Gå til innhold

Tråden for 1557*-brukere!


Anbefalte innlegg

Noen som har hatt problemer med å brenne DVD+R plater på sin 1557? Jeg har tidligere kun brent DVD+RW, uten problemer. Kjøpte nettopp en 25 spindel "imation" DVD+R, 8X kompatibel, Telehuset. Får ikke brent plater verken i Nero eller CDBurnerXP (feilmelding Writing Error: (3)). I Nero får jeg en lengre feilmelding, men i det runder av med: Illegal disc.

 

Altså er DVD+R platene i et feil format. Men hvordan kan jeg vite hvordan DVD+R plater som er riktig til brenneren?

 

Hvilke DVD+R plater/merker bruker dere?

 

Har Whitebox 1557, kjøpt i mai 2004.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer på om det er noen feilinnstllinger i bios eller noe, for både ubuntu, kubuntu og debian kjører seg før jeg i det hele tatt får valgt språk.

Hva er det som skjer da?

Skjermen blir svart, bortsett fra en grå gradient helt nederst på skjermen, og slik blir den stående i timesvis hvis jeg ikke slår den av.

Lenke til kommentar
Noen som har hatt problemer med å brenne DVD+R plater på sin 1557? Jeg har tidligere kun brent DVD+RW, uten problemer. Kjøpte nettopp en 25 spindel "imation" DVD+R, 8X kompatibel, Telehuset. Får ikke brent plater verken i Nero eller CDBurnerXP (feilmelding Writing Error: (3)). I Nero får jeg en lengre feilmelding, men i det runder av med: Illegal disc.

 

Altså er DVD+R platene i et feil format. Men hvordan kan jeg vite hvordan DVD+R plater som er riktig til brenneren?

 

Hvilke DVD+R plater/merker bruker dere?

 

Har Whitebox 1557, kjøpt i mai 2004.

Se på AOpen sine nettsider. Jeg har en Netshop 1557GLS med en AOpen ISU-8424E - hvis du ser under media coverage får du en oversikt over hvilke plater den liker og ikke liker. Prøvde meg på en Memorex DVD+R (selv om den ikke er på listen) tidligere i uken og det gikk til helvete :(

Lenke til kommentar

Hmmm, nå begynte jeg plutselig å lure... Er virkelig den 8X DVD-brennern som selges i Netshop 1557 (og sansynligvis andre 1557) Double Layer? I følge AOpen sine sider har de kun én DVD-brenner med DL, og det er en vanlig 5,25" til stasjonære PCer... Har Netshop løyet meg opp i trynet eller er det AOpen som tar feil? Er det i så fall noen som noengang har brent en DL-DVD på en 1557?

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som har hatt problemer med Linux på 1557e? Det gikk greit å installere Ubuntu i dual boot med Windows på en stasjonær, så jeg tenkte at ny pc var muligheten til å droppe Windows for godt. Lurer på om det er noen feilinnstllinger i bios eller noe, for både ubuntu, kubuntu og debian kjører seg før jeg i det hele tatt får valgt språk. Siden det ikke har vært noen problemer på en stasjonær regner jeg med at det er et eller annet med maskinen som ikke er rett innstilt?

Har også dette problemet når eg innstalerer ubuntu. lcd'n slutter å virke.

Eg prøvde å flashe til nyeste bios, noe eg aldri skulle ha gjort. Da fikk eg ikkje skjerm i det hele. Måtte flashe tilbake til ein 64mb bios versjon, så nå har eg bare 64mb på skjermkortet mitt, men men.

 

Du "løser" prøblemet med å innstalere ubuntu med ekstern skjerm koblet til... det er bare lcd'n som slutter å virke.

Etter install er ferdig kan du koble av ekstern skjerm og bruke pc'n med den innebygde lcd skjermen.

