Curtis Jackson Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 heisann, ville nå bare si til dere at kjøper dere SWG som er et utrolig bra spill, så ikke forvent dere noen gode servere, og for all del ikke forvent noe bra kundeservice fra sony online entertainment. Altså jeg sendte en mail angående at jeg hadde veldig høy latency, på mellom 300-1500 og til vanlig kjører jeg spill på 50. Da hadde jeg spillt det spillet i hele 40 timer og når det lagger så felt og serverene går ned hele tiden er ikke dette en bedrift jeg har lyst å fortsette å støtte, men for å gjøre det kort så ikke kjøp SWG, du vil bli overrasket over hvor bra spillet er, men vist du har tenkt å spille uten å vente 5 minutter på å gå to meter så er det bare å kjøpe det. jeg sendte en høffelig mail hvor jeg spurte om de kunne overføre meg til en annen server, etter de fikk masse info som jeg brukte lang tid til å finne, måtte pinge alle serverne deres osv. får jeg en mail tilbake at de kan overføre karakteren min, men da mister jeg alt jeg har spilt for i de siste 40 timene, + at jeg må betale et gebyr på 40 dollar. Når jeg fikk den mailen ble jeg jo selvsagt ganske forbanna og for å si det mildt ba jeg de dra til helvete osv. fikk da selvsagt en mail tilbake om at de ba meg å passe kjeften min. Jeg var høffelig mot de, da det er menneskelig å gjøre feil, helt fram til de ba meg betale 40 dollar for at de har gjort en feil. her er et lite utdrag fra mailene jeg har sendt til de: Hello, Thank you for contacting Sony Online Entertainment Customer Support. Please watch your foul language and do not insult us any further. As stated previously the service is not free and will not be transferred without a fee. Please submit a character transfer if you would like to have your character moved. Ron C. Technical Support Representative Sony Online Entertainment Phone support for all SOE titles is available MON-FRI 9:00AM-1:30PM PST and 3:30pm-6:00pm PST, at (858) 537-0898 Phone support for Star Wars Galaxies is available MON-FRI 9:00AM-1:30PM PST and 3:30pm-6:00pm PST, at (858) 790-7827(STAR) Also, please make sure to visit our Knowledge Base at www.station.com/kb for up to date information for all of our games. Live chat is also available MON-FRI 9:00AM-6:00PM PST at http://www.station.sony.com/en/services/help/help.jsp If you reply to this message, please be sure to include the entire thread of our prior correspondence. -----Original Message----- From: vegard lygre ([email protected]) Sent: Jun 1, 2005 12:46:55 PM Subject: Re: RE: Re: RE: High latency server (#8463-26267210-8494) ok sorry for saying this, but you got to be fucking me? It's not my fault that you idiots RECOMMED this server with high ping for me, It shouldn't even be a matter of discussion that you should transfer me to a server without lag and high latency, because this is only your fault. It wasn't me that recommed that server with high latency to myself, I have heard all the shit about it's my computer fault, but heck no. I play WoW without lag so I can't see any reason for there should be lag on your server? I simply request a transfer, and a fee I will not pay, as mentioned over it's your fault. YOU recommed me to that server YOU take responsibility for your actions, that's a thing that you learn in kindergarden, and it's about time that SOE learn it too. some of this might seem quite rude and it's rough but simply facts. I hope you take action and transfer me to europe-chimera without expecting any fee. because I tried europe-chimera with an account that my friend have, and there I didn't experience any kind of lag/high latency. Not quite friendly thoughts: Vegard H Lygre aka "Nitrosys" håper virkelig ikke dere er like dum som jeg var og kjøper det spillet, for du blir skuffet over kundeservice, servere og nybegynnervennligheten. mvh. Vegard H Lygre
Nosferatu Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 At du gidder å lage så mye stress. Er ikke værre enn å starte en ny char på en annen server. Verden går ikke under selv om du "mister" 40 timer med spilling. Hadde jeg fått en sånn mail som du sendte der så hadde jeg satt meg på tvers jeg også. Tips: Skal du sende sinna mailer i fremtiden så bytt ut YOU med firmanavn(her SOE). Kjipt om de tar det som person angrep på support medarbeideren og stenger kontoen din fordi du var gretten.
