Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor Oppgraderer alt ! Hjelper dette meg?


Anbefalte innlegg

Hjemme hos meg fikk jeg:

* Det er produkter på linjen som ikke kan kombineres med det forespurte produkt. - Aksesslinje Delt tilgang

* Linjen har produktet analog telefoni

* Total linjelengde inkludert inntak: 2791 meter

* Lengde på inntak: 10 meter

* Linjestatus: Aktiv linje

* Tråddiameter: Varierer mellom flere tråddiametre

* Fabrikat på utstyr: ALCASH, ALCAUD, N17A24

* Mulig produktklasse: ADSL 2048/448

 

Mens en kompis som ikke bor så ille langt unna fikk:

 

* Linjen har produktet analog telefoni

* Total linjelengde inkludert inntak: 2890 meter

* Lengde på inntak: 5 meter

* Linjestatus: Aktiv linje

* Tråddiameter: 0,6 mm eller høyere

* Fabrikat på utstyr: ALCASH, ALCAUD, N17A24

* Mulig produktklasse: ADLS 4864/640

 

Så vidt jeg kan se så er den eneste forskjellen trådiameteren...

for jeg har kortere lengde til sentralen!!

 

Håper de kan bytte trådene!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Telenor garanterer bare at alle linjer er oppgradert i løpet av året.. De som bestiller nye abonnement får de nye hastighetene med det samme. Men jeg lurer også på om noen har fått oppgradert ennå??

jeg ringte dem i dag, og skulle bli oppgradert i løpet av en ukes tid. 4Mbit blir sweeeeeeeet!!!

Lenke til kommentar

Noen tips om hvordan dere fikk til dette?

 

Jeg møtes nå stort sett av sure grinete kundebehandlere som har fått for mye og gjøre de siste dagene angående dette. Og nekter plent for noen manuele metoder finnes.

 

Prøver man hastighets endring på online.no får man en melding om at denne tjenesten er stengt frem til 13 Juni, så da er det tydelig noe som skjer den datoen med deres system?

Lenke til kommentar
fredriku: Det er fordi man ikke kan bruke ISDN sammen med ADSL du får det, enten må man ha to fysiske linjer, eller så må ISDN bort :)

Vet du hva jeg hater? At folk som ikke har peiling uttaler seg!

Vi har ISDN samt har hatt adsl og får adsl i neste uke, slike påstander blir bare for dumt..

ADSL benyttes på analog linje det er korrekt, derfor splitter innføres før ISDN boks.

Lenke til kommentar

Er den linjelengde sida tatt Ned?

Ihvertfall jeg gikk innpå online.no/adsl og der står det at vi kan få 4mbit linja, samt jeg har bestilt 4mbit fra directconnect så går utifra vi får det, men hadde vært kjekt å vite korrekt linjelengde, har blitt fortalt at vi har 740 meter men vet ikke om det stemmer.

Lenke til kommentar
Fra telenor får jeg max 1mbit ser det ut som.

Tele2 har det samme tilbudet av hastighet å tilby.

Fra nextgentel har de 1,2,3 og 4mbit å tilby.

Hva skal en stole på?

Det er fordi Telenor "garanterer" at du faktisk kan få 1 mbit. Med andre ord ligger du sikkert på grensen. Jeg sliter med NGT pga dette.

Lenke til kommentar
Fra telenor får jeg max 1mbit ser det ut som.

Tele2 har det samme tilbudet av hastighet å tilby.

Fra nextgentel har de 1,2,3 og 4mbit å tilby.

Hva skal en stole på?

Du får vel ikke mer enn max 1 mbps fra BlueCom heller?

 

Selv ble jeg litt skuffet da jeg oppdaget at jeg ikke kunne få raskere enn 3000/350 fra Telenor (tilsvarer 3072/448 fra Start.no), men det ser ut til at BlueCom vil tilby 4100/448 (best effort). Altså en høyere produktklasse enn det KapaksWeb sier er mulig/forsvarlig.

 

Forøvrig synes jeg det er litt kjedelig at Telenor ikke har et eget 3000/350-abonnement, slik Tele2 og Start.no har, men bare tilbyr det som en "nødløsning", dog til samme pris som 4000/400. Jeg ringte 05000 og bestilte overgang til Pluss-abonnementet (2000/300), så da vet jeg at det ikke vil ta mange dagene før jeg får 50% raskere uthastighet enn det jeg har i dag, og 130 kr billigere pr. måned. Så får jeg vurdere å bytte til en 3 mbps-linje fra Tele2.

Lenke til kommentar

jeg fikk i testen =

 

62 - Utvidet forbehold for ADSL-BASIS.

 

 

Merknader:

Linjen har produktet ISDN GT

Det er produkter på linjen som ikke kan kombineres med det forespurte produkt. - Aksesslinje Delt tilgang

Total linjelengde inkludert inntak: 1567 meter

Lengde på inntak: 12 meter

Linjestatus: Aktiv linje

Tråddiameter: 0,6 mm eller høyere

Fabrikat på utstyr: ALCAHU

Mulig produktklasse: ADLS 4864/640

 

dette er når linjen ikke er utvidet.. skal egentlig ha 4000inn og 4000 ut:P fatern jobber i telnor :w00t: lurer på va jeg får når linjen blir oppgradert :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...