Gå til innhold

Den store Battlefield2-Problemer/Bugs-tråden!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

mene gutter, jeg har et rimelig frustrende problem. når jeg spiller (spesielt når det er andre soldater rundt meg) så får jeg en rar lagg. ikke som vi er vant til at alt fryser i et sekund, mene at spillet henger i en bestemt stilling men fortsetter å gå. eksempel: jeg strafer og skyter etter fienden, så henger det og jeg fortsetter å strafe og skyte etter fienden...normalt sett så hadde alt stoppa og så hadde jeg plutselig dukka opp en annen plass litt vekk fra der laggen forekom.

håper dere forsto forklaringa

jeg har testa 71.89 - 77.30 - 77.72

jeg har justert ned til medium på nesten alt av innstllinger

specs ser dere i signatur. med mitt gamle 9800pro kort så fløyt alt greit med 1280*1024 og max grafikk.

jeg skal klokke opp fsb igjen til det jeg hadde med 9800pro kortet mitt (213 mot nåværende 200) for å se om det er cpu/fsb som forårsaker det. mene jeg hadde håpa at 6800gt kortet mitt var kraftig nok til å drive dagens spill med litt svakere cpu klokk, mindre varme utvikling vettu :)

Endret av Spirre
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også fått et nytt problem...

Jeg trykker på 'e' for å hoppe ut av en bil, grunnet fi i nærheten. Ingenting skjer. Gjentar, ingen ting skjer. Tredje gangen kommer jeg endelig ut. Dobbel tapper 'w' for å løpe i dekning, jeg går rolig...

30 sek etterpå er det ingen treghet i tastene. Sprint fungerer bra, og jeg hopper inn og ut av biler...

Men det er ikke vanlig lagg, da jeg kan skyte folk, snu meg etc...

Det fungerte helt fint inntil nylig. har prøvd et annet tastatur, andre knapper på tastaturet, men noen ganger vil det bare ikke..

Værste var når jeg satt i en AA og ikke kunne komme ut. Gikk inn i Controls, la til ny tast for å bruke utstyr, ingen effekt. Fjernet 'e' og la den til igjen, fortsatt ingen mulighet til å komme meg ut...

Ble til slutt skutt, men hadde det morsomt med å bruke raketter mot soldater før han fikk tatt meg :D

Skrevet
Mitt største problem med BF2 er at det bare kræsjer maskinen helt random, bildet fryser og jeg må reboote maskinen, får ikke alt-tabbed tilbake til windows eller noe.

Kjører et vannkjølt system, så det er definitivt ikke varmen, er bare BF2 det skjer med også. GTA:SA kjører fint, Pro Cycling Manager kjører fint, Area51 kjører fint etc.

Skyggene er også ganske fubar i BF2, er så firkantede og de blinker litt også. Har X800Pro@XT så jeg regner med at ATI + BF2 = trouble.

Jeg har et ganske likt problem som deg. Har i tillegg artifacts.

Spillet fungerer ganske greit hvis jeg klokker skjermkortet mitt litt lavere enn originalt.

Må og kjøre medium settings på grafikken.

Håper dette er ting som kan ordnes med patch. Skjer ikke i andre spill for meg heller

Skrevet (endret)

NÅr jeg skal binde left-shift til crouch kommer det opp at det er en annen funksjon i "Land Vehicle" som allerede bruker left-shift.

Hvis jeg unbinder denne funksjonen i "Land Vehicle" (skal egenlig ikke ha noe å si at en funksjon i "commen controls" og en i "Land Vehicle" bruker samme key") som brukte left-shift, står det fortsatt at left-shift blir brukt av en annen funksjon.

Så testet jeg om det f.eks gikk an å binde left-shift til prone, å det gikk helt fint. Dette er sinnsykt irriterene fordi jeg har alltid brukt left-shift til å crouche. Å jeg orker ikke å game noe bf2 før jeg har fått fikset dette, :|

Problemet oppsto etter 1.01 patchen, og jeg hadde også samme problem etter jeg instalerte 1.02 patchen. Jeg har prøvd å instalert bf2 og patchen på ny, men hadde fortsatt samme problem.

Noen som har opplevd noe lignende?

Og er det noen som vet hvorfor dette skjer, og om det eventuelt er mulig å fikse det?

Takker for alle svar.

post-171-1121486013_thumb.jpg

Endret av Simi
Skrevet

Hei,

Dette er klart det mest 'buggete' spill - jeg nogen gang har kjøpt (siden 1988). Det grenser til en reklamatjon og pengene tilbake.

Efter 3 uker med spillet - dukker der hele tiden nye "mega bugs" opp.

Total mangel på betatesting!

EA hadde vert mye bedre stillt - hvis de hadde utsatt releasen 3 måneder.

Enormt fustrerende!

Mvh

Kimmer

Skrevet (endret)
Hei,

Dette er klart det mest 'buggete' spill - jeg nogen gang har kjøpt (siden 1988). Det grenser til en reklamatjon og pengene tilbake.

Efter 3 uker med spillet - dukker der hele tiden nye "mega bugs" opp.

Total mangel på betatesting!

EA hadde vert mye bedre stillt - hvis de hadde utsatt releasen 3 måneder.

Enormt fustrerende!

Mvh

Kimmer

Det virker helt fint her... :dontgetit:

Endret av fUzZy^
Skrevet

Det som er forskjellig er vel maskinvare og brukern, tviler på at brukern har så masse og sei her, så da må det være maskinvaren som er gefucked...

Kva maskinvare har dei folka som det går dårlig på?

Skrevet
Det som er forskjellig er vel maskinvare og brukern, tviler på at brukern har så masse og sei her, så da må det være maskinvaren som er gefucked...

Har opplevd endel bugs, lyden er ofte hakkete og skurrere. (Skjer bare i bf2, ikke i andre spill)

Kan ikke binde left-shift til crouch. Fryser ingame av og til. + En del andre små irriterende ting.

Specs: AMD Athlon 64 3500+ ''Winchester''

Crucial BallistiX 1GB

DFI Lanparty UT nF4 Ultra D

Sapphire Radeon X800 XL

Skrevet

mitt funker helt fint , helt til det plutsi henger seg opp ( inni spillet ) og spillet skrur seg av ( til bake til skrivebordet mitt ) hvorfor skjer det ? e det på grunn av at skjermkortet blir for varmt ?

Skrevet
Det som er forskjellig er vel maskinvare og brukern, tviler på at brukern har så masse og sei her, så da må  det være maskinvaren som er gefucked...

Har opplevd endel bugs, lyden er ofte hakkete og skurrere. (Skjer bare i bf2, ikke i andre spill)

Kan ikke binde left-shift til crouch. Fryser ingame av og til. + En del andre små irriterende ting.

Specs: AMD Athlon 64 3500+ ''Winchester''

Crucial BallistiX 1GB

DFI Lanparty UT nF4 Ultra D

Sapphire Radeon X800 XL

Jeg kjører samma prosessor

Geforce 6800 Gt

Asus A8N Sli Deluxe

1024mb Ram Corsair, husker ikke spec på den!

Skrevet

Hadde en ny bug.

Jeg skulle ut og fly men denne "spawnen" så flyet litt annerledes ut.

Overflategrafikken var endret fra den vanlige til masse små rubrikker i alle regnbuens farger. Det så ut som DET hippie-flyet.

Jeg trykka på prt-scr en haug av ganger, men finner ikke screensene i ettertid.

Hvis noen vet hvor de legger seg så si ifra, så jeg kan laste dem opp.

Skrevet
Hadde en ny bug.

Jeg skulle ut og fly men denne "spawnen" så flyet litt annerledes ut.

Overflategrafikken var endret fra den vanlige til masse små rubrikker i alle regnbuens farger. Det så ut som DET hippie-flyet.

Jeg trykka på prt-scr en haug av ganger, men finner ikke screensene i ettertid.

Hvis noen vet hvor de legger seg så si ifra, så jeg kan laste dem opp.

C:\Documents and Settings\BrummundLeif\My Documents\Battlefield 2\Screenshots

Der ligger screenshota.

Skrevet

Den nye patchen ser ut til å ha fikset problemet med lette teamkills rundt kjøretøyer. Jeg ble påkjørt av en bil i lav fart, men ble bare slått vekk og mistet litt liv. Det eneste problemet jeg har med spillet er at det krasjer til skrivebordet helt uten videre. Dette har skjedd tre ganger.

Skrevet

Har nå lest gjennom noen innlegg her.

Jada BF 2 har sikkert endel feil og mangler, men jeg tror også at noen av de problemene som beskrives på disse 22 sidene skyldes innstillinger på maskinvaren hos den enkelte bruker.

Vær oppmerksom på at BF2 er meget sensitiv for overklokking, ikke at jeg vet hvorfor akkurat.

Jeg har før posten en link til en guide som har vært nyttig for meg iallefall.

Kanskje jeg hjelper noen med å henvise til side 3 i samme guide.

Den som har tid kan jo også lese alle 9 sidene.

Lykke til med troubleshooting!

Skrevet

Hva med denne bøggen:

bf2stats.JPG

Dette forekom når jeg avsluttet et game etter at det var ferdig og sjekket BFHQ for statsen. Tallene var jo helt skrudd! Var litt redd for at alt hadde blitt fucka etter den nye patchen. Jeg logget meg ut og inn igjen og da var den helt normal. Så dette var en bug desverre!

PS: tenkt hvor mange medaljer det kunne ha blitt med disse tallene :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...