Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Er KRL et "muntlig" fag? Urettferdig karakter


Anbefalte innlegg

Fikk standpunkt idag. Var igrunn ganske fornøyd med karakterene unntatt to ting

4'er i Kunst og Håndverk

5'er i KRL

 

Ikke så stort grunnlag å klage på i kunst og håndtverk, for halvparten av oppg. er ennå ikke ferdig.

 

Men i KRL derimot :mad: Har fått 6er på alle prøvene i KRL dette halvåret, og når jeg spør lærern om hvorfor jeg ikke fikk bedre så sier hun:

Dette er et muntlig fag.
Hun som sitter ved siden av meg fikk 6er, og hun sier heller ingenting. Når jeg spør om hvorfor hun fikk 6er, og ikke jeg det samme så sier læreren:
Det skjuler seg mye inni henne som du ikke vet, og bare jeg vet

 

Noen tips til hva jeg kan gjøre?

 

Fikk ihvertfall ut litt av aggresjonen min :p

 

(Det eneste jeg liker med KRL-læreren er at hun gir oss bamsemums, brus og kaker av og til)

 

Forresten fikk jeg 5,1 2/66

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5'er i KRL er ingenting og klage på, men om du fikk 6'er på _alle_ prøvene er det jo litt merkligt,

 

Men til en sammelnlignig så er jo HK et ikkeskriftligt fag.

 

Har fått 5'ere på alle prøvene. Men 3ere på praktisk, fikk 4som standpunkt :)

Lenke til kommentar
5'er i KRL er ingenting og klage på, men om du fikk 6'er på _alle_ prøvene er det jo litt merkligt,

 

Men til en sammelnlignig så er jo HK et ikkeskriftligt fag.

 

Har fått 5'ere på alle prøvene. Men 3ere på praktisk, fikk 4som standpunkt :)

Vet det ikke er noe å klage på. Men det er jo ikke noe gøy hvis jeg ikke får noe igjen for alt jeg har øvd. Hvis hun hadde sagt det før at jeg ikke engasjerer meg nok muntlig, så hadde jeg kanskje forberedra meg. Eller hvis hun hadde sagt at det ikke var noe vits i å få 6er på prøvene, for ejg kom til å få en 5er uansett. Hadde liksom gleda meg til å brife med 6eren i KRl, men det ble det ikke noe av :mad:

Lenke til kommentar
KRL er et muntlig fag, og aktivitet i timen og prosjekter skal telle ca 50 %.

:yes:

pssht tull. Var iallefall ikke slik når jeg gikk på skolen. Får du 6'ere på alle prøvene skal du selvfølgelig ha 6 i standpunkt

det er egentlig sant det med prøvene ja...men om du f.eks har en svak 5'er og snakker mye i timene så kan det hjelpe deg opp på en ren 5'er i stedet for en 4'er..

En annen ting som teller inn på karakteren er jo at du viser at du er oppriktig interessert i faget...

Lenke til kommentar
KRL er et muntlig fag, og aktivitet i timen og prosjekter skal telle ca 50 %.

:yes:

Men når jenta på sida fikk 6'er, og at hun er like stille i timene som han, vel da er det noe som ikke stemmer. Og det læreren din sier om at det bor masse inne henne. Hva faen liksom, når begynte lærerne å gi karakter etter hvor mye de tror hver enkelt sitter inne med? Dette skal jo komme ut på prøver, og du har jo med dette vist at du er en 6'er i KRL. Bruk klageretten din, du har KRAV på en 6'er.

 

Vil legge til at læreren din burde sagt ifra om at du skulle være mer aktiv i timene om du var ute etter toppkarakter.

Lenke til kommentar

Særlig med tanke på at hun jenta som sitter med siden deg og som får 6 i standpunktkarakter og er like passiv i timene som deg, mener jeg at du skal klage, for slikt er fryktelig urettferdig!

 

At hun får 6 i standpunktkarakter fordi "hun sitter inne med mye", men allikevel er passiv i timene, burde ikke forekomme.

Lenke til kommentar

KRL ER et muntlig fag. Selv så gjorde eg ikke det så bra på prøvene, men deltok iherdig i diskusjonene. Tror eg fikk 5'er hvis eg ikke husker feil. Er helt fair dette, prøvene alene setter ikke grunnlaget for karakteren.

 

Forøvrig: Skal MYE til for å få 6'er egentlig..

Lenke til kommentar
KRL er et muntlig fag, og aktivitet i timen og prosjekter skal telle ca 50 %.

:yes:

Men når jenta på sida fikk 6'er, og at hun er like stille i timene som han, vel da er det noe som ikke stemmer. Og det læreren din sier om at det bor masse inne henne. Hva faen liksom, når begynte lærerne å gi karakter etter hvor mye de tror hver enkelt sitter inne med? Dette skal jo komme ut på prøver, og du har jo med dette vist at du er en 6'er i KRL. Bruk klageretten din, du har KRAV på en 6'er.

 

Vil legge til at læreren din burde sagt ifra om at du skulle være mer aktiv i timene om du var ute etter toppkarakter.

Slik var det med meg i engelsken på ungdomskolen også, en jente i klassen fikk 6, og jeg fikk 5 selvom jeg sa MYE mer enn henne; jeg hadde bare hørt henne snakke engelsk 2-3 ganger på 3 år!!!

Og hun snakket dårlig engelsk....

Lenke til kommentar

når du skal klage så må du prate med foreldrene dine, så må du ta kontakt med rektor/ledelse på skolen...det der fixes fort ved å snakke med foreldrene... Skal du klage så må du ha en virkelig god begrunnelese! Du må for all del ikke klage over at sidemannen din har fått 6'er og ikke du! Skal du klage på karakteren din så er det dine prestasjoner innen faget son gjelder, og ikke andres... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...