 

Om noen har bedre forslag til løsning så vil eg også gjerne vite det=)

Lenke til kommentar
Om noen har bedre forslag til løsning så vil eg også gjerne vite det=)

Jepp :)

 

Når du skal starte installasjonen så skriver du navnet på det du skal boote (husker ikke hva det var, kanskje det var bare "linux"?), pluss vga=0x342. Altså da kan det se sånn ut:

linux vga=0x342

Så trykker du enter, og vil da få en framebuffer på 1400x1050. Det var hva jeg gjorde når jeg skulle legge inn ubuntu, men det er lenge siden så det kan hende jeg husker feil angående hva du skal skrive forran vga= saken. Men det finner du fort ut hvis du titter litt.

 

Edit: Jeg gjorde en liten test, og det var riktig det jeg skrev.

Endret av Blurpy
Lenke til kommentar
Om noen har bedre forslag til løsning så vil eg også gjerne vite det=)

Jepp :)

 

Når du skal starte installasjonen så skriver du navnet på det du skal boote (husker ikke hva det var, kanskje det var bare "linux"?), pluss vga=0x342. Altså da kan det se sånn ut:

linux vga=0x342

Så trykker du enter, og vil da få en framebuffer på 1400x1050. Det var hva jeg gjorde når jeg skulle legge inn ubuntu, men det er lenge siden så det kan hende jeg husker feil angående hva du skal skrive forran vga= saken. Men det finner du fort ut hvis du titter litt.

 

Edit: Jeg gjorde en liten test, og det var riktig det jeg skrev.

Takk, det funket! Maskinen har akkurat rebootet etter første steg i innstalasjonen... :yes:

Lenke til kommentar
Se på AOpen sine nettsider. Jeg har en Netshop 1557GLS med en AOpen ISU-8424E - hvis du ser under media coverage får du en oversikt over hvilke plater den liker og ikke liker. Prøvde meg på en Memorex DVD+R (selv om den ikke er på listen) tidligere i uken og det gikk til helvete :(

Søren og. Ante ikke at det var så store kompabilitetsproblemer med DVD-plater! Greit at noen brenner bare tar DVD+R eller bare DVD-R men at det skal være problemer innad i DVD+R familien er bare ufattelig irriterende. :no:

 

Jeg har ikke samme DVD-brenner som deg. Kjøpte min 1557 i mai 2004 fra Whitebox. Så vidt jeg husker brenner den i 4X DVD+R og 2,4X DVD+RW. Har ikke klart å spore hvilken type det egentlig er.

Lenke til kommentar

Jeg har Thundra 1557E som kommer med Intel PRO/Wireless 2200BG trådløst nettverk. Dette fungerer svært bra til vanlig. Men problemet mitt er at hver gang maskinen går i hvilemodus (dvale), kobler nettverkskortet ut og jeg får da beskjed om at intet trådløst nettverk er tilgjengelig.

 

Dette er noe jeg har sett tilfelle av før også. Jeg har oppdatert driverene til kortet til 9.0.2.25, men enda er problemet det samme...

 

Noen som kan hjelpe en stakker? Setter stor pris på.

Lenke til kommentar
Jeg har Thundra 1557E som kommer med Intel PRO/Wireless 2200BG trådløst nettverk. Dette fungerer svært bra til vanlig. Men problemet mitt er at hver gang maskinen går i hvilemodus (dvale), kobler nettverkskortet ut og jeg får da beskjed om at intet trådløst nettverk er tilgjengelig.

 

Dette er noe jeg har sett tilfelle av før også. Jeg har oppdatert driverene til kortet til 9.0.2.25, men enda er problemet det samme...

 

Noen som kan hjelpe en stakker? Setter stor pris på.

Sjekk power safe options på WLAN kortet.

 

Selvsagt forsvinner tilkoblingen når den går i dvalemodus, det er hensikten med den funksjonen, for å spare strøm.

Lenke til kommentar
Forsendelses Bekreftelse 29/08/2005

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Fakturanr.:  PSW-N:FAK/******

Kundenr.:  *****

 

 

Fakturaadresse:

Langeland,Eysteinn

 

Lærer Mikkelsens Veg 3

 

2318 Hamar

 

Leveringsadresse:

 

Langeland Eysteinn

 

Lærer Mikkelsens Veg 3

 

2318 Hamar

 

 

 

 

Forsendelsemåte:  SERVICEPAKKE

Vår ref:  WEB ORDRE

 

:love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...