PC'en. Noen flere som har dette? Dersom jeg er den eneste; er dette noe jeg burde klage på?

(Disse "pinnene" er de som går ut fra hver side av hengsel-delen som er fast i PC'en, og inn i hengseldelen som er fast i skjermen)

 

CJ

Lenke til kommentar
Har og merket meg at skjermen er veldig myk, så jeg er litt redd for å legge den i sekk. Kan det bli store skader av dette?

En annen ting jeg har merket, som jeg lurer på om er bare min pc, er at når jeg sitter fremfor den, med lys bakgrunn, så ser jeg at det på hengslene bare er 3 av 4 "pinner" som holder skjermen fast i PC'en. Noen flere som har dette? Dersom jeg er den eneste; er dette noe jeg burde klage på?

(Disse "pinnene" er de som går ut fra hver side av hengsel-delen som er fast i PC'en, og inn i hengseldelen som er fast i skjermen)

 

CJ

Skjermern er myk, ja! Jeg har fått noen irriterende slite merker på de sølvgrå "hvilehåndennårduskriver flatene" etter kanten rundt skjermen. Skulle vært flere gummi knotter rundt skjermen. Vurderer å finne noen i passende størrelse og lime på selv.

 

Bare 3 av 4 pinner som holde med meg også...

 

Chris....

Lenke til kommentar
Har og merket meg at skjermen er veldig myk, så jeg er litt redd for å legge den i sekk. Kan det bli store skader av dette?

En annen ting jeg har merket, som jeg lurer på om er bare min pc, er at når jeg sitter fremfor den, med lys bakgrunn, så ser jeg at det på hengslene bare er 3 av 4 "pinner" som holder skjermen fast i PC'en. Noen flere som har dette? Dersom jeg er den eneste; er dette noe jeg burde klage på?

(Disse "pinnene" er de som går ut fra hver side av hengsel-delen som er fast i PC'en, og inn i hengseldelen som er fast i skjermen)

 

CJ

Det skal bare være to hengsler, en på hver ytterkant. Den såkalte tredje hengselen du snakker om er hvor kablene til skjermen går ;)

 

- Og kjøp deg en pc - sekk som beskytter pc'n mot en støyt :thumbup:

Endret av Eyzteinn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...