Gå til innhold

Hvordan trimme Jhonsen 9,9?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tenkte på feil / svakheta fra frabrikken si side, sånt skjer i noken tilfelle, kjipt og ikkje få dekka noke sånn fordet at du har trimma, få ei god avtale med forhandleren fyst..

Skrevet

Tenkte først å kjøpe 25hk til konfirmasjonen. Men om jeg får trimma 9,9`en min til 17,8hk, vil jeg heller det. For å spare penger. For jeg skal ha moped uannsett, og da strekker ikke pengene til alt. :no:

Skrevet

ok! back to topic :p Jeg har sett litt på motoren... det eneste den skrua gjør er å gi meg lov til å flytte mer på tennigsplata... trodde den skulle ha noe med forgasseren å gjøre jeg ?

Skrevet
ok! back to topic :p Jeg har sett litt på motoren... det eneste den skrua gjør er å gi meg lov til å flytte mer på tennigsplata... trodde den skulle ha noe med forgasseren å gjøre jeg ?

Ser du om det er noe i luftinntaket eller forgasseren som blokkerer?

Se i tillegg grundig over overføringen fra gasshendelen og frem til forgasseren for å sjekke om det er noe som sperrer for full gass.

Skrevet

sjå mellom forgasseren og motoren, skru av forgasseren og sjå om der er ei pakning med et lite hål i.. hvis det, so tar du den vekk og bytta den ut med ei anna, hvis der ikkje e to pakiniga då.. ;)

Skrevet (endret)
Det ser ut som om det ligger noe mellom forgasseren og innsuget... noe ganske kjukt faktisk :p

Hvis det bare er en dings som er skrudd fast, og som ikke har noen annen funksjon, er det vel bare til å skru den ut og prøve om det er blitt mer gamp. :)

OBS! Da ryker nok sikkert garantien.

Edit: Leifur

Endret av endrebjorsvik89
Skrevet (endret)
OBS! Da ryker nok sikkert garantien.

Åja.. Garanti på en 98 mod.. serlig.. ;)

Eller kanskje forsikringen om trimmen ikke blir registrert.

Endret av endrebjorsvik89
Skrevet
Forhandler sa at garantien ikke blir intakt uannsett. Og jeg får kansje 1-2knop mer fart, og den bråker mer og drikker mye mer bensin. (Sa han)

Kan være litt lurt å bytte ut propellen, enten større stigning eller størrelse.

Bør tilpasses for båttypen seff....

Skrevet
Forhandler sa at garantien ikke blir intakt uannsett. Og jeg får kansje 1-2knop mer fart, og den bråker mer og drikker mye mer bensin. (Sa han)

Kan være litt lurt å bytte ut propellen, enten større stigning eller størrelse.

Bør tilpasses for båttypen seff....

Det spørs hva man er ute etter. Om man vil ha mer skyv for å få mer oppi/bak båten, eller om man vil ha mer fart.

Skrevet

Jeg har fått tak i stålpropell :p Motoren kunne ikke trimmes uten å skifte forgasser, men det kunne 97 modellen den hadde bare plate :@ Det hadde ikke han på båtsentret trengt å si ;):p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...