Gå til innhold

Er du en ateist??


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke noe ønske om å overbevise noen.

 

Jeg blir litt irritert over at folk påstår at de er så fritenkende og opplyste, og sammtidig viser en total mangel på kunnskap om det de uttaler seg om.

 

Min innfallsvinkel her, er ganske enkelt å gå litt i rette med oppfatninger som ikke har noen som helst rot i fakta eller i virkeligheten.

 

Det meste som kommer fram i denne seksjonen av forumet er synsing og meninger om ting de overhodet ikke har peiling på.

 

Om jeg ikke har peiling på en ting/tema lar jeg ganske enkelt være å si noe.

 

Synes en del andre her burde gjøre det samme.

Lenke til kommentar

Quote:


tunefish skrev (2002-09-29 19:21):

Dataante:

Bra at du står for det du tror.

Men: Det er håpløst å drive "overbevisning" på et sted som dette.

Du kan snakke skjorta av dem, men de vil likevel framstå med så bastante og usaklige svar at du får ståpels oppover ryggen.


Trust me, been there done that...
:roll:


Haha. Ja, svarene fra kristne er jo svært skjeldent bastante og usakelige? Prøver du være morsom? Det finnes enormt mange fjott-svar fra ateister/agnostikere/whatever, men hvis du ser på de diskusjonene som holder et visst nivå, er det nokså lett å se hvilke som holder vann. (www.drdino.com er kanskje et bra eksempel.. enkelte kristne (mange :sad: ) tar han seriøst..haha)

Lenke til kommentar

Dataante skrev:

 

BB er fortsatt bare en teori, på lik linje med evolusjonsTEORIEN.(missing link)

 

og ...

 

Darwin som "lanserte" evolusjonsteorien ble faktisk en kristen før han døde (har lest dette, men husker ikke hvor).

 

Heh. Du sier senere at

Jeg blir litt irritert over at folk påstår at de er så fritenkende og opplyste, og sammtidig viser en total mangel på kunnskap om det de uttaler seg om.

 

og...

 

Om jeg ikke har peiling på en ting/tema lar jeg ganske enkelt være å si noe.

 

Akkurat. Du uthever TEORIEN i "evolusjonsTEORIEN", og skriver "BB er fortsatt bare en teori,..." ... så fint da? Mener du å si at siden det er en teori, er det ikke riktig? Altså; forskere er ikke sikre på om det faktisk er tilfelle? I så tilfelle; kan du fortelle meg "noe" (teori, fakta, lov, whatever) innen vitenskapen som beskriver virkeligheten som ikke er en teori? Vitenskapen opererer aldri med absolutte sikkerheter; vitenskapen observerer noe, og lager en teori på hvorfor det er slik (osvosv). Evolusjonsteorien er en teori, relativitetsteorien er en teori. Newton's lover *var* teorier, selv om det ble/blir kalt "lover". Vitenskapen er selvrettende; noe religion ikke akkurat kan skryte av.

 

At darwin benektet sin egen teori på dødsleiet er en populær myte blant kristne (som så mange andre).

 

Faktum er at for å tro på evolusjonsTEORIEN må du utøve like mye TRO som en vilken som helst kristen eller relegiøs person må for å kalle seg troende.

Du har tydeligvis ikke særlig mye peiling på hva du snakker om. Man *VET* at evolusjon skjer og har skjedd, på samme måte som at man VET at stener har falt ned som følge av noe vi kaller gravitasjon. Så var det om å gjøre å beskrive hvorfor stenen faller ned, og hvorfor evolusjon skjer. AFAIK har vi kommet LANGT lenger mht evolusjon enn gravitasjon.

 

Å påstå at man må ha like mye tro for å mene at de respektive tingene er sanne (evolusjonsteorien, religioner), er helt latterlig. Det ene er observert, til og med gjenskapt i labriatorer, det andre har overhodet ingen basis i virkeligheten overhodet.

Observasjon versus "jeg tror det bare" er like mye verdt i din bok? Haha.

 

Jesus eller Gud har aldri hvert religiøse.

Religion er det vi mennesker som har funnet opp.

Jesus og gud kunne neppe verdt religiøse - de skapte jo en hel verden slik at de kunne få en rekke folk som kunne tilbe dem (stormannsgalskap?). (Merk: jeg tror IKKE dette.) Konsekvensene av at folk tror på ting som dette er religionene... som kristendom, jødedom, islam osv osv... dill og dall som dreper millioner.

