Gå til innhold

Kor langt har _du_ som programmerar kome?


Anbefalte innlegg

  • Er du hobbyprogrammerar eller proffesionell?
  • Kvifor begynte du å programmere?
  • Kor lenge har du programmert? (og kor gammal var du då? valgfri)
  • Kvafornokre programmeringsspråk kan du?
  • Når var du interresert i data (alder)?
  • Har du toke nokon utdannelse innen programmering?
  • Kva er det største prosjektet du nokon gong har gjennomført i programmering?
  • Kva er den største tabben du har gjort innen programmering?
  • Kva type programmering driver du mest med / liker du best? Driver-programmering, Konsoll-programmering, Windows-programmering, Dataspel, osv...
  • Kva for eit operativsystem brukar du?
  • Liker du å programmera? (tåpelig spørsmål?)
  • Kven er ditt største idol innen IT?

  • Har du evt. ein blogg/it-heimeside der du skriv om tanker og ting om deg og programmering, eller gjev tips til andre? (link)
  • Veit du om andre sider som er verdt å besøke (innen programmering, ja)

(Andre spørsmål som må bli oppførte?)

Endret av knuto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er hobbyprogrammer på veien til å bli profesjonell. Har en god del kunnskaper, men ikke fullt så mye erfaring.

 

Jeg begynte å programmere fordi jeg fant en kompilator på demo-CD'en som fulgte med min Playstation 2, og jeg ble så nysgjerrig på hva det var for noe at jeg leste mesteparten av dokumentasjonen. Det var YaBasic, og etter et søk på internett fant jeg andre programmer jeg kunne prøve å skrive inn manuelt. Jeg ble etter hvert fascinert og lagde et Snake-spill på egen hånd.

 

Det er fire år siden første gang jeg programmerte, men jeg har ikke programmert aktivt noe særlig mer enn det siste året. Var 14 år første gang jeg programmerte.

 

De programmeringsspråkene jeg har brukt hittil er YaBasic, Visual Basic 6 og C++. Har vært borti Delphi og C#, men i veldig liten grad.

 

Hadde tidlig interesse for spillkonsoller, og drømte lenge om dataer. Fra jeg fikk min egen PC i 4.klasse har jeg stort sett vært ganske hekta.

 

Utdannelse med programmering starter jeg ikke før til høsten.

 

Det største programmeringsprosjektet mitt er vel et MasterMind-spill og et tegneprogram. Har med andre ord ikke hatt så mange store prosjekter enda.

 

Den største tabben jeg har gjort i programmering er å slette kildekoden rett etter jeg hadde hatt en lang arbeidsøkt. (Ingen papirkurv her i gården.) Fant heldigvis tilbake til koden ved hjelp av et "gjenoppretningsprogram".

 

Jeg driver litt med algoritme-oppgaver i konsoll, men har i det siste beveget meg mye over på Win32-programmering. Har lagd litt spill med GDI, og planlegger på å bevege meg over mot DirectX.

 

Jeg har Windows XP Pro og Ubuntu, men bruker for det aller meste Windows.

 

Liker å programmere når jeg ser progresjon i det jeg gjør, og når jeg løser ting etter å ha slitt med dem lenge.

 

Mitt største idol innen IT må vel være Hideo Kojima, som er sjefen bak det fantastiske spillet Metal Gear Solid.

 

Har ikke noen IT-relatert hjemmeside for øybelikket, men jobber med saken.

 

Andre sider om programmering:

http://www.gamedev.net

http://www.gamasutra.com

http://www.gameinstitute.com

http://www.flipcode.com

http://www.thecodeproject.com

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
Er du hobbyprogrammerar eller proffesionell?
Siden jeg er Siv.ing i data selv om jeg ikke har så mye erfaring i jobbsammenheng med programmering må jeg kalle meg proffesionel
Kvifor begynte du å programmere?
Jeg har likt datamaskiner siden vi fikk C64 i huset for lenge siden
Kor lenge har du programmert? (og kor gammald var du då? valgfri)

Det er ikke så lenge og kanskje 4 -5 år men ikke alltid like mye.
Kvafornokre programmeringsspråk kan du?

C++ og Java, men har vært borte i en god del andre ting.
Når var du interresert i data (alder)?

Omtrent når vi fikk C64 i huset for mange år siden, alder kanskje 10 - 12 år
Har du toke nokon utdannelse innen programmering?

