Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Vanlige spørsmål om nettverk. Update 26/9.


Anbefalte innlegg

Her jeg bor er det vist bare mulighet for og ha to internett hastigheter, og da telenor.

 

Den jeg har nå: Hastighet på opptil 2/0,4 Mbit/s for nedlasting/opplasting.

Den andre jeg kan ha: Hastighet på opptil 5/0,5 Mbit/s på nedlasting/opplasting

 

Vill det være noe særlig merkbar forskjell ved og oppgradere til den største?

 

Det jeg har nå funker ikke særlig bra til online spilling, vill det bli bedere med den andre?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Tusen hjertelig takk for initiativet Marti, disse nettvek tingene har plagiert meg i årevis, og har aldri klart of finne noen som syntes å ha grei på ting om det. ISP folkene er ihvertfall alldri hvert hjelpsomme.

 

Har ikke lest særlig mye her ennå, men har lagt den til i favoritter, og syntes det var et flott initiativ og ta, kan uten tvil være til hjelp for mange, inc meg selv i framtiden helt sikkert.

 

Mitt problem har vært NAT(tror jeg det heter)\åpne porter. Har opplevd og åpne porter til jeg blir grønn uten at de faktisk er åpne eller at det hjelper noe. Har vært så utrolig slitsomt :ermm: Enda være med elendig støtte fra ISP'ene.

Endret av AllColor
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har ett lite problem, jeg bor i en hybel med 8 andre. Jeg bor i kjelleren, og for å få internett må jeg bruke det trådløse som er i bygget. Jeg gikk da til innkjøp på en Usb internett antenne fra Jensen.

(http://www.elkjop.no/product/data/nettverk-bredband/JENAL85300/jensen-usb-adapter) Men jeg får dårlig signal på denne. Vet at jeg bor i kjelleren har noe å si på signalet, men er det noe jeg kan gjøre med plasseringen eller noe sånt for å få bedre signal? Vil en usb forlenger slik at jeg kan plassere den nærmere gjøre signalet dårligere?

 

Takk for hjelpen deres!

Lenke til kommentar

Det kan absolutt ha noe for seg å prøve en usb-forlenger slik at du får plassert adapteren på et mer gunstig sted, f.eks. noe mer opp i høyden, eller et annet sted i rommet. Nei, det vil ikke gjøre signalet dårligere da selve antennen er fortsatt i selve adapteren og forbindelsen blir over usb. Ellers pleier sånne alt-i-ett-fiskepinne usb-adaptere å ha rimelig dårlige antenner. Ofte det bedre å bruke en adapter av den typen som har en liten piskeantenne eksternt (av den typen man ofte ser på rutere). Men ja, plassering har mye å si.

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er en rett sted å spørre om, men jeg prøver.

 

Tildags spiller jeg mye FIFA11, og porten er på moderat, men hvordan åpner jeg den? Det er noe jeg har strevd med lenge, har ikke funnet ut hvordan jeg åpner det riktig.

 

Jeg har av typen zyxel multimodem P2602HWT. Prøvde også portforward.com for en stund sida, men fikk ikke akkurat det til. Har noen erfaringer med å åpne porter for ps3?

Endret av EMpathyXI
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Her jeg bor er det vist bare mulighet for og ha to internett hastigheter, og da telenor.

 

Den jeg har nå: Hastighet på opptil 2/0,4 Mbit/s for nedlasting/opplasting.

Den andre jeg kan ha: Hastighet på opptil 5/0,5 Mbit/s på nedlasting/opplasting

 

Vill det være noe særlig merkbar forskjell ved og oppgradere til den største?

 

Det jeg har nå funker ikke særlig bra til online spilling, vill det bli bedere med den andre?

 

Takker for svar smile.gif

 

 

Heisann :)

Hva ligger Pingen din på ?

Test her: www.speedtest.net

velg en plass et stykke fra deg, england, tyskland eller frankrike :p

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har et spørsmål vedr. internetthastighet.

Hva vil det si, at en linje har 70/10 Mbps? Hvilken nedlastingshastighet gir dette? (i kb/s)

Kan man forvente å få en noe lavere hastighet, enn det man egentlig skal ha (på papiret), hvis det er trådløst nett?

 

Del hastigheten på 8 også * den på 1024.

 

Altså blir 8960 KB/s ned og 1280 opp.

 

Nedlastinghastigheten er nok høyere en del trådløse routere klarer en del klarer kun 50 mbit, så da må man nok vurdere en NETGEAR R6300 11AC DualBand Router router som er veldig dyr,

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har et spørsmål vedr. internetthastighet.

Hva vil det si, at en linje har 70/10 Mbps? Hvilken nedlastingshastighet gir dette? (i kb/s)

Kan man forvente å få en noe lavere hastighet, enn det man egentlig skal ha (på papiret), hvis det er trådløst nett?

 

Del hastigheten på 8 også * den på 1024.

 

Altså blir 8960 KB/s ned og 1280 opp.

 

Nedlastinghastigheten er nok høyere en del trådløse routere klarer en del klarer kun 50 mbit, så da må man nok vurdere en NETGEAR R6300 11AC DualBand Router router som er veldig dyr,

 

Jeg kjøpte nettopp en Netgear N600 3800, den leverer 70/10 over trådløst, med god lav ping. Den var på tilbud hos komplett forige helg.

 

http://www.komplett....aspx?sku=635722

 

Den hastigheten ble levert over 5G da, har ikke testet hastighet over 2G annet enn på mobilen enda.

 

Del hastigheten på 8 også * den på 1024.

Altså blir 8960 KB/s ned og 1280 opp.

 

Det blir altså 8.75 MB/s og 1.25 MB/s.

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Er det mulig å sette opp ett trådløst nettverk med bare router(uten modem), og eventuelt hvordan?

 

Ja, selvfølgelig er det mulig! ;) Men da har du ingen internett tilgang. For det, må du ha et modem i tillegg. Og det du spørr om er jo det som det faktiske tilfellet hos alle med internett hjemme, og som har trådløst nett.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Jeg vet ikke om dette er en riktig tråd å stille dette spørsmålet i, og jeg tenker også at spørsmålet ikke trenger en hel tråd dedikert til noe så lite.

 

Hvorfor er IP-adressen min misvisende i forhold til hvor jeg egentlig bor og har IP? Jeg bruker ikke proxy eller noe lignende for å manipulere IP-adressen.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei. Lurer på noe angående internettet mitt som er helt forjævlig! Hvis jeg spiller FIFA 13, masse lagg hele tiden, spiller jeg skytespill, lagg hele tiden.

På speedtest viser den:

PING

35 ms

Download speed:

7,46 Mbps

Upload speed:

0,63 Mbps

 

Er dette veldig ille da jeg har mistanker om det? Betaler 499 og da jeg sjekket Telenor sine sider kunne jeg få enda bedre internett til en billigere pris, men gjett hva? Internett linja (??) hadde ikke større kapasitet! Er det noen form for mulighet å gjøre noe som helst med dette internettet, eller er må jeg bare leve med det?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...