Gå til innhold

Billigste bærbare som fixer Battlefield 2?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kort og godt: hva er den billigste bærbare som fixer Battlefield 2 på en godkjent måte (altså ikke med grafikken satt på minimum, med hakking og lagging etc) ? Hva er deres erfaringer? Vet dere hvilke grafikkort som anbefales for å kjøre spillet?

De fleste bærbare som har skjermkort med 128MB dedisert videominne burde kunne klare å kjøre BF2 ganske greit regner jeg med. Systemkravene til dette spillet er faktisk ikke særlig store:

http://www.eagames.com/official/battlefiel...s/downloads.jsp

- 1.7 GHz Pentium 4 / Athlon XP or greater

- 512 MB or more

- 460MB of HD Space

- DirectX 9.0c compatible (*video)

- DirectX 9.0c compatible (sound)

 

*Video card must have 128 MB or more memory and one of the following chipsets:

- NVIDIA GeForce FX 5700 or greater

- ATI Radeon 8500 or greater

Dvs. en bærbar med NVIDIA GeForce FX Go5700-skjermkort eller ATI Mobility Radeon 9700-skjermkort med 128MB videominne eller bedre.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Hovedproblemet med bærbar er nok grafikkortet...

Intel-grafikkortene har (hadde i hvertfall) en elendig måte å takle DX på --> elendig ytelse og plenty av teksturfeil. Om du setter krav til hvordan grafikken skal være, da må du nok desverre betale også.

 

Shell sier 8000 for laveste kvalitet... betyr nok at du må minst opp i 11000 (med pengefokus på riktige områder) for å få spillet godt til. Desverre pleier ikke pengene i bærbar og være fokusert, alt går liksom oppover med prisen. Så må kanskje opp i 13000 el. mer for å få de beste grafikkortene. (Rask harddisk og oppgradering av minnet skader heller ikke)

Lenke til kommentar
Kan merke litt hakking ved eksplosjoner, hovedproblemet er skjermkortet som er et x700 med 64MB ram. Men det er absolutt spillbart.

Interessant å vite at man også kan klare seg med et skjermkort med 64MB videominne, selv om det riktignok er på laveste kvalitet.

 

Laveste kvalitet:

BF2demoLOqual1.jpg

 

Høyeste kvalitet:

BF2demoHIqual1.jpg

 

Basert på denne informasjonen så er nok trolig Acer Aspire 1522LMi hos ComputerCity til kr. 6999,- den billigste bærbare som fikser Battlefield 2:

http://www.computercity.no./index.aspx?ide...17259&SiteId=no

 

images%5Carticles%5C4%5CNO17259.jpg

 

Den har NVIDIA GeForce FX Go5700 64MB grafikk :thumbup:

Lenke til kommentar

Ingen som har lest posten min her folkens :) Sitter her og storkoser meg med BF2 med et Radeon 9000 mobility med 64 MB minne. Alt på minimum, synsrekkvidde omtrent midt på og oppløsning 800x600 med min G732. Og ja; det går GLATT så lenge maskina er helt tweeka. Men med forsøk på høyere oppløsning begynner det å hakke men er faktisk spillbart på 1024x768 med alt på minimum.

 

Har en følelse av at det er noe prosessoravhengig dette spillet. Har en kamereat med en ECS 551 og samme skjermkort men med en centrino 1.4 ghz mot min P4 2,5 ghz og der hakker det godt. Får forøvrig 7600 3D mark(2001) på maskinen.

 

Pluss en liten ting jeg har fundert på!

Stiller grafikken seg ned på DX8 nivå dersom kortet ikke har Dx9 støtte? Hadde en følelse av det samme med Half Life 2 som også gikk fint, mens med Far Cry ble det totalt skjæring!

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Hadde et Intel GMA 900 klart å kjøre Battlefield 2? Da tenker jeg på MSI S260.

4382431[/snapback]

 

 

tror neppe du hadde klart å kjørt bf2 med integrert intel gma900 skjermkort, ellers kan det nevnes at netshop selger 1559 med go6600 til 10 lapper. du kan også oppgradere den med 1gig minne og 2gig p-m prosessor til 12k, og da tror jeg at du skal klare å spille bf2 med littegrann eyecandy vertfall. ellers har du som sagt dell 9300 med go6800 som vil dra bf2 med høyere oppl samt mer eyecandy

Lenke til kommentar

Zepto har Znote 6515WD på førjulstilbud. Fjern noe av dill-dallet den er satt opp med, og du får den til 10.672 uten OS (husk å krysse av for mva)! Kjøpe den for 6 uker siden; hadde spart nesten 2000 hvis jeg hadde ventet til nå... Frakt kommer i tillegg (jeg betalte 150,-). Den kjører BF2 på medium 1024x768 uten problemer, men lagger litt på høy. Kjipt at det ikke er widescreen-støtte, og maskinen blir litt varm, men er absolutt anbefalt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...