Gainwardseifer Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Du er en Tebakestående fisk. Viss du har dårlig PC, vill SWG lagge felt, det gåkke ann å spille SWG uten 1024 Mb Ram, Jeg har spillt SWG siden det kom ut, jeg hadde problemer da jeg hadde (Pentium 4 1.5ghz, 512mb ram, Geforce 2) Men jeg oppgraderte til, 3.0ghz, 1024 mb ram, ATi Radeon 9800 pro, Då var det ingen lag. Om pingen din er høy på et MMORPG, så har det ingenting å si, det påvirker ikke FPS'n din I det heletatt, Les forumene på SWG sin side, det står Nøye forklart. Det "gebyret" du måtte betale, var en "character Transfer" for å Ta spilleren du hadde, fra 1 server til en annen, og det koster flesk. Hadde du vært smart, hadde du laget en ny spiller, på en annen server, istedenfor å klage til SOE om at du lagger på servern du spillte på, at serverne er nede ofte, er Pisspreik spør du meg. SWG sine servere går ikke ned vedmindre det er Patching ute, og det er 1-2 ganger i månden. Bruk hode, les forumene på SWG sin hjemmeside, og ikkje klag og bann til Customer support, fordi du er frustrert. (Beklager feilstavete ord, osv - Dyslexi, )
Gainwardseifer Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 -hate Nosferatu for at han var før en meg på tilbakemelding-
Erling E. Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Jeg tviler på å bytte server hadde hjulpet deg. I tillegg kan denne laggen være et problem på din side, uten at jeg skal si det sikkert. Og - du burde ikke være så fornærmende i e-poster til folk du ber hjelpe deg. Du skriver "you got to be fucking me". Dette er unødvendig, og gir leseren neppe lyst til å hjelpe deg. Du kan i hvert fall ikke vente deg at de skal gjøre det gratis, når de får servert slike ord fra deg. Jeg har aldri hatt lag-problemer med Star Wars Galaxies, forresten.
Curtis Jackson Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Skrevet 3. juni 2005 for å si det sånn, så hadde jeg skrevet ca 10 mailer til de før dette, og det var uten banning o.l. jo 40 timer med spilling= 1mnd. og å ta igjen så mye spilling, bare fordi at de recommed meg til feil server er jo helt idiotisk. Jeg har amd athlon 3200+ og 1024mb ram. pluss at jeg har skrudd grafikken på det laveste. da skal det ikke lagge. og det er ikke pc lagg det er server lagg. Jeg skriver noe inn i et vindu og det kommer opp 10 min etter. Da jeg betaler penger for dette spillet i mnd krever jeg laggfri server. greit nok at dere sitter 24 timer døgnet å spiller men jeg har faktisk et liv utenom.
Mendel Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Du er en Tebakestående fisk. Viss du har dårlig PC, vill SWG lagge felt, det gåkke ann å spille SWG uten 1024 Mb Ram, Jeg har spillt SWG siden det kom ut, jeg hadde problemer da jeg hadde (Pentium 4 1.5ghz, 512mb ram, Geforce 2) Men jeg oppgraderte til, 3.0ghz, 1024 mb ram, ATi Radeon 9800 pro, Då var det ingen lag. Om pingen din er høy på et MMORPG, så har det ingenting å si, det påvirker ikke FPS'n din I det heletatt, Les forumene på SWG sin side, det står Nøye forklart. Det "gebyret" du måtte betale, var en "character Transfer" for å Ta spilleren du hadde, fra 1 server til en annen, og det koster flesk. Hadde du vært smart, hadde du laget en ny spiller, på en annen server, istedenfor å klage til SOE om at du lagger på servern du spillte på, at serverne er nede ofte, er Pisspreik spør du meg. SWG sine servere går ikke ned vedmindre det er Patching ute, og det er 1-2 ganger i månden. Bruk hode, les forumene på SWG sin hjemmeside, og ikkje klag og bann til Customer support, fordi du er frustrert. (Beklager feilstavete ord, osv - Dyslexi, ) Om du har spilt SWG i det siste? Laggen er forferdelig og jeg syntes det er helt uakseptabelt å betale for noe slikt. Jeg har spilt på Bria i over et år og laggen har alltid vært bobbob. Fikk Wow her for litt over en måned siden og begynte å spille det. Før dette var laggen gale, men akseptabel. For 2 dager siden gikk jeg inn får å se om dette var blitt fikset, men tvert imot, det var verre. Aldri opplevd et så trengt online spill før. Jeg vil ikke anbefale folk å ikke kjøpe dette, for det finnes flere servere. Men som sagt kundestøtten kunne vært bedre Hadde en episode her tidligere at jeg ikke kunne logge meg inn på forumet deres, Jeg fant kjapt ut at det var pga jeg registrerte meg i Fan Club med spesial char dvs é. Men jeg brukte 2 måneder på å forklare de at det var problem hos dem og ikke på min maskin, og jeg snakka sikkert med 10-15 forskjellige personer før en person fant ut at det var feil hos dem. Dette er min erfaring av kundestøtten og server kvalitet hos SOE. PS. Ikke misforstå meg, SWG er et genialt spill
Hr. Jenssen Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 (endret) Var det virkelig SOE som var tullinger, eller.... en annen...? EDIT: Og hva betyr egentlig "recommed"? Endret 5. juni 2005 av MeTa][iC
Djevlen Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Hadde jeg jobbet i support og fått en slik mail hadde jeg blitt arg og gitt smekk på pung. Da hadde det ikke blitt noen høflig påminnelse om at du ikke skal banne osv nei. Her hadde det blitt anthrax i posten og skumle telefonsamtaler om natten.. Come to think of it, det er vel derfor jeg ikke jobber i support..