Siv.ing i data
Kva er det største prosjektet du nokon gong har gjennomført i programmering?

Hovedoppgave på siving, jeg tror det var 70 klasser og mange tusen linjer med kode...
Kva er den største tabben du har gjort innen programmering?

Jeg kan ikke huske noen spesielt stor og vanskelig tabbe, det har det sikkert vært. Programmere dårlig når det gjelder minnehåndtering. Maskina gikk etterhvert tom for ledig minne. Jeg klarte å fikse det, men det var et vrient problem å løse.
Kva type programmering driver du mest med / liker du best? Driver-programmering, Konsoll-programmering, Windows-programmering, Dataspel, osv...

Programmere 3D grafikk og når det er litt kompleks logikk inne i bildet. Det er da det blir en utfording å finne ut hvordan det skal løses.
Kva for eit operativsystem brukar du?

XP
Liker du å programmera? (tåpelig spørsmål?)

:yes:( :yes: )
Kven er ditt største idol innen IT?

Tja si det
Har du evt. ein blogg/it-heimeside der du skriv om tanker og ting om deg og programmering, eller gjev tips til andre? (link)

Nei
Veit du om andre sider som er verdt å besøke (innen programmering, ja)
Spørsmålet er vel litt vel så vidt at man kan svare alt mulig rart og det hadde vært lurt om du spesifiserte det litt
Lenke til kommentar
Er du hobbyprogrammerar eller proffesionell?

Jeg bare en hobbyprogrammerer, men jeg håper på å en dag bli proffesionell.

Kvifor begynte du å programmere?

Jeg begynte å programmere fordi... Jeg liker selve tankegangen

ved programmering.

Kor lenge har du programmert? (og kor gammald var du då? valgfri)

Og.. Jeg har programmert i ca. 2 år. Var vel 12 år tror jeg. Husker ikke helt :p

Kvafornokre programmeringsspråk kan du?

Det eneste programmeringsspråket jeg har lært meg (eller, er fortsatt under opplæring da), er C++.

Når var du interresert i data (alder)?

Har vel alltid vært interessert i data til en viss grad. Men jeg ble veldig interessert i data da jeg begynte med programmering.

Har du toke nokon utdannelse innen programmering?

Har ingen utdannelse nei, hehe.. Men jeg tror nok jeg vil satse på en når

jeg får muligheten til det.

Kva er det største prosjektet du nokon gong har gjennomført i programmering?

Har ennå ikke vært med og få gjennomført et stort prosjekt.

Kva er den største tabben du har gjort innen programmering?

Den størtste tabben, uten tvil, var å kaste bort 3-400 kr. på C++ for Dummies.

Kva type programmering driver du mest med / liker du best? Driver-programmering, Konsoll-programmering, Windows-programmering, Dataspel, osv...

Liker å programmere animasjoner, etc. i SDL, også liker jeg socketprogrammering(selv om jeg ikke kan allverdens ennå :p). Og til en viss grad

spill også.

Kva for eit operativsystem brukar du?

Bruker nå Linux, og har ingen planer om å bytte. Nå er det Arch Linux jeg

kjører, men er ikke heeelt fornøyd med den distroen da. : /

Liker du å programmera? (tåpelig spørsmål?)

Jepp, tåplig spørsmål ;) Eller.. Bugs og sånt er et herk, men alt tatt i betraktning, så er det

fortsatt morsomt og spennende.

Kven er ditt største idol innen IT?

Jeg har ingen idoler innenfor IT. Har jo noen yndlingsforfattere men, hehe.

 

Hvorfor alle disse spørsmålene, btw?

 

Edit: Tror jeg quoter spørsmålene jeg også. Blir lettere å lese da. :)

Endret av zirener
Lenke til kommentar

1. hobby

2. hadde lyst til og lage et OS :p

3. har programmert i 2år. ikke mye

4. java(ny), php(kan alt), ASM(ny), C(en god del), C++(en god del)

5. andre klassen :p hadde en bærbar i286 eller 80086

6. nei

7. har ikke drevet så mye med prosjekter, men det må bli OpenGL City

8. boot-rank programmet gjort at pc ikke vil starte, fikk meg en ny 120GB etter det

9. GTK og OpenGL

10. GNU/Linux. har ikke en kompilator til windowsen min engang.

11. ja :thumbup: tro det heter "tåplig spørsmål"

12. vet ikke :ermm:

13. kommer ;)

14. de flerst er vel nevnt

Lenke til kommentar

1.

