Gå til innhold

Overføring til film for web'en


Anbefalte innlegg

Mange har sikkert lurt på hvilken filtype man skal eksportere til for visning på internet. Ordinær nedlasting av filmen eller streaming. Ønsker noen utspill på hva som er best med hensyn til kvalitet og begrenset filstørrelse. Man må tross alt også kunne tilby dem med modem/ISDN en gunstig nedlastingstid. Har sett at streaming fint kan sees på ISDN, så da lurer jeg på hvordan de har klart den en slik god komprimering av videoen? Finnes det tilleggsprogrammer for slik komprimering eller er dette i Premier 6.0 ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-11-24 16:42, retusj skrev:

Mange har sikkert lurt på hvilken filtype man skal eksportere til for visning på internet. Ordinær nedlasting av filmen eller streaming. Ønsker noen utspill på hva som er best med hensyn til kvalitet og begrenset filstørrelse. Man må tross alt også kunne tilby dem med modem/ISDN en gunstig nedlastingstid. Har sett at streaming fint kan sees på ISDN, så da lurer jeg på hvordan de har klart den en slik god komprimering av videoen? Finnes det tilleggsprogrammer for slik komprimering eller er dette i Premier 6.0 ??



 

 

Jeg vil anbefale å bruke advanced Real Media export som finnes i file-menyen (hvis du har plug-in). Der kan du velge å lagre den i multi-rate surestream format som innebærer at man får den oppløsningen som passer best til brukeren. Jeg tror det er få som likergidder å måtte downloade hele filen før man kan se den! Du kan også bruke Cleaner som følger med Premiere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...