Hr. Jenssen Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Hadde jeg jobbet i support og fått en slik mail hadde jeg blitt arg og gitt smekk på pung. Da hadde det ikke blitt noen høflig påminnelse om at du ikke skal banne osv nei. Her hadde det blitt anthrax i posten og skumle telefonsamtaler om natten.. Come to think of it, det er vel derfor jeg ikke jobber i support.. Jeg ler, jeg! Men igjen, det er jo sant. Samme faen om du har sent 40.000 mails før den hat-mailen, så bør du faen ta meg klare å oppføre deg! Skjønner godt at du er forbanna, men det går da ikke an å være sånn (når jeg sier det, som en meget aggressiv person, da må det bety noe! ). Prøv å heller beklage for det du sa, og heller prøve å argumentere deg HØFLIG til en avgjørelse. Det er greit at du er forbanna, men det hjelper deg nada at du skriver masse banneord og andre fornærmelser på et brev til en stakkar service-mann. Han prøver kun å hjelpe deg. Grunnen til at han ikke vil overføre krakteren din gratis, tror du det er fordi han har lyst til å plage deg, eller fordi han bare ikke gidder? NEI! Tenk deg om, man! Ikke gå så langt som å hetse en person som lever av å hjelpe folk så godt han kan! Han må følge visse regler som er satt opp, men han har ikke laget dem selv.
Laserlasse Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 1. Lær deg å behandle mennesker skikkelig. 2. Laggingen er antageligvis et problem et sted mellom deg og SOE, og du burde antageligvis lagt litt mer arbeid ned i å finne ut hvilken server du skulle valgt. 3. SOE har en lisensavtale og et sett med regler som regulerer ditt forhold til dem. Et av disse er at de tilbyr muligheten for å flytte karakterer mellom servere mot en viss pengesum. Du kan være så uenig i dette som du bare vil, og kalle det hva som helst, men fakta er at verden nå engang er slik. 4. Du bør FOR ALL DEL ikke å bruke ord som 'fucking' i en henveldelse til kundestøtte. I motsetning til hva veldig mange nordmenn faktisk tror, er ordet 'fuck' et av de verste du kan bruke - det oppfattes som ekstremt uhøflig og uoppdragent, både i dagligtale og mer formell engelsk. (Tilsvarende for ord som 'shit'). 5. Aldri, aldri avslutt med en så negativ hilsen som 'Not quite friendly thoughts'. Samme hvor sint eller irritert du er gjør du rett og slett ikke slik. Med den eposten der har du faktisk BÅDE skutt deg selv i den ene leggen med hagle, OG bæsjet på andre.
nord Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 kan ikke være at dere har Telenor ADSL? for de har hatt noen problemer med tilkoblingen i utlandet i det siste..
hardkjerne Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Heisann, jeg jobber selv i support bransjen, og vil på generellt grunnlag si at får man inn sure henvendelser, så blir man MYE mindre innstillt på å gi kunden noe mere hjelp enn det man MÅ gjøre. Sure kunder kan gjøre en ålreit dag til en drittdag på under 1 minutt, tenk på det før man sender dritt til en person som prøver å hjelpe så godt han kan. Man kommer SÅÅÅ mye lengre ved å være grei og høflig i korrespondanse/samtaler med support-folk. Det vet jeg selv av erfaring, fra begge sider av et problem (kunde/support). Uansett, når det gjelder latency er det lurt å sjekke om det kan være problem med mye trafikk inn/ut fra maskinen, eller om din ISP har problemer. Mine 50-øre
Curtis Jackson Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Skrevet 5. juni 2005 ja greit jeg forstår hva dere mener, og jeg var kanskje uhøflig. Men etter 20 mailer som går på akkurat det samme og at de er så idiot at de ikke skjønner at det er oss dem det er problemer, jeg har 2x bedre pc en hva de recommer. og jeg har 2.6 mbit nxgntl. Så tror ikke det er der problemet ligger, JEG betaler for dette spillet og når jeg ikke får utnyttet dette, så er det ganske normalt at jeg blir forbanna.
