Gå til innhold

Er du en ateist??


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må nok melde meg inn i klubben ja...

Ikke er jeg døpt, og borgerlig komfirmert, så det er lite religiøst med meg ja.

 

Ellers er det helt greit med de fleste kristne, fordi de gjør ikke så mye ut av det. Men sånne som dems relegion gjør at de nesten ikke kan fungere i et samfunn med andre uten eller med en annen trosretning, _det_ blir dumt det.

Lenke til kommentar

Sarons dal Halleluja :razz:

 

Relgiøse mennesker er fanatiske, dobbeltmoralistiske bedrevitere som skal prakke på oss normale, snille sammfunsborgere et løgnaktig, svikfult liv med hor :lol :lol:

 

All rasisme, hat undertrykkelse og terror stammer fra relgioner.....

 

Når blei f.eks jesus en hvit arisk person :???:

 

Aldri en regel uten unntak... liker frelsesarmen fordi dem gjør en god jobb :wink:

Lenke til kommentar

Jeg er ateist.

 

Jeg fatter ikke de kristes banneord:

 

Himmelen - Helveta

Engel - Djevell, Jævell...

Gud - Satann

 

Do you get the point?

 

og hva er vel stygt med Herre Gud?

Hadde jeg blitt kalt Herre Nissen hadde jeg blitt glad!

 

 

Mvh Nissen

 

 

_________________

AMD Athlon XP 2000+

ASUS A7V333 -Raid

512MB DDR-RAM PC2700

SB Live 1024

FPS 1500

Alpha PAL og 19dB vifte.

Gainward GeForce 4 PowerPack TI4600

12 kabinettvifter

Chieftech DA-01B-D m/vindu

 

[ Denne Melding var redigert av: Nissen på 2002-07-25 23:34 ]

Lenke til kommentar

*le* :lol:

 

Det at noen folk har det bedre med en tro er fint for dem, likevel om det ikke er for meg. Men det som er dumt er at noen folk blir hjernevasket/tvinget til å tro på noe. Og noen er såpass troende at religionen blir et handikap i deres liv, trangsynte o.l.

 

 

Mvh.

Morten Holje

aka Boqs

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-22 17:53, Killer_DT skrev:

Det er religion som ER problemet. Nemlig!


 

Nei.

 

Men religion, gjerne lett forvridd slik den passer ditt formål, blir brukt for å hisse opp folket til krig. Det er litt lettere å overbeviset folket om at du skal ut å dø for gud, enn å si sannheten, nemlig at du skal ut å dø fordi jeg vil bli enda rikere - hvilket er målet med krigen.

 

Det finnes VELDIG få kriger som kan kalles religionskriger, men det finnes MANGE hvor religion er blitt misbrukt.

Lenke til kommentar

Ateist? Eg hater alle religioner!

Hvis man ser roten til alt F aen skapet som skjer i verden ser du at alt har med RELIGION å gjøre. Kristendomen og islam er de verste! Først var det de kriste som gikk rundt og drepte de som ikke var/ville bli kristne og idag er det muslimene.

 

Slik eg ser det er RELIGION som kreft. hvis vi ikke stopper det nå og utsletter den er vi focked!

Lenke til kommentar
Quote:


m-kane skrev (2002-07-26 01:03):

Nei.


Men religion, gjerne lett forvridd slik den passer ditt formål, blir brukt for å hisse opp folket til krig. Det er litt lettere å overbeviset folket om at du skal ut å dø for gud, enn å si sannheten, nemlig at du skal ut å dø fordi jeg vil bli enda rikere - hvilket er målet med krigen.


Det finnes VELDIG få kriger som kan kalles religionskriger, men det finnes MANGE hvor religion er blitt misbrukt.



Jepp er 100% enig. Som en sa tidligere det er meneskene som er problemet ikke religionen. Det er min mening
Lenke til kommentar

Mennesket er problemet ja! Som den ene agenten i Matrix sier så fint (fritt oversatt): "Mennesket er som en kreftsvulst, de slår seg ned på et område, sprer seg utover etterhvert som de formerer seg og ødelegger alt som kommer i deres vei...".

 

Litt god kvasifilosofi på morningen der :smile:

 

Den eneste religionen som jeg personlig har stor respekt for er Budhismen. Med det mener jeg ikke at jeg ikke har respekt for f.eks. kristne, men at jeg ikke har noen tro på religionen dems.

 

Enhver tro som sklir ut i fanatisme er usunn og farlig, se bare på AMD vs Intel "gutta" når de setter i gang på forumet her :grin:

 

Andy

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-26 03:03, SnowDOG_ skrev:

Hvis man ser roten til alt F aen skapet som skjer i verden ser du at alt har med RELIGION å gjøre.


 

lol .. :lol:

selvom det har skjedd mye dritt i sammenheng med relgioner oppi-gjennom åra, er d jo ikke det som er spørsmålet. Enten så tror du Gud finnes, eller ikke .. Og hvis du ikke tror det, hat de som gjør dritt, ikke det de sier liksom er grunnen ...

 

.øs

Lenke til kommentar

Vil anta at tanken bak religionene er å lage et sett regler de ønsket folket å leve etter. Problemet med religion er at noen alltid blir fanatiske så snart de ser "lyset" og vil tvinge alle inn i de reglene de tror på. Det blir feil. Mennesker er forskjellige, så å tvinge alle til å leve likt blir å undertrykke. Den beste loven/religionen jeg har sett til nå er faktisk kardemommeloven.

 

Du skal ikke plage andre, du skal være snill og grei, og forøvrig kan du gjøre som du vil. Blir ikke bedre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...