Gå til innhold

ny dell harddisk

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

ok går rett på sak :D

har nå fylt opp min 120 gb harddisk og trenger en til.. så plutselig spurte muttern om jeg ville ha en 250gb harddisk fra pc en hennes(hun har en 4 månders gammel dell dimension 8200 med 2x 250gb sata disker) og så stor plass trenger man ikke til å betale regninger mednettbank..

1.har en samsung spinnpoint 120gb ide har disk fra før av.. vilken disk burde jeg legge in win på?? er dell disken raskere??(regner med at den dell disken er på 7200rmp den og) og i følge det folk sier er sata litt raskere en ide.. men har ikke noe peiling så sprør..

Endret av mr.nauz
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sata disken kan være litt raskere, men ikke sikkert du merker noe særlig forskjell...Vanskelig å si uten detaljerte specs på begge hd.

Det du kaller dell disk er sikkert laget av en av de store hd produsentene uansett...

Skrevet
Det du kaller dell disk er sikkert laget av en av de store hd produsentene uansett...

ja det er nokk det.. dell lager nokk ikke hardisker.. noen som veit vilken produsent osm har lager hardisker for dell? :D

fulgte så klart ikke med noe specs om hardisekn :ermm: bortsett fra at det var 7200rmp og sata...

men uansett takk for hjelpen..blr vel til å legge inn win på den nye disken :)

Skrevet

maxtor er det vel

Western Digital gjør vel også det?

Du kan sette inn en hvilken som helst harddisk i DELL-maskinen.

Skrevet
Du kan sette inn en hvilken som helst harddisk i DELL-maskinen.

joa.. men tror dell holder seg til 1 produsent :D takk for hjelpen folkens... blir vel å lese gjennom sata guiden nå og vips...

Skrevet

Alt kommer ann på specs på HD'en, så du får sjekke ut det ;)

Uansett, du har en jævla fet mor må jeg si, som gir deg HD gratis :love:

Skrevet
Alt kommer ann på specs på HD'en, så du får sjekke ut det ;)

Uansett, du har en jævla fet mor må jeg si, som gir deg HD gratis :love:

joa :)

men nå dukket det antagelig vis opp et problem... hardisken står i muttern sin pc som dog kun har en partisjon(c med win på).. er det noen mulighet å ta vekk hardisken uten å måtte formatere? hun bruker kun hele 14gb så ville tro at kun den ene hardisken er i bruk for å si det sånn.. men har som dere sikkert skjønner ikke noe peiling her...

takker for alle svar :)

Skrevet
en c: på 500gb fordi den kjører i raid 0 eller 250gb fordi den kjører i raid 1

Eller er ikke disk 2 partisjonert?

hmm skjønte ikke helt hva du mente :blush:

men c disken er på litt under 500(486 eller noe sånt) så begge hardiskene er i brukt til c . altsa består c disken av begge hardiskene...

er ganske blond på dette omerådet :(

Skrevet

det betyr at de er i raid 0 og at for å ta ut en disk av arrayet så må du formatere etterpå fordi dataene på diskene er ubrukelige hvis diskene ikke står sammen

Skrevet
det betyr at de er i raid 0 og at for å ta ut en disk av arrayet så må du formatere etterpå fordi dataene på diskene er ubrukelige hvis diskene ikke står sammen

ok.. skjønte det nå ;) takk for hjelpen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...