Hadde verden kun bestått av ateister tror jeg det hadde vært ganske mye bedre her. Man kan si at "gud og jesus ville ikke dette", men *konsekvensene* av at folk tror er at mange blir fanatiske og irrasjonelle.

Dessuten er det enkelte religioner som aktivt presser seg på andre folk, kristendommen er her kanskje sterneeksempelet. Slik blir det bråk av.

 

[ endret av iGGy den 2002-10-06 11:59 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-06 11:56, skrev iGGy:


Akkurat. Du uthever TEORIEN i "evolusjonsTEORIEN", og skriver "BB er fortsatt bare en teori,..." ... så fint da? Mener du å si at siden det er en teori, er det ikke riktig? Altså; forskere er ikke sikre på om det faktisk er tilfelle? I så tilfelle; kan du fortelle meg "noe" (teori, fakta, lov, whatever) innen vitenskapen som beskriver virkeligheten som ikke er en teori? Vitenskapen opererer aldri med absolutte sikkerheter; vitenskapen observerer noe, og lager en teori på hvorfor det er slik (osvosv). Evolusjonsteorien er en teori, relativitetsteorien er en teori. Newton's lover *var* teorier, selv om det ble/blir kalt "lover". Vitenskapen er selvrettende; noe religion ikke akkurat kan skryte av.

-----------------------------------------------------


Hvis jeg bruker samme innfalsvinkel som deg, kan jeg si at hele vitenskapen med alle vitenskapelige "fakta"

faktisk bare er svada, fordi de hele tiden sier at de har tatt feil. og retter seg selv opp til ett annet standpunkt.

Det som er litt merkelig i så måte, er at det fortsatt blir framstilt som "slik er det".

(og vi intedanende tullinger svelger det rått fordi det passer oss best slik)

Darwins lære blir faktisk framlagt som fakta i skolen i Norge idag, den er allment akseptert som "fakta".


-----------------------------------------------------

[/quote


Å påstå at man må ha like mye tro for å mene at de respektive tingene er sanne (evolusjonsteorien, religioner), er helt latterlig. Det ene er observert, til og med gjenskapt i labriatorer, det andre har overhodet ingen basis i virkeligheten overhodet.

Observasjon versus "jeg tror det bare" er like mye verdt i din bok? Haha.

-----------------------------------------------------


Du kan jo underbygge din påstand med å forklare litt om forskning rundt utviklingen av øyet, det mest komplekse i vår kropp.


Eller hvordan erosjonsmålingene stemmer med tidsangivelser vi opererer med i evolusjonslæren.


Selvfølgelig kan ikke "åndelige" fenomener tas inn i et laboratorium og måles slik materie kan.

MEGET dårlig argument


-----------------------------------------------------


Jesus og gud kunne neppe verdt religiøse - de skapte jo en hel verden slik at de kunne få en rekke folk som kunne tilbe dem.

----------------------------------------------------

 

Om Gud er så stor at han har skapt alt det vi ser rundt oss? (som er mitt utgangspunkt) ville han da ikke fortjene at skaperverket går den veien han vil og tilber ham?

 

-----------------------------------------------------

Hadde verden kun bestått av ateister tror jeg det hadde vært ganske mye bedre her. Man kan si at "gud og jesus ville ikke dette", men *konsekvensene* av at folk tror er at mange blir fanatiske og irrasjonelle.

----------------------------------------------------

 

Så det du mener, er at vi fikser dette greit selv?

Et lite spørsmål. Har du tatt en titt på "verden" i det siste.

 

----------------------------------------------------

Dessuten er det enkelte religioner som aktivt presser seg på andre folk, kristendommen er her kanskje sterneeksempelet.

----------------------------------------------------

Det er beklagelig at du har så store problemer med at andre mennesker har opplevd noe som betyr så mye for de, at de ønsker å fortelle dette til alle de treffer.

Hadde du opplevd noe som hadde en enorm positiv innflytelse i livet ditt, ville du nok gjort det samme.

Du har tydeligvis heller ikke stor kjennskap til andre religioner, siden du påstår at kristendommen er et stjerneeksempel.

 

[ Denne Melding var redigert av: Dataante på 2002-10-10 20:56 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-10 20:46, skrev Dataante:


Hvis jeg bruker samme innfalsvinkel som deg, kan jeg si at hele vitenskapen med alle vitenskapelige "fakta"

faktisk bare er svada, fordi de hele tiden sier at de har tatt feil.