Hobbyprogrammerer.

 

2.

Hvorfor jeg bynte husker jeg ikke helt, men ting bynte vel og rulle da jeg bestemte meg for og slenge meg på ei gruppe som skulle lage hjemmesider i elevensvalg på ungdomskolen. som ettervert førte meg til perl og php.

 

3.

Php har jeg vel drevet med i 4-5 år, i det siste har jeg bynt å lære meg c++ og java.

siden jeg var rundt 15-16 år.

 

4.

php og Sql er det eneste jeg vil si jeg virkelig kan, men satser på å lære meg c++ like godt ettervert.

 

5.

siden jeg fikk min første amiga 500 inn i huset. aner ikke hvor gammel jeg var, lenge siden :p

 

6.

skal gå skole til høsten.

 

7.

www.foco.no (nede for en grundig oppdatering og design skifte nå da)

 

8.

Alle dårlige kodevanene selvlært php har gitt meg ;)

men har bynt og klare å rette megselv i det siste.

 

9.

Jeg interesserer meg mest for websystemer og nettverk programmering

men har veldig lyst til å prøve meg på litt spill etterhvert.

 

10.

Debian og litt winXP til noe spilling til tider.

 

11.

Tja, vil si jeg liker det, ellers tror jeg ikke jeg hadde brukt så mye tid forran denne pene boksen min :)

 

12.

Har egentlig ingen idol innen it verdenen for tiden.

 

13.

Jeg er meget lat når det gjelder mine egene prosjekter, men har faktisk en pågang nå.

håper og få den ut på net snart :)

 

14.

har ingen spesielle.

Lenke til kommentar
Er du hobbyprogrammerar eller proffesionell?

 

Hobbyprogrammerer på god vei til å bli profesjonell. Har tatt på meg et fåtall betalte oppdrag, men er også godt innblandet i open source miljøene.

 

Kvifor begynte du å programmere?

 

Jeg har alltid blitt veldig fascinert over det å kunne skrive sine egne programmer og tulle rundt med folks maskiner. Første "programmet" jeg lagde var da et plagsomt Javascript-makkverk som poppet opp med mange rare greier. Da jeg videre ville lage "skikkelige" programmer, begynte jeg med C++, men falt fort av lasset når jeg oppdaget at det tok lang tid å komme seg forbi CLI-programmeringsfasen. Veien derfra gikk veien til webben igjen, med HTML og CSS (vet de ikke er programmeringsspråk, men likevel) og videre med PHP som en naturlig utvidelse. Har hatt enkelte avstikkere tilbake til C++ med jevne mellomrom (prøvde meg litt med OpenGL), men har alltid hoppet tilbake til PHP.

 

Kor lenge har du programmert? (og kor gammald var du då? valgfri)

 

Tja, blir vel tre år, siden jeg var 14. Kom vel egentlig ikke skikkelig i gang før for to år siden.

 

Kvafornokre programmeringsspråk kan du?

Litt JavaScript, har god peil på PHP, litt peil på C++ (CLI), basic og C.

 

Når var du interresert i data (alder)?

 

Når jeg spilte Space Quest på 286-maskinen vår. Var vel rundt andre klasse, altså rundt 8-års alderen.

 

Har du toke nokon utdannelse innen programmering?

 

Nei, men tenker å gjøre det.

 

Kva er det største prosjektet du nokon gong har gjennomført i programmering?

 

Har ingen større gjennomførte prosjekter enda, egentlig. Skrev en gang mitt eget CMS i PHP som ble på rundt 5 500 linjer før jeg ikke orket å jobbe mer på det (var noen struktursvakheter som tok for mye tid å fikse). Er medutvikler i VikingBoard-prosjektet ( www.vikingboard.com ) og har skrevet noen tusen linjer der, men heller ikke det er helt ferdigstilt enda.

 

Kva er den største tabben du har gjort innen programmering?

 

Tøffe gutter tar aldri backup, men de griner ofte... :(

 

Kva type programmering driver du mest med / liker du best? Driver-programmering, Konsoll-programmering, Windows-programmering, Dataspel, osv...

Web-basert programmering, gjerne litt eksperimentelle ting og ting som tøyer grensene for hva man kan bruke PHP til.

 

Kva for eit operativsystem brukar du?

 

Har vel prøvd det aller meste av de større linux-distroene og det meste innen windows siden 3.1, men til daglig bruker jeg Windows XP på hovedmaskin (med Ubuntu i dualboot) og Ubuntu på server.

 

Liker du å programmera? (tåpelig spørsmål?)

 

Kanskje et dårlig spørsmål, ja, men det er ikke alltid det er like gøy. De gangene man bruker noen timer midt på natten og roter etter teite bugs kan jeg ikke si jeg har kost meg, akkurat. ;)

 

Kven er ditt største idol innen IT?

 

Hmm, er ikke helt sikker på det. Rasmus Lerdorf eller Zeev Suraski/Andi Gutmans.

 

Har du evt. ein blogg/it-heimeside der du skriv om tanker og ting om deg og programmering, eller gjev tips til andre?

 

Har skrevet bittelitt for www.programmer.no og har en side selv ( www.jorgis.com ), men skriver ikke jevnlig om programmering.

 

Veit du om andre sider som er verdt å besøke (innen programmering, ja)

 

www.sourceforge.net

 

Håper det går greit at jeg svarer generelt, selv om det kanskje er ment mot C++ -folk. :)

Lenke til kommentar

  • Er du hobbyprogrammerar eller profesjonell?
    Yrkesmessig eller kompetansemessig? :p Jeg jobber ikke med programmering, og jeg kommer sannsynligvis heller aldri til å gjøre det. For meg er programmering en hobby og et verktøy.
     
     
  • Hvorfor begynte du å programmere?
    Jeg begynte med programmering for å forstå datamaskiner bedre, for å ha et kraftig verktøy og ikke minst fordi jeg synes det er veldig spennende(!)
     
     
  • Hvor lenge har du programmert?
    Jeg begynte med Java som fjortenåring. Det gikk ikke så bra, og jeg kom ikke ordentlig i gang før jeg begynte med C++ året etter.
     
     
  • Hvilke programmeringsspråk kan du?
    C++ er hovedspråket mitt, og det eneste språket jeg virkelig kan. Jeg har dessuten skrevet fungerende programmer i C (duh), Python, Java, asm, Perl, PHP, Lisp, Ruby, ...
     
     
  • Når ble du interessert i data?
    Jeg var vel fire-fem år, tenker jeg.
     
     
  • Har du tatt noen utdannelse innen programmering?
    Noe, men det meste er ganske selvlært.
     
     
  • Hva er det største prosjektet du noen gang har gjennomført i programmering?
    Det har jeg ikke helt styring på. Skrevet mye rart gjennom tidene, og husker ikke halvparten av det.
     
     
  • Hva er den største tabben du har gjort innen programmering?
    Å begynne å lese Java For Dummies.
     
     
  • Hva type programmering driver du mest med / liker du best?
    Jeg må innrømme at jeg har en liten forkjærlighet for spillutvikling, men det meste av det jeg skriver er nytteprogrammer.
     
     
  • Hvilket operativsystem brukar du?
    Linux.
     
     
  • Liker du å programmere?
    Det kan bli et ork når man møter på store feil som er vanskelige å finne årsaken til, men alt i alt synes jeg programmering er veldig gøy :)
     
     
  • Hvem er ditt største idol innen IT?
    Jeg vil ikke si at jeg har noen idoler som sådan, men jeg nevner navn som Donald Knuth, John Carmack osv. med en viss ærefrykt.
     
     
  • Har du evt. en blogg/IT-hjemmeside der du skriver om tanker og ting om deg og programmering, eller gir tips til andre?
    Har hatt. Er dårlig med det nå for tiden, mulig det kommer opp igjen noe etterhvert...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

  • Er du hobbyprogrammerar eller proffesionell?
    Hobby,,,
  • Kvifor begynte du å programmere?
    Det vet jeg faktisk ikke.. Har altid likt alt innen data som har med "knoting" og gjøre.
  • Kor lenge har du programmert? (og kor gammald var du då? valgfri)
    Hmm.. Ett par år tenkerjeg.
  • Kvafornokre programmeringsspråk kan du?
    Først og fremst PHP og Perl jeg KAN. Ellers har jeg grundlegende kunskap eller prøvd - C/C++ (Dette jeg først og fremst holder på med nå om dagen), C#, Java, VB og Phyton.
  • Når var du interresert i data (alder)?
    Rundt 10års aldern tenker jeg.
  • Har du toke nokon utdannelse innen programmering?
    Nei.
  • Kva er det største prosjektet du nokon gong har gjennomført i programmering?
    Litt usikker.. Lagd så mye rart :p
  • Kva er den største tabben du har gjort innen programmering?
    Lært meg Perl. Det forsinker C++ læringa så utrolig :/
  • Kva type programmering driver du mest med / liker du best?
    GUI er jo moro da. Ellers nytteprogrammer i konsole jeg best liker kanskje.
  • Kva for eit operativsystem brukar du?
    Windows - Men, sitter så og si altid og programmere på en Linux boks. (lokal server jeg har stående)
  • Liker du å programmera? (tåpelig spørsmål?)
    Ja, det er utrlig moro egentlig. (Idiotisk ja :))
  • Kven er ditt største idol innen IT?
    Kevin Mithnick er en spennende person.

Lenke til kommentar

* Hobbyprogrammerer, men samtidig bli profesjonell etter utdannelse.

 

* Begynte å programmere fordi det virka spennende å kunne lage ting selv.

 

* Begynte da jeg var 16 år eller noe sånt... Dvs jeg er 20 nå

 

* C (viderekommen), C++(viderekommen), Perl(grei kjennskap), Python(grei kjennskap), LISP(litt kjennskap), Ruby(lite kjennskap), PHP (lite kjennskap),

ASM (nesten ingen, men ønsker mer :) )

 

* Ble vel interresert i 4-5 klasse, men det var jo mest spill da...

 

* Har ingen utdannelse, men begynner på datateknikk@NTNU til høsten.

 

* Har gjennomført mange prosjekter, men det største må vel kanskje bli en RSS reader i C && GTK+ (samarbeid), og noen spill i SDL && (C || C++). Er en relativt "aktiv" bidragsyter til FreeBSD og DragonFly prosjektene (I hvertfall før og etter militærtjenesten).

 

* Det dummeste jeg gjorde er vel å begynne med c++, fordi man får veldig liten produktivitet av det. Samtidig var vel c++ for dummies også en av mine mindre smarte valg.

 

* Den type programmering jeg liker best er "kjerne" programmering i freebsd/dragonflybsd (men har ikke helt taket på det enda), og generelt nettverksprogrammer. (Spill er også morro, men blir litt ensformig i lengden IMO).

 

* Bruker FreeBSD

 

* Liker å programmere ja :)

 

* Idoler er vel kanskje de i FreeBSD sitt core-team, som virkelig er flinke folk + Matt Dillon (ikke filmstjernen men leder av DragonFly prosjektet). Egentlig litt vanskelig spørsmål siden jeg egentlig ikke har noe spesielt idol.

Endret av Duronator
Lenke til kommentar

* Er du hobbyprogrammerar eller proffesionell?

Hobby

 

* Kvifor begynte du å programmere?

forid jeg synes det var interresant

 

* Kor lenge har du programmert? (og kor gammald var du då? valgfri)

siden jeg var 10 (altså i 10 år, jeg er 20)

 

* Kvafornokre programmeringsspråk kan du?

BASIC, C/C++ kan jeg veldig godt nå, Assembly er jeg kompetent i, har begynt å lære meg Python nå.

 

* Når var du interresert i data (alder)?

Hele livet, faren min er siv.ing. så han har alltid jobbet med datamaskiner

 

* Har du toke nokon utdannelse innen programmering?

Nei, ikke noe annet en ITB på vgs

 

* Kva er det største prosjektet du nokon gong har gjennomført i programmering?

Reassurance, noe á la Adobe Acrobat, samt et

 

* Kva er den største tabben du har gjort innen programmering?

Tabber er for de svake ;)

* Kva type programmering driver du mest med / liker du best? Driver-programmering, Konsoll-programmering, Windows-programmering, Dataspel, osv...

Spill interesserer meg mest, fordi alt du lærer kan brukes, og da særlig matematikk.

 

* Kva for eit operativsystem brukar du?

Windows, men har maskiner med både linux, BeOS og Sun Solaris.

Men er blitt litt avhengig av Visual Studio nå...

 

* Liker du å programmera? (tåpelig spørsmål?)

Ja

 

* Kven er ditt største idol innen IT?

Har ingen idoler, siden alle programmeringsguruer er rasshøl, Jhon Carmack og Ken Silverman, for ikke å snake om Romero.

 

* Har du evt. ein blogg/it-heimeside der du skriv om tanker og ting om deg og programmering, eller gjev tips til andre? (link)

Nei

 

* Veit du om andre sider som er verdt å besøke (innen programmering, ja)

www.gamedev.net

Lenke til kommentar

* Er du hobbyprogrammerar eller proffesionell?

Er vel begge deler

 

* Kvifor begynte du å programmere?

Utfordring

 

* Kor lenge har du programmert? (og kor gammald var du då? valgfri)

Ca 15 år tror jeg, men seriøst de siste 5 åra

 

* Kvafornokre programmeringsspråk kan du?

Pascal/Delphi

 

* Når var du interresert i data (alder)?

Husker ikke, sikkert i 10 års alderen

 

* Har du toke nokon utdannelse innen programmering?

Nei, kun selvlært

 

* Kva er det største prosjektet du nokon gong har gjennomført i programmering?

Predictiv dialer/call center løsning

 

* Kva er den største tabben du har gjort innen programmering?

Dialer program som klikka og ringte samme person 20-30 ganger iløpet av kort tid sånn i 2 tia om natta, fikk kjeft av den personen ja.

 

* Kva type programmering driver du mest med / liker du best?

Windows

 

* Kva for eit operativsystem brukar du?

Windows xp

 

* Liker du å programmera? (tåpelig spørsmål?)

Ja

 

* Kven er ditt største idol innen IT?

Ingen

 

* Har du evt. ein blogg/it-heimeside der du skriv om tanker og ting om deg og programmering, eller gjev tips til andre? (link)

Nei

 

* Veit du om andre sider som er verdt å besøke (innen programmering, ja)

Nei

Lenke til kommentar

  • Er du hobbyprogrammerar eller proffesionell?
    Jobben min er å programere, så sånn sett er jeg vel profesjonell. Kompetansemessig er det vel rimelig teit å kalle seg proff :-) man lærer så lenge man lever.
  • Kvifor begynte du å programmere?
    Pga. at det fasinerte meg utrolig at jeg kunne få datamaskinen til å gjøre akkurat som jeg ville.
  • Kor lenge har du programmert? (og kor gammald var du då? valgfri)
    Begynte på C64/BASIC på slutten av åttitallet. Dabbet av i gymnastida, men tok etterhvert utdanning på dette så da var det back in bussiness.
  • Kvafornokre programmeringsspråk kan du?
    C må kunne sies å være hovedspråket mitt. Ellers har jeg drevet mest med Java og Perl og vært litt borti C++, Python (og annen scripting), assembly og BASIC(for lenge lenge siden)
  • Når var du interresert i data (alder)?
    9-10 års alderen. Hmm... jeg er vel egentlig alt for gammel til å henge her inne.
  • Har du toke nokon utdannelse innen programmering?
    Hovedfag fra UiO/UniK.
  • Kva er det største prosjektet du nokon gong har gjennomført i programmering?
    I ikke-jobbsammenheng er det vel olsrd (olsr.org)
  • Kva er den største tabben du har gjort innen programmering?
    At jeg ikke kom lengre en qBasic med den første i386 en min! Hadde jeg hatt en C kompilator(for ikke å snakke om Linux/Minix el.) den gang så...
  • Kva type programmering driver du mest med / liker du best? Driver-programmering, Konsoll-programmering, Windows-programmering, Dataspel, osv...
    Lavnivå ting som netstack synes jeg kanskje er artigst nå. Er glad i nettverksrelaterte ting.
  • Kva for eit operativsystem brukar du?
    Mest Linux. På jobb er det forskjellige RTOS varianter mens på hobbybasis fyrer jeg avogtil opp FreeBSD. Så alt i alt er det Unix type OS som gjelder.
  • Kven er ditt største idol innen IT?
    Tja... tror ikke jeg har noen. Kanskje en av guruene ala Kerrigan & Richie? Nei - vet ikke.

Endret av kattemat
Lenke til kommentar

Er du hobbyprogrammerar eller proffesionell?

Hobby

Kvifor begynte du å programmere?

