Gå til innhold

Skifte navn på Windows mappa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan hende det er mulig. Men det tviler jeg sterkt på! Ettersom at det nok ville bli noe kluss med banen til filene som windows bruker. Tror du ville oppleve at programmer ikke virker osv, hvis du endrer navnet.

 

Hvorfor i alle skal du endre navnet på den da? Er ikke det ganske meningsløst?

Lenke til kommentar

Det kan du ikke gjøre. Det finnes tusenvis av henvisninger til Windowsmappa i alle programfilene dine, i registeret osv. Alle disse ville slutte å fungere hvis du hadde byttet navn på Windowsmappen. Hvis det er veldig viktig for deg kunne du kasnskje formatere og reinstallere Windows, og så gi mappen et annet navn da - mulig det ville funka - men dette er jeg langt i fra sikker på. Hvorfor vil du bytte navn forresten?

Lenke til kommentar

Har selv gjort det - brukte nLite.

Min Windowsmappe heter nå XP :)

Dette er smart å gjøre siden lengden på registret blir betydelig kortet ned.

 

Du kan bruke samme program til å endre "Documents and Settings" til, f.eks Users, som jeg har.

Lenke til kommentar
Har selv gjort det - brukte nLite.

Min Windowsmappe heter nå XP :)

Dette er smart å gjøre siden lengden på registret blir betydelig kortet ned.

 

Du kan bruke samme program til å endre "Documents and Settings" til, f.eks Users, som jeg har.

!Du må ikke skifte navn etter at Windows er installert! Det kan kun gjøres under installasjonen...

 

Jepp, dette er måten å gjøre det på! Men man "må" ikke bruke nLite. Det nLite (bl.a.) gjør, er å lage en "unattended setup", dvs Windows installeres uten at brukeren trenger å foreta valg (som vanlig). Istedet leses valgene fra en svar-fil. Det er i denne fila du kan sette en parameter som bestemmer navnet på "Windows-mappa". Du kan lage en svar-fil til dette formålet manuelt eller ved hjelp av "Setup Manager" som ligger på installasjons-CD'en (Support/Tools/Deploy.cab). Programmet kan også hentes ned fra Microsoft.com.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...