Gå til innhold

Hvorfor har kameravesken feil størrelse?


Anbefalte innlegg

Jeg har letet i noen uker nå etter en kamerabag som ser ligner på en standard skulderbag (postbag, dj-bag eller hva man kaller det)

Ville vært mye tryggere å gå rundt i de større byene i europa med en sånn, enn en fotoveske som reklamerer for et utbytte på 10.000 eller mer og som dermed nærmest BER om å blir stjålet...

Men når skal du da ta bildene dine, hvis du er mest redd for at folk skal stjele utstyret ditt?

 

Når du tar bilder, så ser jo slemmingene at du har utstyr for 10.000 eller mer.

 

(Utbyttet blir vesentlig mindre.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner til problemet med kamerabager. Har 4 selv( Computrekker, Compudaypack, Off Trail 2 og Nova AW3 fra Lowepro), i tillegg til en del linsebager til Off Trail 2 bagen og dedikert bag til stativ.

 

Syns man skal tilpasse bæreutstyr etter behov, ikke utstyr etter hvilke bager man har. Samlingen min dekker alle mine behov, og er svært fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Jeg har letet i noen uker nå etter en kamerabag som ser ligner på en standard skulderbag (postbag, dj-bag eller hva man kaller det)
Noe lignende Lowepro sin Slingshot-serie?

 

nei noe mer som dette

 

men det ser ikke ut som de sender utenfor statene... forøvrig er det mange andre griseflotte bager og sekker på samme nettside..

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg har en LowePro Slingshot 200 AW, og ser at den får mye god kritikk.

Men etter 3-4 uker der jeg har gått rundt med denne på ryggen/skulderen flere timer pr dag, vil jeg si at den har sine begrensninger.

 

Med Nikon D300, 50mm 1.8 og en 70-300 blir vekten på denne sekken for stor til å henges bare på en skulder.

Etter et par flerdagsturer i fjell og mark har jeg oppdaget hvor viktig det er å få avlastet skuldrene ved å overføre en god del av vekten til hoftene, og det er her denne sekken svikter.

Fordelen med LowePro Slingshot X00 AW serien er at kameraet er lett tilgjengelig, men etter et halvt års bruk må jeg nok konkludere med at denne fordelen ikke veier opp mot ubehagelighetene den ubalanserte belastningen denne sekken gir på skuldrene.

 

Personlig mener jeg at dette ikke er det beste valget om du har utstyr som nærmer seg 2kg eller mer.

Men for deg som har et enterylevel kamera (Nikon d40/d60, Canon 1000d mm.), kan LowePro Slingshot X00 AW være et godt valg dersom du ikke har lange fotosessions og ønsker en kamerabag der kameraet er lett tilgjengelig.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Jeg har en Lowepro Slingshot 100 AW som jeg bruker når jeg skal ut å gå lengre turer.

 

Fordelen er at jeg får med kameraet, tre objektiver, og det er plass til en blitz når får kjøpt den.

 

I tillegg skal jeg skaffe meg en sekk som tar laptop'en, fotoutstyret og litt annet småtteri. Det tror jeg kan bli litt verre.

 

Tom

Snart 2 år senere har jeg endt opp med tre sekker. LOwePro Vertex 100 som tar en 15.4" laptop og det meste jeg har av utstyr. Jeg har også en Tamrac Adventure 9 som tar en del fotoutstyr og en 15.4" laptop. I tillegg har den et generellt rom som tar litt av hvert. Og til slutt har en LowePro Fastback 200 om tar et litt mindre fotoutstyr en Adventure 9; men har et litt større ekstrarom. Der er det også plass til en liten netbook.

 

Tom

Lenke til kommentar

Har en sekk, Lowepro Fastpack 200, som har plass til alt jeg nå har, samt et fryktelig kjekt ekstrarom til dilldall - tilogmed en lett jakke. Angrer dog litt på at jeg ikke kjøpte Fastpack 350, for fremtidig utvidelse av utstyrsparken. Den er jo ikke så fryktelig mye større, men de få cm høyere som skal til for å få plass til et par ekstra objektiver. Fryktelig kjekt kamerarom med sidemating. Utifra målene så tar sekkene (200, 250 og 350) 300mm f/4L IS USM påmontert.

 

Har også en Crumpler Million Dollar Home 6 skulderbag, som også tar alt utstyret jeg har nå. Veldig kjekk bag. Jeg blir så fryktelig svett på ryggen med sekk, særlig om sommeren. En skulderbag med plass til noe mer er dog unødvendig, da den ville blitt for tung.

 

I tillegg har jeg en Crumpler Muffin Top L (3000). Dette er "reise lett"-baggen som jeg inntil nå har brukt med Tamron 17-50mm f/2.8 påmontert, samt Sigma 30mm f/1.4.. Til min store forskrekkelse fant jeg fort ut at denne var en liten dæsj for lav til mitt nye EF-S 17-55mm f2.8 IS påmontert. Kommer derfor til å bytte den ut med Muffin Top XL (4000), som er 1,5 cm høyere og 1 cm bredere. Dette vil også gjøre plass til blitsen.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Noen som har tips til en fotoveske som tar et Canon 10D med grep og 70-200mm objektiv. Har sekk fra før men vil ha kameraet hengende på brystet slik at det blir lett tilgjengelig. Den vesken jeg har nå tar ikke kameraet med vertikalgrepet, og er heller ikke spesiellt behagelig å gå med.

Har en Think Tank Digital Holster 40 - den tar min 5DmkII med grep*) og 24-70, og og åpner jeg forlengerglidelåsen tar den fint 70-200 2.8..

 

Er veldig fornøyd med den. :)

 

 

*) Ok, jeg har ikke grep enda, men den har plass til et!

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Så, artikkelforfatteren klager over at han gjentatte ganger må kjøpe ny sekk/bag/pose/whatever fordi den han har ikke passer til øyeblikket.

Hva med å ikke gi bort den gamle hver gang du kjøper ny?

 

Har liten, trenger større. Kjøper stor og gir bort den lille.

Har stor, trenger mindre. Kjøper liten og bort den store.

Har liten, trenger større. Kjøper stor og gir bort den lille.

Har stor, trenger mindre. Kjøper liten og bort den store.

 

Fullstendig sløsing med penger.

Lenke til kommentar

Er ingenting som å whine i gammel tråd, vet du.

 

Ellers har jeg funnet den perfekte kameraveska - Retrospective 10 - komfortabel plass til hus med batterigrep og objektiv, samt to ekstra objektiver, blits og annet småtjafs. Og - jeg kan fint få nedi enda et objektiv og andre ting hvis jeg trenger det. Er _veldig_ glad i den bagen. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg to ryggsekker, men det er ikke tvil om at de ikke altid er det rette valget, spesielt om vi skal på litt lengre turer og trenger mat og klær med, da tar jeg den vanlige ryggsekken pakker mat og klær i den og så bruker jeg en snutebag av typen Lowepro tlz aw som har plass for kamera med et objektiv og så har jeg egne lose objektibager fra samme produsent som jeg hekter i beltet alt etter behov og hvor mange objektiv som skal med .

Lenke til kommentar

Hva med å ikke gi bort den gamle hver gang du kjøper ny?

Det beste med denne posten er at artikkelforfatter konkluderer med akkurat det på slutten av den syv år gamle artikkelen du tydeligvis ikke gadd å lese helt igjennom en gang når du allikevel bestemte deg for å grave den frem fra glemselen.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...