Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva er reglene for annmerkning?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har 15 anmerkninger hittil dette halvåret. Jeg har fått vite om kanskje 2 eller 3 av dem. Skal klage.

 

Du KAN få anmerkning for:

-Forsentkomming (5 min for sent til timen, 15 min så får du fravær for hele timen)

-Ikke levere til frister

-Ikke ringe å si ifra at du ikke kommer på skolen hvis det er prøve/heldags/eksamen

-Dårlig oppførsel (uro, forstyrre andre/læreren)

-At man ikke har med seg boka til timen

-Komme full på skolen (russetida) eller drikke alkohol på skolen

-Røyke/snuse der det ikke er lov

-Spise mat/drikke i timen

 

Men det spørs også litt på skolereglementet. Vi får anmerkning hvis vi snuser/røyker på skolens område, fordi det er total forbud. Mens andre skoler har egne røykeplasser på skolens område.

Lenke til kommentar

Feh: mulig dere har et "skolereglement", men det er veiledende. Så lenge du ikke har akseptert det spesielt gjennom en avtale, har ikke skolen noen juridisk begrunnelse for å tvinge deg til å overholde dette.

 

Anmerkninger er det ingen spesielle regler for. Det er simpelthen "huskelapper" for lærerne, som kan brukes til å f.eks. dokumentere irregular oppførsel. Denne type dokumentasjon trengs dersom du blir satt ned i orden og/eller oppførsel, og klager.

 

Dersom du ikke har fått en skriftlig klage du har vedtatt, har skolen ingenting å slå i bordet med når du klager heller, og i så godt som alle tilfeller, der eleven ikke har utvist grov uaktsomhet, blir klagen tatt til følge.

 

:)

Lenke til kommentar
Men på skolen vår er d sånn ca. 10 annmerkninger så ryker du ned i orden og åtferd..

Jeg har 8 :p

Skjerp deg din urokråke!

 

Du har å innrette deg etter hva læreren din sier!

 

Det er nettopp slike elever som DEG som gjør hverdagen sur for lærere, som er enkeltindivider de også, og de har faktisk FØLELSER de også

 

:p

Lenke til kommentar
Feh: mulig dere har et "skolereglement", men det er veiledende. Så lenge du ikke har akseptert det spesielt gjennom en avtale, har ikke skolen noen juridisk begrunnelse for å tvinge deg til å overholde dette.

 

Anmerkninger er det ingen spesielle regler for. Det er simpelthen "huskelapper" for lærerne, som kan brukes til å f.eks. dokumentere irregular oppførsel. Denne type dokumentasjon trengs dersom du blir satt ned i orden og/eller oppførsel, og klager.

 

Dersom du ikke har fått en skriftlig klage du har vedtatt, har skolen ingenting å slå i bordet med når du klager heller, og i så godt som alle tilfeller, der eleven ikke har utvist grov uaktsomhet, blir klagen tatt til følge.

 

:)

Vi må lese og skrive under på at vi har lest igjennom skolereglementet, og godtatt det, for å få ett eller annet. Må gjøre det hvert år. Husker ikke hvilke følger det kunne få å ikke skrive under. Der står det også hva man vil få anmerkninger for, og lærerne er pliktige til å følge "rettningslinjene".

Lenke til kommentar

Vi hadde røykeplass på skolen for inntill ett år siden. Nå har røykerne blitt vist vekk til en liten plass utenfor skolens område, er ikke så langt og gå. Jeg røyker ikke så jeg bryr meg egentlig ikke om dem :p At noen snuser er det veldig få lærere som reagerer på uansett.

Lenke til kommentar
Men på skolen vår er d sånn ca. 10 annmerkninger så ryker du ned i orden og åtferd..

Jeg har 8  :p

Skjerp deg din urokråke!

 

Du har å innrette deg etter hva læreren din sier!

 

Det er nettopp slike elever som DEG som gjør hverdagen sur for lærere, som er enkeltindivider de også, og de har faktisk FØLELSER de også

 

:p

Eh oK? jeg kommer bare litt forseint av og til..

sjelden jeg bråker eller noe sånt..eh.. :p

Lenke til kommentar
det trenger nødvendighvis ikke å være slik. Men om læreren er fair,så sier han i fra før han setter den ned i orden og oppførsel.

Hvertfall på uskolen MÅ læreren gi varsel sistehalvåret før man får vitnemålet.

lærern må det uansett, er pliktig hvis jeg ikke tar mye feil.

Lenke til kommentar
det trenger nødvendighvis ikke å være slik. Men om læreren er fair,så sier han i fra før han setter den ned i orden og oppførsel.

Hvertfall på uskolen MÅ læreren gi varsel sistehalvåret før man får vitnemålet.

lærern må det uansett, er pliktig hvis jeg ikke tar mye feil.

Ja det stemmer. Hørte om en fyr som ikke fikk den skriftlige beskjeden. Han ble ikke nedsatt alikevell pga det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...