 

Vitenskapen har ikke "hele tiden tatt feil". Det er ikke lenge siden de kristne sluttet å brenne vitenskapsmenn på bålet. På kort tid har vitenskapen kommet svært langt. Enkelte teorier har selvsagt blitt revidert og endret, men "de" sier ikke "hele tiden at de har tatt feil".

 

Når noen kommer med en teori, er det deres oppgave å skaffe bevis for at den er sann. Jeg kan påstå at det finnes usynlige, flyvende elefanter som ikke kan observeres eller bevises, likevel vil både kristne og ateister forkaste denne teorien. "Åndelige fenomener" som ikke kan bevises finnes bare inne i hodet ditt.

 

Quote:


(og vi intedanende tullinger svelger det rått fordi det passer oss best slik)


 

Du aner ikke hvor godt du beskriver deg selv.

 

Quote:


Darwins lære blir faktisk framlagt som fakta i skolen i Norge idag, den er allment akseptert som "fakta".


 

Darwins lære er fakta. At det bare er en "teori" er en kristen myte. (Og dere har vel aldri forstått dette med kildekritikk?)

 

Quote:


Selvfølgelig kan ikke "åndelige" fenomener tas inn i et laboratorium og måles slik materie kan.

MEGET dårlig argument


 

Hvorfor i all verden skal vi tro på Jesus eller flyvende, usynlige elefanter da? Fordi du har følt en åndelig opplevelse inne i hodet ditt?

 

Quote:


Om Gud er så stor at han har skapt alt det vi ser rundt oss? (som er mitt utgangspunkt) ville han da ikke fortjene at skaperverket går den veien han vil og tilber ham?


 

Om den guden som Bibelen beskriver hadde eksistert, hadde han fortjent en skikkelig omgang juling.

 

Quote:


Har du tatt en titt på "verden" i det siste.


 

Verden har aldri vært så fredelig som den er nå. Forskjellen er at vi nå har muligheten til å ta en titt på det som skjer gjennom TV-apparatet.

 

Quote:


Det er beklagelig at du har så store problemer med at andre mennesker har opplevd noe som betyr så mye for de, at de ønsker å fortelle dette til alle de treffer.


 

Du må selvsagt fortelle hva du vil, men da må du tåle at andre gjør vi det samme. Jeg har opplevd hvor vidunderlig det er å tenke selv, og finne min egen mening med livet, uten Jesus. Det ønsker jeg å dele med andre.

 

LeD

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-10 23:11, skrev Dataante:

Du som har funnet svaret. burde da kunne svare på de enkle spørsmålene jeg stilte tidligere.


 

Jeg har slett ikke funnet noe enkelt svar på alt, slik du har. Min oppfatning er at det ikke finnes noe slikt svar, men at vi gjennom å bruke vår fornuft og intelligens kan finne de svarene vi er ute etter. Jeg vil ikke få vite alle detaljer om universets og livets opprinnelse så lenge jeg lever. Og når jeg dør, er det slutt for min del. Det er realiteter som jeg må leve med. Min oppgave er å tilføye en liten bit til noen av svarene du er ute etter, og stille mange nye spørsmål.

 

Er det spørsmålene dine om "utviklingen av øyet" og "erosjonsmålinger" du sikter til? Jeg er hverken biolog eller geolog. Men det finnes utallige biologer og geologer som i århundrer har arbeidet med å forske på bl.a. disse områdene. Siden de ikke kan forklare alt i minste detalj, velger du å feie bort arbeidet til tusenvis av mennesker på grunnlag av en "åndelig opplevelse", og konkluderer med at Jesus står bak.

 

De kristne er fryktelig flinke til å plukke opp nyvinninger innen forskning som ikke er 100% kompatible med tidligere funn. Finner en hobbyforsker i Guatemala et fiskefossil fra en ukjent art som gjør at vi må estimere noen tidsperspektiver på nytt, er det et bevis på at Den Allmektige Gud har skapt himmel og jord, og latterliggjort de dumme vitenskapsmennene på nytt.

 

I motsetning til religion er vitenskapen dynamisk. Vi kommer stadig videre, og nyvinninger kaster nytt lys over tidligere kunnskap, og gjør at vi kan formulere den på en bedre måte. På enkelte fronter opereres det med ulike teorier, som man søker å verifisere eller falsifisere med vitenskapelige metoder. At en teori var unøyaktig betyr ikke at det riktige svaret var "Jesus".

 

Det er svært mye vi ikke vet, og mange av spørsmålene dine må du være ekspert på området for å forstå svaret på. Det er dessverre også umulig å fatte enorme tidsperspektiver, størrelsesordener og prosesser i naturen på en "folkelig" måte.

 

Den evolusjonære utviklingen av våre sanseorganer er en komplisert prosess. Og nye "erosjonsmålinger" kan sikkert gjøre at vi enda mer nøyaktig kan fastslå jordoverflatens utvikling over tid. Eller kanskje er det hittil ukjente hendelser i jordens klima som er årsaken til de avvikende målingene dine? Hvis ditt løsningsforslag er "Jesus", får du bevise det på samme måte som vi andre må bevise våre resultater. Hvis du tenker deg litt om, tror jeg du forstår at svar som "ikke kan bevises", men må "tros på" på grunnlag av spesiell stimulans i hjernen din (åndelige opplevelser), faller på sin egen urimelighet.

 

LeD

Lenke til kommentar

Meget bra innlegg LeD.

Du vet like godt som jeg at det ikke er mulig å bevise en åndelig dimensjon.

Men det er fullt mulig å oppleve den.

Forskere har forsøkt å forklare dette i århundrer som noe fysisk som skjer i hjernen. de kan ikke forklare det og vil heller ikke kunne det.

 

Poenget mitt her er ikke å fornekte vitenskap på noe område, men å sette kritisk lys på de konklusjonene som blir trukket fordi de er like "enkle" på mange områder som du mener kristendommen er.

 

Kristendommen er i høyeste grad dynamisk, selv om moral og læresetning ikke er det, på lik linje med resten av verden utvikler vi oss som mennesker og derfor også som kristne.

Vi ser stadig at mennesker går bort fra læresettninger som er blitt kraftg framhevet gjennom forkynnelse fordi de er blitt overfokuserte.

Selv dumme kristne skjønner at det er helheten som teller.

Eller som Bibelen sier:Summen av Guds ord er sannhet"

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-11 01:41, skrev Dataante:

Du vet like godt som jeg at det ikke er mulig å bevise en åndelig dimensjon. Men det er fullt mulig å oppleve den.


 

Jeg vet også at det er fullt umulig å bevise, eller motbevise, at det finnes usynlige, flyvende enhjørninger på månens bakside. Jeg har "opplevd" i en "åndelig opplevelse" at disse finnes. Det sier seg selv at slikt er idioti.

 

Quote:


Forskere har forsøkt å forklare dette i århundrer som noe fysisk som skjer i hjernen. de kan ikke forklare det og vil heller ikke kunne det.


 

Dikt opp en religion med guden Børre som hovedperson. Ta ett stk. lite barn og bank inn denne religionen gjennom hele oppveksten. Enkelte voksne kan også la seg påvirke gjennom massesuggesjon, og noen vil til og med ha "åndelige opplevelser" og bruke din religion til å forklare disse helt på egenhånd. Alle disse vil tro, oppleve mirakler og opplevelser, nøyaktig som kristne eller muslimer.

 

Historien er full av eksempler på at mennesker har trodd, sett og "åndelig opplevd" ting som vi vet er usanne.

Forskningen på aktiviteten i den menneskelige hjernen har også gjort store framskritt. Vi vet at åndelige opplevelser skjer inne i hodet ditt, til og med hvilken del av hjernen de oppstår i.

 

Men selv om vi dro åndeligheten ut gjennom nesen din, trykket den på et laminert papir med blokkbokstaver og illustrasjoner, og klistret den inn i ansiktet ditt, ville det jo ikke hjulpet en smule.

 

Quote:


Poenget mitt her er ikke å fornekte vitenskap på noe område, men å sette kritisk lys på de konklusjonene som blir trukket fordi de er like "enkle" på mange områder som du mener kristendommen er.


 

Poenget ditt er å trekke fram det minste nye avvikende vitenskapelige utsagn, som du ikke forstå det dugg av, fordi du allerde har bestemt deg for at Herren skapte himmel og jord.

 

Quote:


Eller som Bibelen sier:Summen av Guds ord er sannhet"


 

Eller som Bibelen sier:

 

"Hvis du ikke vil adlyde Herren din Gud, og ikke legger vinn på å leve etter alle hans bud og forskrifter som jeg gir deg i dag, skal alle disse forbannelsene komme over deg og nå deg:

(...)

Herren vil ikke la pesten slippe taket på deg før den har utryddet deg av det landet du nå går inn i og legger under deg. Herren skal slå deg med tæring og betennelse, med frysninger og feber, med tørke, kornbrann og rust. Dette skal forfølge deg helt til du går til grunne.

 

Herren skal slå deg med verkebyller som i Egypt, med svulster, skabb og skurv som ikke kan helbredes. Herren skal slå deg med vanvidd, blindhet og forvirring.

Du skal bli vanvittig av det syn du får se. Herren skal slå deg på knær og på lår med ondartede byller som ikke kan helbredes; de skal bre fra hode til hæl.

 

Og når de omringer deg i alle byene i hele landet Herren din Gud gir deg, da skal du, i den trengsel og nød som fienden fører over deg, spise dine egne barn, kjøttet av dine sønner og døtre som Herren din Gud gir deg.

 

Dersom du ikke legger vinn på å leve etter alle de lovbud som er skrevet i denne boken, og ikke frykter dette herlige og fryktinngytende navnet, Herren din Gud, da skal Herren sende uhørte plager over deg og din ætt, store plager og ondartede sykdommer som ikke tar ende. Han vil igjen sende over deg alle de farsottene som du kjenner fra Egypt, og som du gruer for, og de skal ikke slippe taket på deg. Også alle andre sykdommer og plager som ikke er nevnt i denne lovboken, skal Herren sende over deg, inntil du blir utryddet.

 

Likesom Herren før gledet seg over å gjøre godt mot dere og la dere øke i tall, slik skal han glede seg over å gjøre ende på dere og utrydde dere."

 

(5. Mos. 28:15f)

 

LeD

Lenke til kommentar

Du som framhever forskning så sterkt og fordømmer alt som har med det åndelige å gjøre, burde kanskje ta en titt på forskning innen parapsykologi og åndelige fenomener.

 

Du klarer ikke å bevare diskusjonen på et seriøst nivå, men må blande inn masse søppel som sansynligvis stammer fra en ikke framkommet oppfatning eller erfaring du måtte ha, som tydeligvis stammer fra mere en bare "opplysthet" og rasjonell tenking.

 

 

Vi får gå videre hver til vårt, jeg med min "krykke" til å forklare ting jeg ikke alltid forstår.

Du med din "krykke" til å fornekte de.

 

Til syvende og sist tror jeg at jeg kommer best ut av det

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-11 22:01, skrev Dataante:

Du som framhever forskning så sterkt og fordømmer alt som har med det åndelige å gjøre, burde kanskje ta en titt på forskning innen parapsykologi og åndelige fenomener.


 

Hvis du kan henvise meg til noen referanser til slik forskning, skal jeg med glede ta en seriøs titt på dem.

 

Quote:


Du klarer ikke å bevare diskusjonen på et seriøst nivå, men må blande inn masse søppel som sansynligvis stammer fra en ikke framkommet oppfatning eller erfaring du måtte ha, som tydeligvis stammer fra mere en bare "opplysthet" og rasjonell tenking.


 

Er det bibelsitatet mitt du kaller søppel? Nok en gang må jeg berømme din treffende karikteristikk.

 

Hvordan kan jeg få fram denne opplevelsen du snakker om? Vi vet at det er mulig, med diverse teknikker, å få fram opplevelser som ikke har hendt. Hvordan kan jeg vite at en opplevelse som jeg på ett eller annet vis "får fram" ikke er innbilt? Det er ikke noe problem å manipulere en person (eller seg selv) til å tro hva som helst, slik at det er helt umulig for denne personen å vite at dette er innbilt. Det er altså helt umulig for deg eller meg å vite om våre "opplevelser" er innbilte eller åndelige. Vi vet at innbilte opplevelser eksisterer. "Åndelige opplevelser" er det du som har definert. Er det mulig at dette er en og samme ting?

 

Quote:


Vi får gå videre hver til vårt, jeg med min "krykke" til å forklare ting jeg ikke alltid forstår.

Du med din "krykke" til å fornekte de.


 

Tvert i mot; mitt mål i livet er å forklare ting vi ikke forstår. Det skal jeg gjøre ved å observere og beskrive, slik at også andre kan forstå, uten å måtte hverken tro eller oppleve noe som helst. Når det gjelder fornekting må jeg vel se meg slått av deg. Jeg fornekter at "opplevelser" inne i hodet ditt er virkelige. Du fornekter arbeidet til titusenvis av vitenskapsmenn.

 

Quote:


Til syvende og sist tror jeg at jeg kommer best ut av det


 

Du vil selvfølgelig dø med et smil om munnen, vel vitende om at de dumme vitenskapsmennene aldri klarte å rokke på ditt riktige livssyn. Det er langt mer usikkert om jeg vil oppnå mine mål i livet, og hva livet vil bringe meg av lykke og tilfredsstillelse. På en måte misunner jeg deg, på samme måte som man misunner et lite barn på julaften.

 

LeD

Lenke til kommentar

Snodig han dere Gud. Har ikke forstått meg helt på ham. Bl.a. så er han jo en liten lege, men dog kun spesialist på diffuse sykdommer. Han klarer jo bare å helbrede sykdommer vi ikke kan diagnostisere helt, som verk i ryggen, dårlig syn, vonde ben osv. Han helbreder slike sykdommer uansett hvilken kristent samfunn du skulle tilhøre 'bare bønnen blir hørt'.

Men, å la en arm vokse ut på en stakkars unge som har fått den sprengt av i krig er av en eller annen grunn alt for vanskelig for ham, han har enda aldri klart det uansett hvor mange som har bønnfalt ham. Egentlig litt snodig siden han er så snill å hjelpe mange av disse med småskavanker men men.

 

Rune.

 

Og nå må alle guder samle seg og høre min bønn om at jeg ikke må bli alt for fyllesyk i morra (dag) :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: Kina bill på 2002-10-12 05:38 ]

Lenke til kommentar

Quote:

SysError skrev (2002-09-15 20:06):

Yup. Jeg er ateist. Alle intelligente, oppegående og selvstendige mennesker vet at det ikke finnes gud.


-----------------------------------------------------


Det at du er ateist burde ikke gi seg utslag i at du er bedre en alle andre eller mere intelligent.

Virker lite gjennomtenkt, i forhold til det at du er så oppegående.


 

Jeg er iallfall intelligent nok til å forstå at det ikke finnes noen gud. Tor du virkelig at det sitter en gammal skrulling oppi der og dømmer folk: Du drar til *******! Du kommer til meg! Gjør det eller så kværker jeg deg! LOL. Hadde han eksistert hadde han fortjent en skikkelig omgang juling! Og ja, religion er roten til all ****skap, men jeg må innrømme at religion også er en fin motivasjon for de som tror på den.

 

Gud finnes bare i hodet til noen. Vitenskapen står i høyeste gunst hos meg. Det er den som gjør at vi har det så "bra" i dag.

 

Jeg kan virkelig ikke se for meg at jesus driver å "designer" skapninger (basert på tidligere innspill i denne posten). Jeg kan ikke annet enn å le... høyt :lol:

Lenke til kommentar

Quote:

Vil bare si at det er myemere mellom himmel og jord som vitenskapen ikke kan bevise, Så du skal ikke le for høyt enda. Se litt på discovery der har det vert noe saker om akkurat det du ikke kan forklare hva er for noe. Forskerne kranglet akkuratt som politikeren gjør


Joa, kan ikke nekte for det. Men jeg mener at hvis det f.eks finnes spøkelser (hvilket jeg ikke tror det gjør), så kan det på en eller annen måte forklares vitenskapelig. Men at gud finnes...det er bare patetisk. Men jeg har ikke noe imot dem som tror på en "gudommelige" skapninger, bare de ikke driver prakke dritten på meg (det var noe sånt en annen her skrev...) og ikke sier: Synder! Du kommer til ******* fordi du ikke pugger bibelen osv.

Lenke til kommentar

Gud (hvis han finnes, tviler sterkt) er jævlig selvsenrert!

 

tror du ikke på meg så må du lide evig i helvette! ka fan da? ser på meg selv som mere "kristen" enn mange som betegner seg som kristene. Jeg tror ikke på gud, men jeg følger faktisk de fleste av budene hans. ikke slår jeg, ikke dreper jeg etc...

 

Men alikevle s kommer jeg ikke til himmelen fordi jeg ikke tror på gud...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...