Gå til innhold

Er du en ateist??


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om jeg er flau må det være på dine vegne.

 

BB er fortsatt bare en teori, på lik linje med evolusjonsTEORIEN.(missing link)

 

Dinosaurer har aldri blitt fornektet av kristne.

 

Jesus døde sansynligvis ikke på et kors ???.

 

det litt uenighet om det var på ett kors, eller på en påle uten tverrbjelke

Lenke til kommentar

Det er jo veldig merkelig at dinosaurer ikke er nevnt i bibelen da?? eller hur? (tror jeg - har ikke lest den).

 

Og helt alvorlig, det høres mer sannsynlig ut at gasser dannet en stor eksplosjon som laget verdensrommet, enn at gud bare "skapte verdensrommet"?

 

Kunne vært at gud skapte gassene som laget big bang, men da burde vel det stått i bibelen?

 

Synes at noen historier fra bibelen er så syltynne...

 

I følge en artikkel jeg leste, så stod aldri jesus opp igjen fra døden - fordi han aldri døde! Det var veldig godt forklart hvorfor, men det gidder jeg ikke skrive.

Lenke til kommentar

det hadde seg vel nå slik at siden det faktisk var vinterstid da jesus ble hengt på korset var det veldig kaldt. pga. kulde og utmattelse gikk kroppen inn i dvale/koma så livstegnene var minimale. de trodde han var dau og slang han inni ei hule. hvor karen våkner og "står opp fra de døde".

 

jesus forsvant angivelig og døde senere som et vanlig menneske.

 

dere er forresten klar over at jesus var snekker?

Lenke til kommentar

"For så høyt har Gud elsket verden at han gav sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv"

Johannes 3,16

 

"Den som er av Gud, hører Guds ord. Dere hører ikke, for dere er ikke av Gud."

Johannes 8,47

 

Guds nåde være med dere alle !!!!!

Lenke til kommentar

Når døden inntreffer begynner en prosess i kroppen som gjør at vevet slipper vannet som er bundet opp.

I bibelen står det at Jesus ble stukket med ett spyd i siden og vann og blod rente ut.

 

Var han død?

 

I bibelen står det om et dyr eller en drage? som kalles leviatan. husker ikke hvilken sammenheng eller hvor, så "dinosaurer" er faktisk nevnt.

 

Bibelen er skrevet på en tid da vitenskapelige begreper var nesten fraværende, spesielt i det gamle testamente, unntaket er astronomi.

Det betyr at referanserammen som moderne vitenskap bruker, er på et helt annet nivå enn det du finner i Bibelen

 

Darwin som "lanserte" evolusjonsteorien ble faktisk en kristen før han døde (har lest dette, men husker ikke hvor).

 

Faktum er at for å tro på evolusjonsTEORIEN må du utøve like mye TRO som en vilken som helst kristen eller relegiøs person må for å kalle seg troende.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Dataante på 2002-08-16 22:54 ]

Lenke til kommentar

jeg har ikke noe imot relgiøse mennesker, det er mennesker generelt jeg misliker. hadde en gang i tiden stor tro på å vandre inn i kirka med mitt pentagram rundt halsen.

 

relgion er fint for folk som trenger noe å gi livet en mening, men det trenger ikke være hele meningen med livet. en gang i tiden var relgion sikkert en fin ting som holdt økonomien til feudalistene igang.

 

som sagt så holder relgion mennesker sammen, men også adskilt. en kan også si at det har med kulturen å gjøre, men da må en tenke på hva som har dannet grunnlaget for kulturen deres. det er som regel relgion. tror ikke muslimene hadde hatt sharia uten at islam hadde eksistert.

 

det å rakke ned på mennesker fordi det er kristne, og generelt dumme, er helt idiotisk. er enig i at det ikke er mye fornuft i relgion, men så lenge de lar oss ûber-ateister og liksom-satanister

være i fred, hvorfor ikke gjøre det samme?

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Yup. Jeg er ateist. Alle intelligente, oppegående og selvstendige mennesker vet at det ikke gud (oops, skulle vel skrevet det med stor G-HAHA) finnes. Religion er en psykisk sutteklut som folk bruker for å dempe sin frykt for døden og det ukjente. Alt som er bra er liksom guds verk, men når noe går gæli da har han helt plutselig forsvunnet... Spørsmålet blir vel heller: Tror man på gud? eller VIL man tro på gud(liv etter døden).

 

Religion er no' fanskap som man tørker seg i ræva med.

 

Religion er gift!

 

Religion er benektelse av vitenskap!

 

Herren (meg altså) har talt...

Lenke til kommentar

Quote:


SysError skrev (2002-09-15 20:06):

Yup. Jeg er ateist. Alle intelligente, oppegående og selvstendige mennesker vet at det ikke finnes gud.


Vel... Vet ikke om jeg kan si meg enig der...

 

Quote:


Spørsmålet blir vel heller: Tror man på gud? eller VIL man tro på gud(liv etter døden).


Hva tenker du her?

 

Quote:


Religion er no' fanskap som man tørker seg i ræva med.


*kremt*

Quote:


Religion er gift!


Gift?

Quote:


Religion er benektelse av vitenskap!


Tja... det finnes nok noen som benekter vitenskap pga tro, men det finnes også folk som tror på det vitenskapelige selv om de tror på en gud.

 

Quote:


Herren (meg altså) har talt...


Og takk for det... thumbs_up.gif

Lenke til kommentar

Quote:

Hva tenker du her?


 

Det jeg mener er det at de fleste mennesker er redd for å dø. Derfor har man vanskelig for å tro at alt bare er slutt når man parkerer tøfla. Jeg mener, som jeg har skrevet at mennesker bruker religion b.la for å oppmuntre seg selv til at det og dø ikke er så ille likevel. Og derfor så skal man sleike rævhullet til et ikkeeksisterende "vesen" (skremte jeg presten nå. Duh kalle gud vesen. Kjettersk asså). Men jeg vil likevel ikke utelukke at jeg kan komme til å konvertere til en religion når jeg er gammel eller er dødssyk. Bare se på ES-TV (holder på å daue av latter når jeg ser det): Bare gamle kjerringer som synger kirkesanger. KJERRINGA KRYPER TIL KORSET NÅR JÆVEL'N IKKE LENGER VIL HA HENNE :lol:

 

En religion jeg KAN akseptere er Buddhismen. I utgangspunktet har de aldri hatt et undertrykkende menneskesyn. I tillegg har de ikke i den forstand noen gud. Jeg vet en del kommer til å si at det er Buddha, men jeg er ikke enig der.

Lenke til kommentar

jeg har mest tro på funksjonalismen jeg... ("funsjonalisme" stod det iallefall at det het det i en tynn lefse jeg leste om filosofen Decartes)

 

dvs. at man tror det ikke finnes noen overnaturlige ånder eller lignende, slik at mennesker egentlig bare er en avansert maskin, og at vi mennesker dermed kan lage kunstig intelligens.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-14 23:26, skrev ripset:

"For så høyt har Gud elsket verden at han gav sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv"

Johannes 3,16


"Den som er av Gud, hører Guds ord. Dere hører ikke, for dere er ikke av Gud."

Johannes 8,47


Guds nåde være med dere alle !!!!!


 

Jeg foeler saelv at det er BS som dette som stoeter meg vekk fra kristendom / religion og mot ateisme.

 

"For saa liten hjerne har dem,

at dem maa sitere svada

for aa foele at dem sier noe viktig."

- Hjalla's bok, Vers 1

Lenke til kommentar

Egentlig er det ganske enkelt. Kirken var den første organiserte statsmakten, og dominerte fra den utkonkurrerte (utryddet) konkurrentene åsatro og allah-tro i europa rundt år 1000 frem til slutten av 1800-tallet som overnasjonal ("overkongelig") styringsorgan, for så å miste grepet i forbindelse med slutten av kolonitiden.

 

Kirken som statsmakt fikk nådestøtet i forbindelse med første verdenskrig, hvor den legitime statsmakten ("av folket") i europa (spesielt i frankrike) gjennom utvidede fullmakter og unntakstilstander hadde fått såpass stor reell makt at kirken ikke lengre kunne dominere.

 

I dette perspektivet er det ikke så vanskelig å se at religionskriger ikke er anderledes enn andre kriger - med unntak av at lederne kan flytte ansvaret enda ett trinn opp og dermed renvaske seg selv.

 

Ettersom kirken i mange land fortsatt har stor reell politisk makt, får vi konflikter som i nord-Irland, hvor sosial og etnisk tilhørighet defineres gjennom religion og tillatter grov kriminalitet og terrorisme forkledd som religionskamp. I virkeligheten er dette ren politisk maktstrid om hvem som skal styre Nord-Irland, og ingenting annet. Krig er bare politikk ført videre med det neste trinnet på trusselstigen, det er ikke noe mystisk med det.