Skulle lage spill :)

Kor lenge har du programmert? (og kor gammald var du då? valgfri)

Litt usikert 12-13

Kvafornokre programmeringsspråk kan du?

Visual Basic (litt rusten nå) C/c++ som jeg driver med for tiden

Når var du interresert i data (alder)?

ca 10

Har du toke nokon utdannelse innen programmering?

Nope

Kva er det største prosjektet du nokon gong har gjennomført i programmering?

Pizza bestiller for LAN

Kva er den største tabben du har gjort innen programmering?

Prøvde en stund å lære meg c++ uten å lese :(

Kva type programmering driver du mest med / liker du best?

3d grafikk

Kva for eit operativsystem brukar du?

Windows XP

Liker du å programmera? (tåpelig spørsmål?)

Ja, jeg er hekta.

Kven er ditt største idol innen IT?

Michael Abrash

 

Har du evt. ein blogg/it-heimeside der du skriv om tanker og ting om deg og programmering, eller gjev tips til andre?

Nei.

Veit du om andre sider som er verdt å besøke (innen programmering, ja)

http://nehe.gamedev.net/

Endret av Giddion
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
[*]Er du hobbyprogrammerar eller proffesionell?

Går vel for proffisjonell då eg har utdanning innan "faget"

[*]Kvifor begynte du å programmere?

Syntes det var artig.

[*]Kor lenge har du programmert? (og kor gammald var du då? valgfri)

Srundt 10års alderen, men det dabba av og kom først igjen i 19-20-årsalderen

[*]Kvafornokre programmeringsspråk kan du?

Java, Delhpi(TurboPacal inkl), C/C++, Perl, python o.s.v.

[*]Når var du interresert i data (alder)?

Når C64 kom i hus, og C128 (artig med basic-programmering på desse)

[*]Har du toke nokon utdannelse innen programmering?

Hovudfag Systemutvikling ved UIO

[*]Kva er det største prosjektet du nokon gong har gjennomført i programmering?

Må nok bli hovudfagsoppgåva mi, integrering av ein pedagogisk agent i eit gruppvaresystem. Artig då systemet var skriven i Python mens agenten var koda i Java (takk til den store skaparen for databaser og Jython-muligheiten)

[*]Kva er den største tabben du har gjort innen programmering?

Faktisk igen store tabber, berre nokre uendelege looper.

[*]Kva type programmering driver du mest med / liker du best?

 

Driver-programmering, Konsoll-programmering, Windows-programmering, Dataspel, osv...

 

[*]Kva for eit operativsystem brukar du?

XP for det meste, men er ikkje framand for litt linuxjobbing heller

[*]Liker du å programmera? (tåpelig spørsmål?)

Ja

[*]Kven er ditt største idol innen IT?

Alan Kay (tidlegare Xerox, no Apple)GUI-guru

 

 

[*]Har du evt. ein blogg/it-heimeside der du skriv om tanker og ting om deg og programmering, eller gjev tips til andre? (link)

Nei

[*]Veit du om andre sider som er verdt å besøke (innen programmering, ja)

Ikkje som eg kjem på no eller ikkje er nevnt allereie

Lenke til kommentar

* Er du hobbyprogrammerar eller proffesionell?

er ikke batalt for å programmere, men gjør det en gang i blandt i sammenheng med jobben

 

* Kvifor begynte du å programmere?

jeg hadde lyst :p

 

* Når var du interresert i data (alder)?

startet vel når jeg var 7-8 år gammel, var vel på c64, senere på pc(dos)

 

* Har du toke nokon utdannelse innen programmering?

nei, men vurderer å ta innen c++

 

* Kva er det største prosjektet du nokon gong har gjennomført i programmering?

ingen større projekter

 

* Kva type programmering driver du mest med / liker du best? Windows-programmering, linux-programmering, skal starte med grafisk, har en deadline på det grafiske, tviler på at jeg klarer den men...

 

* Kva for eit operativsystem brukar du?

diverse windows og linux versjoner

 

* Liker du å programmera? (tåpelig spørsmål?)

seff, hvem er det som kan programere som ikke gjør det

 

* Kven er ditt største idol innen IT?

Kevin Mithnick er vel en av de jeg ser mest opp til, men ikke akkurat noe idol

ser egentlig opp til alle gode hackere/crackere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...