Gå til innhold

Skal lage alarm til dør på rommet - trenger hjelp


DE1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men det hadde kanskje vært en idè å feste et lite batteri til dørhåndtaket..Er det noe som har peiling på om det er vondt/dumt?

 

Eller skal jeg droppe det og heller ha en alarm?

Dropp alt det der, og kjøp noe som er beregnet til dører eller noe, låse døra eller bare slutta og runke forran skjermen? :shrug:

Lenke til kommentar
Men det hadde kanskje vært en idè å feste et lite batteri til dørhåndtaket..Er det noe som har peiling på om det er vondt/dumt?

 

Eller skal jeg droppe det og heller ha en alarm?

Dropp alt det der, og kjøp noe som er beregnet til dører eller noe, låse døra eller bare slutta og runke forran skjermen? :shrug:

Høres egentlig litt lurere ut.

Lenke til kommentar

Fant noe på Clas Olson

 

HD3_327123_N.jpg

 

Bevegelsesvakt for inne/utebruk. Tenner og slukker lamper automatisk. Bruksomr; trappehus, garasjeinnkjorsler, fabrikker m.m. Kan også kobles til sirene for overvåkning.

Bevegelsesvakt Justerbart skumringsrele. Justerbar lystid 10 sek - 10 min. Maks belastning 230V/1000W. IP-44. 12 meter, 180 grader.

 

Kr. 69 (på salg)

 

Link

Lenke til kommentar
Fant noe på Clas Olson

 

HD3_327123_N.jpg

 

Bevegelsesvakt for inne/utebruk. Tenner og slukker lamper automatisk. Bruksomr; trappehus, garasjeinnkjorsler, fabrikker m.m. Kan også kobles til sirene for overvåkning.

Bevegelsesvakt Justerbart skumringsrele. Justerbar lystid 10 sek - 10 min. Maks belastning 230V/1000W. IP-44. 12 meter, 180 grader.

 

Kr. 69 (på salg)

 

Link

Må jo tenke på at det er ganske voldsomme bevegelser i hofte-area når dette foregår :p

Lenke til kommentar

http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=126272.htm

siden jeg ikke skjønte hvordan du har tenkt å koble det på døra slik at det får kontakt når den åpner seg så kommer jeg med en ny ide, du kobler batteriet(eventuelt en trafo) på 1 og 3 og legger ledningene inne dørkarmen slik at de bare har kontakt når døren er igjen så kobler et nytt batteri og pæra på 5 og 4 så vil pæra lyse når strømmen blir brutt i døra.

mener 4 og 5 er nc, hvis noen vet noe annet er det bare å si ifra

Lenke til kommentar

Hva er det du egentlig har å skjule forran pcn? :p

Trur ikke det er så farlig, men du kan jo bare lage sånn at det kommer en liten knirkelyd elns når de åpner døra.

 

Sjøl, så hører jeg alt som kommer hvor som helst :p er dansker som har byggd huset så lydtett er det nok ikke så veldig :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Virker som det er noe snusk ja... Care to explain? Hvis du IKKE ser på snusk og/eller vrir den av foran pcen, hva er det du ikke vil at foreldrene dine skal se deg gjøre?

 

Selv om nysgjerrige foreldre som "glemmer" å banke på kan være provoserende nok.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...