 

Denne politiske maktkampen har i alle fall gitt mange vittige utslag. Uvesentligheter som naturlover må vike når makten skal sikres - jorden er flat, solen går rundt jorden, politiske konkurrenter er vantro, hekser, kjettere eller bare djevler, og lyses i bann/fatwa alt etter hvordan det passer hvert kirkelige overhode.

 

Tror jeg på Jesus som fremtilt av statskirken? Nei.

Fines det en gud? Kanskje.

 

[ Denne Melding var redigert av: Espenevo på 2002-09-17 16:58 ]

Lenke til kommentar

Jeg er nok en ikke troende jeg også.

 

Vel for å si det slik. Bibelen er ikke noe annet enn en tykk dritt med såpe seiere lignende fortellinger. Det er jo mer mord og fy fy ting der enn det er i Hotel Cesar. Ingen ting i den boken går det ann å bevise. Og halvparten som er skrevet der er jo mot all logikk.

 

Så hvordan skal kristendomen over leve i en slik så kalt logisk verden som vi bygger nå. ( Selv om det ikke er mye som er logisk med denne verdenen da )

Jeg tror kristendomen er på vei ut, og vi vil se prester som bare står for begravelser, bryllup o.l. spesielle oppgaver.

 

Et eksempel er hvordan Prestene i forsvaret jobber. De har ikke lov å si til en muslim som skal dø i kamp, at han skal rett til ******* for det han er en muslim.

 

Kirken lever på staten og på oss. Hadde kirken og staten blitt adskilt, så hadde kirken gått konkurs. Kirken hadde i gamle tider mye makt, men den tiden er forbi.

Og jeg tror at bare 10 % er helttids troende og det blir mindre av de jo mer av de eldre som dør.

Og i et rikt land som norge ikke har tid til å være kristen på heltid slik vi en gang var.

 

Uansett, så har jeg ikke møtt en eneste data fiksert som går i kirken. Eller lytter på kristen musikk. Tror det helst går i Trance, pop og rock o.l.

 

Jeg lever i troen om at penger er makten og herren over alle mennesker i dag.

 

Håper jeg ikke har fornærmet noen super kristene nå!

 

:grin: :grin: :grin:

 

_________________

Kommer sikkert på noe smart.

 

[ Denne Melding var redigert av: L.. på 2002-09-17 17:17 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:

 

Religion er no' fanskap som man tørker seg i ræva med.

 

Religion er gift!

 

Religion er benektelse av vitenskap!

 

---------------------------------------------------

 

Som kristen kan jeg si meg enig i alt dette.

 

Jesus eller Gud har aldri hvert religiøse.

Religion er det vi mennesker som har funnet opp.

 

-----------------------------------------------------

SysError skrev (2002-09-15 20:06):

Yup. Jeg er ateist. Alle intelligente, oppegående og selvstendige mennesker vet at det ikke finnes gud.

 

-----------------------------------------------------

 

Det at du er ateist burde ikke gi seg utslag i at du er bedre en alle andre eller mere intelligent.

Virker lite gjennomtenkt, i forhold til det at du er så oppegående.

 

-----------------------------------------------------

Qoute

 

I dette perspektivet er det ikke så vanskelig å se at religionskriger ikke er anderledes enn andre kriger - med unntak av at lederne kan flytte ansvaret enda ett trinn opp og dermed renvaske seg selv.

 

----------------------------------------------------

Dette er meget sant.

 

Det er fortsatt et faktum at det ikke har noe med Gud å gjøre, men at han blir brukt som en unnskyldning.

 

-----------------------------------------------------

Quote:

 

Uansett, så har jeg ikke møtt en eneste data fiksert som går i kirken. Eller lytter på kristen musikk. Tror det helst går i Trance, pop og rock o.l.

 

-----------------------------------------------------

Du har akkurat møtt din første, som faktisk gjør alt dette.(bortsett fra trance da)

-----------------------------------------------------

Quote:

 

Kirken lever på staten og på oss. Hadde kirken og staten blitt adskilt, så hadde kirken gått konkurs. Kirken hadde i gamle tider mye makt, men den tiden er forbi.

-----------------------------------------------------

 

Er igjenn helt enig.

 

Den formen som statskirken har idag er svært få tjent med.

Og hvorfor skal dere som ikke har noen tilknyttning til dette betale for det?

Men da må vi finne en erstatter som kan forrete begravelser og gifte folk.

 

Tradisjonen på disse områdene er det svært få som vil kvitte seg med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...