Gå til innhold

Beste drink med vodka


Blåbær

Anbefalte innlegg

Caipiroska (på min måte)

 

serveres som long drink

 

1 del Finlandia Vodka (en kan bruke nesten hvilken som helst vodka)

3-4 skiver av lime

(i stedet for og bruke skiver av lime så er det bedre og bruke 2 båter.)

3-4 ts brunt sukker

knust is

sprite (mengde kommer an på hva du liker)

 

 

ta en liten trepinne og "knus" limen til den er godt blanda med sukkeret

garneres med en skive lime og sugerør

 

 

drikker nesten bare denne drinken og øl på fester

 

for og få en vanlig Caipiroska så lar du ver og gjøre det som er i kursiv

 

mvh: nokiakiller

 

 

Edit: Hei leif du er ikke ønsket i min post

Endret av nokiakiller
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal du lage noe som virkelig er godt så trenger du som oftest mere enn bare vodka.

Meet jack black er en veldig god drink det er jack danniels tennesse whisky, vodka, amaretto likør(mandel likør gjerne disaronno amaretto) og cola den drinken merker du ikke noe alkohol smak av i det hele tatt(bare drikki den noen få ganger da) men den smaker en blanding av mandler og cola (veldig god selvom den høres litt rar ut).

I hvilke forhold mikser du den drinken?

 

Siden jeg har alle ingrediensene tenkte jeg at jeg kunne prøve den der :)

Lenke til kommentar
Det er jo liksom meningen at du skal kjenne whiskey-smaken da... Grunnen til at man drikker whiskey er jo at man digger smaken.. Eller?

Det er meningen å kjenne smaken ja, men mange som ikke liker den ;)

Hvis man ikke liker whiskeysmaken så trenger man jo ikke å bruke whiskey..bruk vodka i stedet da...nå var det ikke det personen sa da, men han sa det funka bra med whiskey også (når det gjaldt å ha vann/sprite, masse is å sitron oppi)...

 

?

Endret av -mAdz-
Lenke til kommentar
Jeg drikker alltid Vodkaen med Battery eller Red Bull hvis jeg har det.

Kan ikke det gå fryktelig galt? Syns jeg har hørt :hmm:

Det skal gå bra, bare man ikke overdriver det for meget. Altså at man bare drikker det gjennom hele kvelden. Og selvfølgelig hvor mye man drikker.

Altså det går bra så lenge man bare drikke det, og ikke tequila eller andre ting i tillegg? Kan du si ca hvor mye man kan drikke før man når grensa over hvor mye man ikke skal drikke?

Lenke til kommentar
Jeg drikker alltid Vodkaen med Battery eller Red Bull hvis jeg har det.

Kan ikke det gå fryktelig galt? Syns jeg har hørt :hmm:

Tror nok at det i de tilfella du har hørt om så er det mer enn red bull og vodka med i bildet... Det har jeg hørt.. Skal mye til for å gå i veien av red bull og vodka..

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt problemer med redbull/battery men er bare noe jeg har hørt at det kan skape problemer når bare drikker det en hel kveld. Snakker da om store mengder alkohol da.

 

Eneste gang jeg har problemer med drikke er når jeg har blandet flere forskjellige typer sprit en kveldt og drukket mye av det.

 

Så rådet må isåfall være at man skal holde seg til èn type sprit.

Lenke til kommentar

var i hellas i fjor. Da gikk det en halvflaske smirnoff pluss en 4-5 bokser med redbull HVER DAG i en uke. Pluss alt annet jeg drakk på byen... Ouzo, Tequila, div coctails og sambuca.

 

Mine vodka favoritter er:

-Sex on the Beach

-San Fransisco

Lenke til kommentar

Hjemmemekka tyrker ;)

 

2 poser tyrkerdrops

Halvflaske vodka

 

Smelt tyrkedropsa i en kjele (bruk litt vann i kjela) En boks Hockeypulver i tillegg funker også veldig fett. Blir en litt kraftigere smak av det. Når væska har blitt lunka, så heller du i alkoholen.

 

Enjoy! Sterk drekke som faktisk smaker godt og røsker uten å bli kvalm.

Lenke til kommentar

Fant ut en ting til som gjør at smaken blir litt mindre:

 

Bland en ellen annen drink utifra det som står på denne siden, ta en slurk, men ikke svelg før etter et halvt minutt eller så :thumbup:

 

Vet ikke om det er fordi du bedøver/lammer tungen (det begynner å prikke etterhvert :p ) eller fordi en venner kroppen på smaken, men det funker i allefall!

Lenke til kommentar
Hjemmemekka tyrker ;)

 

2 poser tyrkerdrops

Halvflaske vodka

 

Smelt tyrkedropsa i en kjele (bruk litt vann i kjela) En boks Hockeypulver i tillegg funker også veldig fett. Blir en litt kraftigere smak av det. Når væska har blitt lunka, så heller du i alkoholen.

 

Enjoy! Sterk drekke som faktisk smaker godt og røsker uten å bli kvalm.

Et viktig tips for denne "drinken", ikke drikk deg "syk" på den for da skal jeg love deg at det ikke er noe som frister mindre enn tyrker neste gang du skal drikke :thumbup:

Lenke til kommentar
Hjemmemekka tyrker ;)

 

2 poser tyrkerdrops

Halvflaske vodka

 

Smelt tyrkedropsa i en kjele (bruk litt vann i kjela) En boks Hockeypulver i tillegg funker også veldig fett. Blir en litt kraftigere smak av det. Når væska har blitt lunka, så heller du i alkoholen.

 

Enjoy! Sterk drekke som faktisk smaker godt og røsker uten å bli kvalm.

Jepp. Tyrker er en schläger =)

 

Selv synes jeg det er enklest å bare knuse innholdet i posen til pulver. Så heller man innholdet opp i vodka-flasken. Rister litt. Legger i kjøleskapet til festen starter. Tjohei!

Lenke til kommentar

gettorade og powerade funker kjempe fint. 1/3 sprit og 2/3 getto/powerade.

Kan drikkes fort eller sakte, og ingen mistenker det for spritflasker hvis du har det i en sekk. (Stjeles ikke så lett da). Lett å bære på og så har det sugetut.

 

(hvis man skal på fylla er denne knallers) Slusj er alltid like fett å blande i også. Jordbær slusj.. mmmmm

Lenke til kommentar

Haha... jeg leste nettop på dinside.no om at den danske meieriprodusenten Arla Foods har begynnt med sprit oppskrifter på fløtekartongene sine :D

 

Oppskriften er på 8 spisesskjeer vodka i en boks fløte, som man deretter heller over jordbærene :D Mere velsmakende måte å bruke vodka på tror jeg man skal lete lenge etter. Skal kjøpe litt vodka enten i morra eller fredag og teste ut... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...