Gå til innhold

Dell Inspiron 6000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor blir det bare sort/hvitt når jeg skal bruke tv ut på pcen?

 

Har en liten kontakt i pcen, som går til scart på tven...

- har testa med de forskjellige innstillingene til skjermkortet og valgt pal-b og de andre innstillingene der....

 

noen som vet hva som er galt?

Lenke til kommentar
Hvorfor blir det bare sort/hvitt når jeg skal bruke tv ut på pcen?

 

Har en liten kontakt i pcen, som går til scart på tven...

- har testa med de forskjellige innstillingene til skjermkortet og valgt pal-b og de andre innstillingene der....

 

noen som vet hva som er galt?

tv'en din støtter ikke s-video mest sannsynlig, søk på forumet og du finner massevis av folk med samme problemet og en løsning. trur du trenger s-video to composit adapter eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Er det noen andre som har problemer med Hibernate og Standby modusene? Hver gang jeg skal starte opp igjen fra en av disse modi henger hele driten seg og jeg må slå av med powerknappen(3 sek.)

 

Noen som har opplevd samme?

 

Jeg har formattert og lagt inn WinXP Pro, alle originale dell drivere utenom skjermkortet, der har jeg brukt omega drivere.

Lenke til kommentar
Er det noen andre som har problemer med Hibernate og Standby modusene? Hver gang jeg skal starte opp igjen fra en av disse modi henger hele driten seg og jeg må slå av med powerknappen(3 sek.)

 

Noen som har opplevd samme?

 

Jeg har formattert og lagt inn WinXP Pro, alle originale dell drivere utenom skjermkortet, der har jeg brukt omega drivere.

Har du nyeste BIOS? (A07)

Lenke til kommentar
Siden du tydeligvis har kommet noen steg lenger på vei. smile2.gif

 

Måtte du oppgradere bios, eller var det nok med en annen pakke drivere, evt. hvilke?

 

kidstar som ikke har fått tv-out til å fungere til denne tid.

 

 

Har nok desverre ikke kommet særlig mye lenger nei... gadd rett og slett ikke dille med det lenger, venter til i morra når jeg får lånt en kontakt (slik gul en som en putter i tv'en).... fikk det til å funke på en annen pc slik..

Lenke til kommentar
Siden du tydeligvis har kommet noen steg lenger på vei. smile2.gif

 

Måtte du oppgradere bios, eller var det nok med en annen pakke drivere, evt. hvilke?

 

kidstar som ikke har fått tv-out til å fungere til denne tid.

 

 

Har nok desverre ikke kommet særlig mye lenger nei... gadd rett og slett ikke dille med det lenger, venter til i morra når jeg får lånt en kontakt (slik gul en som en putter i tv'en).... fikk det til å funke på en annen pc slik..

Lenke til kommentar
Jeg hadde ikke noen stabilitets problemer med A05. oppgraderte likevel til A07 pga. den bla. oppgraderer bios på skjermkortet (x300). Kan ikke huske å ha lest at den fikser noen stabilitets problemer slik han beskriver dem. Men likevel: prøv! . :yes:

Har ikke oppgradert Bios nei, har A06. Får vel prøve å sjekke om det hjelper :yes:

Lenke til kommentar

Nå er det like før bestillingen til Dell går, men er litt usikker ennå... Valget står mellom i6000 og i9300, og lurer på om det er noen som kan gi meg noen pointers på å velge den ene fremfor den andre?

 

Blir student til høsten, og kommer nok til å bære med meg lapen en del, men vil jo ha litt kraft også. Skal også brukes til litt lett videoredigering...

 

Har lest mye her på forumet, men klarer ikke helt å trykke på bestill tasten...

Lenke til kommentar

Tenker på å kjøpe en sliks selv... Skal brukes på NTNU til siv. ing. studie.

Hvilket oppsett ville dere anbefale. Rundt 10-12 000kr og grei ytelse. Litt grafikkkraft hadde vell også vært greit.

og jeg skjønner ikke hvordan dere klarte de bra oppsettene tidligere til den prisen altså? Litt hjelp?

 

 

Likte svært godt utseende på den også... :love:

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar
Tenker på å kjøpe en sliks selv... Skal brukes på NTNU til siv. ing. studie.

Hvilket oppsett ville dere anbefale. Rundt 10-12 000kr og grei ytelse. Litt grafikkkraft hadde vell også vært greit.

og jeg skjønner ikke hvordan dere klarte de bra oppsettene tidligere til den prisen altså? Litt hjelp?

 

 

Likte svært godt utseende på den også... :love:

Du må velge "Dell anbefaller" eller hva det heter, så velger du det beste oppsettet og tar vekk garanti-avtalen dems.

Lenke til kommentar

Intel® Pentium® M prosessor 750 (1.86GHz 2MB L2 cache 533MHz FSB) ATI X300 grafikk

Microsoft® Windows® XP Home SP2

15,4" widescreen skjerm UltraSharpTM WUXGA (1920 x 1200) LCD Panel

1024MB 400MHz DDR2 RAM (2X512B)

60GB (5400rpm) IDE harddisk

Intel® trådløs 2915 802,11a/b/g Mini PCI LAN-kort

128MB DDR ATI MOBILITY® RADEON® X300

 

Pris 13 230kr

Skjønner fremdeles ikke helt hvordan dere gjør det....

Noen som klarer en bedre pris?

 

Burde jeg gå for WSXGA+ eller WUXGA? Pros/Cons?

 

Men er det ikke billigere å sette inn 2x512mb rambrikke etterpå?

siden forskjellen på 2x512 og 2x256 er 2000kr?

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar
Intel® Pentium® M prosessor 750 (1.86GHz 2MB L2 cache 533MHz FSB) ATI X300 grafikk

Microsoft® Windows® XP Home SP2

15,4" widescreen skjerm UltraSharpTM WUXGA (1920 x 1200) LCD Panel

1024MB 400MHz DDR2 RAM (2X512B)

60GB (5400rpm) IDE harddisk

Intel® trådløs 2915 802,11a/b/g Mini PCI LAN-kort

128MB DDR ATI MOBILITY® RADEON® X300

 

Pris 13 230kr

Skjønner fremdeles ikke helt hvordan dere gjør det....

Noen som klarer en bedre pris?

 

Burde jeg gå for WSXGA+ eller WUXGA? Pros/Cons?

 

Men er det ikke billigere å sette inn 2x512mb rambrikke etterpå?

siden forskjellen på 2x512 og 2x256 er 2000kr?

Hm, sikker på at du vil ha den skjermen? det kan sees veldig lite ut. Jeg fikk min for 9,7k. Hadde 1,73 512 X300. Har du valgt "Dell anbefaller" og tatt av garanti-ordningen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...