Hr. Jenssen Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Hva innehold disse "20 andre mailene" egentlig? Ikke at jeg tror du lyver, men de mailene du sendte der så rimelig ut som at de var noen av de første...?
Tå. Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Rart at man krever betaling for noe som i andre spill er gratis. Wow har jo et flott lite system for å overføre characters fra overbefolkede servere til mindre befolkede servere. Var/er gratis i EQ også. Å sende en såkalt "hat" mail når man etter flere forsøk på vennlige mailer er vel helt greit for å få ut litt aggresjon. Blir kanskje litt feil ordbruk da, men det spiller jo ingen rolle når support ikke har noen intensjoner om å hjelpe ham. MeTa][ic: "Recommed" er sikkert en stavefeil av "recommend"! I denne sammenhengen hva som er anbefalt maskinvare for å spille SWG. At dette må forklares er helt utrolig. Men kanskje du bare spiller dum?
Djevlen Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Rart at man krever betaling for noe som i andre spill er gratis. Wow har jo et flott lite system for å overføre characters fra overbefolkede servere til mindre befolkede servere. Var/er gratis i EQ også. Å sende en såkalt "hat" mail når man etter flere forsøk på vennlige mailer er vel helt greit for å få ut litt aggresjon. Blir kanskje litt feil ordbruk da, men det spiller jo ingen rolle når support ikke har noen intensjoner om å hjelpe ham. MeTa][ic: "Recommed" er sikkert en stavefeil av "recommend"! I denne sammenhengen hva som er anbefalt maskinvare for å spille SWG. At dette må forklares er helt utrolig. Men kanskje du bare spiller dum? I dette tilfellet må brukeren (eieren av spillet) rette seg etter server eiers regler, og SOE har en klar regel på at dette koster penger. Om det er dumt av dem har jo ikke noe med saken å gjøre. Enten så føyer du deg etter SOE's regler eller så holder du deg unna. Når du får opplyst at det koster penger så skal du føye deg etter det, ikke sende et "hatbrev" hvor du uttrykker dine følelser. Dette er barnslig og håpløs oppførsel. Lover og regler er ikke nedskrevet for moro skyld.
Tå. Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Lover er til for å brytes! Bare bla opp i Norges lover, der står en del som kan gi hvermannsen en god latter. Noen land bruker også hellige skrifter som basis for sine lover, kan sikkert finne mye moro der også. Om SOE krever 1000$ for en character transfer så skal man bare godta det? Hva om man har brukt rundt 20-30døgn på sin character? Noe som er relativt normalt etter at du har nådd "toppen". Skal du da bare betale og smile? eller eventuelt lage en ny character på en bedre server? Poenget er at 40$ er altfor dyrt for en character transfer. Spill som konkurerer med SWG har dette som en gratistjeneste(noe begrenset). Så selv om de har laget noen syke regler så behøver man ikke godta dem. Ville du sluttet å spise om det eksisterte en lov som forbyr mat?
PoWerFeeD Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Ville du sluttet å spise om det eksisterte en lov som forbyr mat? Løs sammenlikning da? Det er som å gå på en uteplass å betale 70kr for en halvliter. Prøv å si til dem som jobber der, at rett over gata får du halvliteren for 50kr. "Ja, så gå der å drikk." Store spillprodusenter gir stort sett faen i enkeltmannen. Blizzard også har like "ræva" support, iallefall etter det jeg har opplevd. Eneste man kan gjøre er å slutte å spille. Ja, jeg vet. Det kan være hardt. Men sånn er livet.
Curtis Jackson Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Skrevet 6. juni 2005 Ok this is an email of frustration, my friend started playing today and he also experienced high latency on the server wich you recommed so I was wondering if you could transfer my character Nitrosys vegard to europe-chimera? my friend tested that server and had no lag. I have used allot of time on that character and since it's your fault that you recommed me to an laggy server I request that you do something about it. I did not meen to be rude, so I apologise if it felt for you that way. Friendly thoughts from: Vegard H Lygre aka "Nitrosys" det var første mailen min. orker ikek sende inn alle mailene.... men det som er clue er at jeg begynte høfflig men så var SOE drittsekk mot meg, da ble jeg litt frustrert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå