Gå til innhold

Beste drink med vodka


Blåbær

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fanta fins ihvertfall ikke her i boston, grunnen til at fanta er vanskelig å oppdrive er at fanta ble startet opp som et eget selskap enten under eller før 2 verdenskrig i tyskland. Et selskap med hemmelige eiere for å skjule at cola hadde aktiviteter der. Husker ikke om det var amerikanerne eller tyskerne som forbød coca cola å selge sine produkter der. men thats the story my friend.

 

Men takk for alle rådene, tror jeg skal prøve meg på noe fra sweppes med noe juice itillegg og får se hvordan det smaker.

 

 

Og ja cola fungerer ikke som blandevann, er kanskje derfor jeg ikke drikker cola lenger :yucky:

Lenke til kommentar

Mitt råd er følgende;

 

Bland de to første drinkene med noe som FREMHEVER alkoholsmaken, for deretter å følge de rådene som er gitt her i tråden :thumbup:

 

Jeg bryr meg ikke så stort om alkoholsmaken, men jeg merket allikevel dette da jeg blandet med battery, drakk det en stund, gikk tom og tok en slurk hos en kompis som hadde blanda med sprite, det var stor forskjell det! Trodde at han bare hadde sprite på flaska jeg, men han blandet vistnok 40/60 som er ca. det samme som jeg gjør...

 

Edit: Leif var innom...

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar

Drekk 96 reint en stund, da vil vodka smake som vann :thumbup:

 

Hvis du er ute etter å dempe alkoholsmaken, men gir fan om den smaker dritt, så piss i den. Fungerer utmerket, ellers anbefaller apelsinjus og battery som bra blandevann. Apelsinjus smaker dritt hvis det er citron vodka du blander det med

Lenke til kommentar

Resultatet fra gårsdagens fyllekule:

 

Drink 1: Appelsinjuice + sprite og vodka

 

Drink 2: 1 Redbull og vodka

 

 

Syns den første drinken smakte best, omtrent like store mengder vodka hver gang. Tilsammen halv flaske vodka.

 

Som el-asso sier, er det enkle drinker jeg leter etter. Ikke slike drinker som man må ha helt syke oppskrifter og tar en evighet å lage.

 

Takk for forslagene :thumbup:

Lenke til kommentar
Støtter også den som blander ut vodka i litt vann( :dontgetit: ) eller sprite, men bare litt, så fyller man på med MASSE is. Da blir det meste av smaken borte. Funker som bare julig til whiskey også :yes:

Det er jo liksom meningen at du skal kjenne whiskey-smaken da... Grunnen til at man drikker whiskey er jo at man digger smaken.. Eller?

Lenke til kommentar

Aldri bland BARE vodka og brus sammen, da tenker jeg på fanta, cola, sprite og lignende det smaker ikke godt i det hele tatt!

 

Anbefaller ikke battery og red bull og sånne ting heller det er jo ikke godt og det fjerner ikke alkohol smaken..

Nå ville ikke jeg kalt vodka+brus for en drink men heller "vodka og blandevann".

 

Skal du lage noe som virkelig er godt så trenger du som oftest mere enn bare vodka.

Meet jack black er en veldig god drink det er jack danniels tennesse whisky, vodka, amaretto likør(mandel likør gjerne disaronno amaretto) og cola den drinken merker du ikke noe alkohol smak av i det hele tatt(bare drikki den noen få ganger da) men den smaker en blanding av mandler og cola (veldig god selvom den høres litt rar ut).

 

En anen drink som anbefalles og som er undervurdert er bloody mary det er faktisk utrolig godt. Du kan ofte kjøpe ferdig bokser på steder hvor dem selger forskjellige drinkmixer eller så kan du lage det selv med tomat juice, vodka, tabasco, salt, pepper, worcestersaus , sitron, isbiter og selleristang(mest for utseendet). Bloody mary er også hangover drink og passer utmerket når du våkner opp dagen etterpå fyllesyk. :p

 

Hvis du kun holder deg til vodka så blir det vanskelig å lage gode drinker.

Lenke til kommentar
En godt blandet white russian er en fantastisk drink.

Da må man ha Kalua også. Dessuten er det en longdrink, neppe noe han blir i farta av, MEN godt er det.

 

Mitt tips: Strawberry Daiquiri

(1/5 sitronsaft)

1/5 jordbærlikør gjerne type drinkmiks

3/5 "flytende"

Jordbær

 

(Noen vil ha det til at det skal være rom og ikke sprit men et fett)

Bruk frosne jordbær og masse is --> i blender'n

Endret av dub
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...