Gå til innhold

dedicated server! hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har startet en dedicated server for cs 1.6.

men problemet er at når jeg gir ipen så finner ingen av vennene mine serveren det står not responding ping 2000

men det er folk inne og spiller på den av og til (ingen som jeg kjenner)

men er det ipen som jeg finner på www.whatismyip.com og ihverfall skal jeg legge til 27015 (som jeg bruker) til ipen f.eks:136.146.6.35.34:27015 eller bare ipen?? eller kontakt meg pÅ email [email protected] :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, folk må taste inn "136.146.6.35.34:27015" om du bruker port 27015 da ;)

Edit: Om du ikke har fast ip, kan du lage deg en "No-ip.com" adresse!

Da skriver folk inn eks: Myserver.no-ip.com:27015 no-ip.com

Endret av galaxee
Skrevet (endret)

jeg har ikke fast ip... men jeg skjønte ikke hva du mente kan du forklare litt nærmere???

Myserver.no-ip.com:27015

________

altså serveren sitt navn??? :no:

Endret av ticsyboy
Skrevet

det eg mener er at du kan registerer deg på no-ip.com

og forwarde et "brukernavn.no-ip.com" adresse til ipen din! den registrere automatisk den nye ipen din om den blir endra ;)

post-176-1118418394_thumb.jpg

Skrevet

jeg har laget ett hostname akkurat som du sa pga:ikke fast ip . så det du mener og si, att når jeg skal gi ipen til folk så mÅ jeg gji dem ikke ipen men

aalesund.no-ip.com???? :dontgetit:

• 7 måneder senere...
Skrevet

sorry gjentaging av post, men hva gjør man hvis problemet er motsatt? Fast ip, men ustabil port? Jeg har åpna portene 2015 og 27016, og har prøvd å bruke begge 2, men porten blir f.eks 60493 osv.

Jeg har hatt stabil port for 3 uker siden, men så fikk jeg en ny data. den gamle dataen (som jeg har serveren på) klarer ikke lenger å gjøre om til 27016, og jeg får en sånn rar ip (:65043)

Jeg har vært inne i ruteren min (Dl-624+) og fikset den lokale ip-adressen for dataen (de tre siste, eks. 101,102 eller 103.) den gamle dataen har 102 op slutten, og da har jeg fikset det derretter.

Takk for hjelpen på forhånd

Skrevet

det er alt fra 27000 til 27020 tror jeg.. men er det noen som kan svare på mitt spm? er litt irriterende å måtte fortelle ip-en/porten til vennene mine hver gang...

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har et annet problem :/ får ikke lagt maps til i dedicated servern. Har en aime map jeg ville spilt på men får ikke til og starte dedicated servern der :<

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Skrevet
Hvilket program bruker dere a?? jeg har prøvd med dedicaded server men mine venner finnern ikke :(

5710289[/snapback]

iver.no.. Dette er kanskje 17 gang du har spurt om det.. Dedicated server ligger i tools i steam..

Start den og skriv rcon sv_gravity 200 i console f.eks så flyr du høyt..

amxmodx er også et program, men mer avansert..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...