Nilsen Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Blir dette for varmt? Nederst en 200gb De to andre er på 120gb. Alle er S-ata 150mb/s Burde jeg ha en vifte som blåser luft mellom diskene? Fra før har jeg to 80mm som trekker luft inn. Luften trekkes ut av 2 80mm vifter og 3 120mm vifter. Tror dere det holder?
kjeLL// Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 her : http://home.no/trufyl/d-temp.zip <--- vuder selv!
Nilsen Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Skrevet 5. juni 2005 (endret) Holder denne da? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=8412N2GLLE Støy er et viktig moment for meg Edit: Harddiskene står ikke på enda. Venter på ny vannpumpe før jeg får skjekket tempraturen. Endret 5. juni 2005 av Natrium
phax Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 får ikke frem bildet ditt, men utifra antall vifter så skulle jeg jo tro du hadde rimelig bra luftsirkulasjon i kabinettet ditt. men det mest effektive er jo selvsagt og ha en vifte som blåser direkte på diskene. vet ikke hvilket kabinett du har men de fleste har jo plassert harddiskene slik at lufta som blir dratt inn i front må passere diskene før den blir trekt ut bak.. er jo bare og kjenne med hånda på diskene, du kjenner fort visst det blir for varmt. evt bruke måleinstrument eller programmer for og lese av temp..
Nilsen Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Skrevet 5. juni 2005 (endret) Kabinettet er ett Lianli pc75. To vifter nede i front, to bak ved hovedkortet (alle 80mm) Og tre 120mm i toppen. Endret 5. juni 2005 av Natrium
kjeLL// Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...N2GLLE&toc=5830 <-- den her jeg på 3 hd'r.. og da ligger ivertfall alle under 40c med en romtemp på 28c.. -samsung 160gb pata 35c -maxtor 200gb sata 38c -maxtor 120gb pata 31c
TMH Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 jeg har satt to disker sammen, slik som du har på bildet, uten vifter. Dette er ikke så smart, da de HDD'ene blir mellom 50 og 60 grader varme!
Elgvenn2 Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Kabinettet er ett Lianli pc75. To vifter nede i front, to bak ved hovedkortet (alle 80mm) Og tre 120mm i toppen. Når du har to vifter nede i front, hvorfor flytter du ikke bare diskene dit?
Nilsen Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Skrevet 6. juni 2005 Kabinettet er ett Lianli pc75. To vifter nede i front, to bak ved hovedkortet (alle 80mm) Og tre 120mm i toppen. Når du har to vifter nede i front, hvorfor flytter du ikke bare diskene dit? Vannpumpa har fått plass i HDD racket
x871kx6167ss7 Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 jeg har satt to disker sammen, slik som du har på bildet, uten vifter. Dette er ikke så smart, da de HDD'ene blir mellom 50 og 60 grader varme! Er ikke nødvendig vis det som er skylden... Mine kan komme opp mot 70° dersom de ikke kjøles, og de er det mellomrom mellom
MiG29 Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 har du problemer med varmen kjøp deg denne drevkjøllern --> Aksas Drevkjøler den brukte jeg før og den er knallbra løsning, eneste som er problematisk med denne kjøllevifta er at den kan være vanskelig å måntere i vise kabinet da den medføre at du må bruke 2x3.5" brøn for bare en harddisk og du kansje må bøye på metalhengsler på enkelte kabinett.. men denne vifta er knallbra
x871kx6167ss7 Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 har du problemer med varmen kjøp deg denne drevkjøllern --> Aksas Drevkjøler den brukte jeg før og den er knallbra løsning, eneste som er problematisk med denne kjøllevifta er at den kan være vanskelig å måntere i vise kabinet da den medføre at du må bruke 2x3.5" brøn for bare en harddisk og du kansje må bøye på metalhengsler på enkelte kabinett.. men denne vifta er knallbra Og bråker, to små vifter i høyhastighet... Har en sånn en liggende, kjøpe?
andrvas Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 med en romtemp på 28c OFFTOPIC: Tipper du svetter en del når du spiller Men til trådstarter synes jeg en vifte som kan blåse luft over diskene kan være en fornuftig ting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå