Gå til innhold

G70 Performance scores?


Yidaki

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.wretch.cc/blog/joehorn&article_id=1865417

 

http://www.megagames.com/news/html/hardwar...srevealed.shtml

 

http://forum.pcvsconsole.com/viewthread.php?tid=15681

 

http://www.theinquirer.net/?article=23874

 

Flere sider har hevdet at det er 1400MHz minne, inkludert The Inquirer. De har jo som dere har nevnt redusert det til 1200MHz.

 

Dette understreker jo bare at ingen vet.

 

Leste forresten et rykte om at R520 skulle ha 1700MHz minne... :ohmy:

Lenke til kommentar

Har en liten misstanke om at komplett.no har noen slike kort liggende på lur nå...

Mange steder det blir hevdet at kortene skal være i salg fra lanseringen...

 

Det som irriterer meg med det er at jeg har liggende ett 6800ultra på posten som bare venter på skattepengene... :(

 

Om komplett pluteslig tryller frem slike kort og det faktisk finnes Agp kort der... da bare må jeg bestille ett....

Er jo bare ca ett år siden jeg fikk det første 6800GT kortet... må ha bare må ha det... jævla frustrerende... skulle jo slutte å kaste penger ut av vinduet..

:cry:

 

ga 2990 for ultrakortet... får vel benytte angrefrist karnsje... ;)

 

men men får se på onsdag.....

Lenke til kommentar

Vel om 4-5 dager da blir vel alle litt klokere, har mine tvil at det blir den enorme forskjelden mellom 7800 seriens toppkort og R520 sitt toppkort. Selfølgelig vil det være litt forskjell på ytelsen, men sånn er jo livet.

 

Har personlig ikke peiling på hvilken produsent vil vinne. Men det eneste jeg vet er at feilprosenten på et 32 av 32 pipelins grafik kort vil være høye. Ser du på X850 XT/ XT PE så er jo feilprosenten utrolig høy (vel det har vært raporter om det). Tok jo en evighet før det kom noen X850XT kort. Så om de klarer å få 32 pipelines til å fungere på noen svært få prosent så hadde jeg vært svært overasket på en posetiv måte.

 

For de som sier at G70 er en dårlig oppgradering fra dagens kort tror jeg bør ta en liten cat-scan. Det er jo utrolig stor ytelses gevins fra generasjon til generasjon på skjermkort i forhold til alt annet i en maskin. Og å forlange en sånn eksplosjon av kraft økning vi har sett i det aller siste er vel litt vanskelig å forvente en så enorm prosentvis økning i fremtiden. Og dere som sier dette er en svak oppdatering så er jeg såfall totalt uenig.

Lenke til kommentar
For de som sier at G70 er en dårlig oppgradering fra dagens kort tror jeg bør ta en liten cat-scan. Det er jo utrolig stor ytelses gevins fra generasjon til generasjon på skjermkort i forhold til alt annet i en maskin. Og å forlange en sånn eksplosjon av kraft økning vi har sett i det aller siste er vel litt vanskelig å forvente en så enorm prosentvis økning i fremtiden. Og dere som sier dette er en svak oppdatering så er jeg såfall totalt uenig.

Godt poeng :)

Lenke til kommentar
Har personlig ikke peiling på hvilken produsent vil vinne. Men det eneste jeg vet er at feilprosenten på et 32 av 32 pipelins grafik kort vil være høye. Ser du på X850 XT/ XT PE så er jo feilprosenten utrolig høy (vel det har vært raporter om det). Tok jo en evighet før det kom noen X850XT kort. Så om de klarer å få 32 pipelines til å fungere på noen svært få prosent så hadde jeg vært svært overasket på en posetiv måte.

Som jeg har nevt tidligere er det i etterkant blitt sagt at det ikke er R4xx arkitetkuren som har vært/er det store problemet, men heller at TSMC kun har en fab som kan takle 130nm low-k prosess. TSMC skal derimot ha 4 fabs som takler 90nm low-k prosess, men om yeilden er elendig... Dette er en av grunnene til at jeg ikke har noe tro på at R520 vil ha 32 pipelines.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...