Gå til innhold

En bok om Linux - medforfattere og innspill ønsket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ehm, ja. Jeg vet ikke jeg. Jeg synes det er bedre med Linuxboken, det var jo det den skulle hete, var det ikke?

 

Edit: Hvordan kan jeg slette en artikkel egentlig?

 

Edit2: La inn <<Linuxboken>> som kandidat til sletting.

Endret av Mortal
Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker, men det er jo underforstått at det er en bok når den ligger på wikibooks da. Men jeg mener også at den kunne hett Linuxboken selvom. Men jeg fikk slettet <<Linuxboken>> uansett, slik at det ikke skulle være to kopier som skaper forvirring. Kyrsjo er tross alt initiativtaker og fungerende redaktør, så han får heller flytte den tilbake om det skulle bli aktuellt. Er vel ikke det største problemet.

Lenke til kommentar

Da burde det være sånn ca. klart for å skrive om distroer. Vi trenger folk til å skrive om "alle de store"! Gjerne folk som bruker dem selv til daglig og har en del erfaring med dem.

 

I tillegg trenger vi kansje etterhvert noen til å dele opp i flere kapittler - formatering etc.

 

Om noen har veldig lyst til å lage forklarende skisser, sette inn bilder, logoer (til distroer etc) - kjør på! Litt bilder og stæsj gjør ofte ting lettere å lese samt forstå.

 

En helt annen ting: Vi trenger en vikar-redaktør for de neste fire ukene...

Lenke til kommentar
Da burde det være sånn ca. klart for å skrive om distroer. Vi trenger folk til å skrive om "alle de store"! Gjerne folk som bruker dem selv til daglig og har en del erfaring med dem.

Jeg kan som sagt tidligere ta meg av Slackware. Kan også ta meg av noe andre hvis det er mangel på folk som vil skrive.

 

Jeg har ikke sommerferie, det vil si at jeg har full jobb (+ en del andre prosjekter) og har bare tid å gjøre noe i helgene. Jeg er vel nesten ferdig med å skrive, men er ikke verdenmester på rettskriving så jeg trenger litt tid til å se igjennom det jeg har skrevet :)

 

EDIT:

 

Så det var lagt inn info om Fedora, hvor mye skal det skrives om hver distro?

Endret av olear
Lenke til kommentar

Jeg kan også ta med noe... Har vi en TODO-liste? Som vi kan forholde oss til og notere ned ting vi ikke får skrevet der og da?

 

Jeg kan skrive litt om Arch og Pacman.

 

Hvor skal pakkebehandlere ligge? Der kan vi jo hente mye rett inn fra Linuxguiden.

Lenke til kommentar

pakkebehandleres grunnprinnsipp er allerede omhandlet.

 

Sett dere opp på diskusjons-siden til boka før dere skriver noe - f.eks. før du setter i gang med å skrive om kommandolinja, skriv en settning "bruker foo skriver om kommandolinja".

 

TODO kan sikkert også settes opp der.

 

fint om dere leser igjennom før dere begynner å skrive, så det blir ca. samme stil over det hele.

 

Og som sagt trengs det en vikar-redaktør...

 

mvh Kyrre

Lenke til kommentar
Lurer bare på en ting.

 

Jeg har tenkt å ha flere underkategorier til Slackware, hvordan skal dette løses?

hva er det du mener? Hva slags underkategorier - kan du gi noen eksempler?

Introduksjon

Historie

Arkitekturer

Versjoner

Pakkesystemet

Administrasjon

3.parts programvare

Eksterne linker

Lenke til kommentar
Jeg er vel nesten ferdig med å skrive, men er ikke verdenmester på rettskriving så jeg trenger litt tid til å se igjennom det jeg har skrevet :)

Er det ikke dette man har andre for? Man ser seg så blind på egen skrift at man leser det som står mellom ordene (og ikke bare linjene) slik at man uansett ikke ser majoriteten av sine egne feil.. sånn er iallefall jeg.

 

Jeg skulle gjerne tilbudt meg å rettskrive/lese over, men jeg skal dessverre (heldigvis) på ferie nå. Blir litt vanskelig da..

 

-Escariot

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Forfattere ønskes

 

Det trengs forfattere til de forskjellige distribusjonene, mest til distribusjonene Debian, Fedora, Red Hat EL, SuSE og Mandriva.

 

Hvis det er noen her som sitter inne med kunnskap om disse distribusjonene, settes det stor pris på at vedkommende registrerer seg på wikibooks og skriver opp navnene sine på listen over distribusjoner på diskusjonssiden.

 

Hvis det er noen som sitter inne med kunnskap om distribusjoner som ikke er nevnt over, er det selvsagt ønsket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...