Gå til innhold

Tråden for de som har K750i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

K750i er en flopp! Nytter ikke å forsvare det. Her kommer SE med et nytt flaggskip som til og med delvis skal kunne erstatte digitalkamera, og så kan de færreste bruke telefonen som telefon. Jeg synes det rett og slett er for dårlig, ting bør testes grundig før en slik lansering.

 

Min løsning ble å kjøpe W800i. :thumbup:

Lenke til kommentar

Vel..jeg vil tro at dem mobilene som blir laget nå....om det er K750 elelr W800 har akkurat dem samme problemene. K750 hadde sikkert mer for noen mnd siden, siden den da var helt ny og uprøvd.

 

Og testene i både amobil og itavisen taler for seg. Begge to er knallmobiler. Samt at det er nok av folk som ikke har problemer med noen av dem.

Lenke til kommentar
K750i er en flopp! Nytter ikke å forsvare det. Her kommer SE med et nytt flaggskip som til og med delvis skal kunne erstatte digitalkamera, og så kan de færreste bruke telefonen som telefon. Jeg synes det rett og slett er for dårlig, ting bør testes grundig før en slik lansering.

 

Min løsning ble å kjøpe W800i. :thumbup:

Lo litt når jeg leste dette innlegget.

 

Enten spøker du, eller så er det rett og slett bare dumt.

 

1) K750i har vært en ordentlig suksess for SE

2) Den har fått toppkarakter i nesten alle tester

3) De ferreste kan bruke den som telefon? Tull...

4) Din løsning var å kjøpe nøyaktig samme telefon i et annet skall, med annet tilbehør. Klokt.

5) Om du ikke har K750i har du heller ingenting å gjøre i denne tråden.

 

Dette blir for dumt...

Lenke til kommentar

Med mindre du har vært borte fra forumet noen måneder, så har du kanskje fått med deg at det er nok av problemer med K750i?

 

Joda, K750 har vært en salgsuksess for SE, dermed var ikke flopp det rette ordet. Men tror de fleste skjønner hva jeg mener. Den har uakseptabelt mange bugs.

 

K750 får toppkarakter i tester, klart det. Det hadde jo vært en fantastisk tlf hvis den hadde fungert mer enn et par dager. Dette viser ikke testene noe til. De er basert på funksjonalitet, brukervennlighet osv. Feks er det en kjent sak at mange av telefonene låser seg hvis man lar dem ligge stille noen timer.

 

Jeg har hatt ikke mindre enn 3 stk K750i. Jeg tror det kvalifiserer til å bruke denne tråden. Og i tillegg har jeg 3 venner som alle har levert tlf til rep. Ny firmware løste ikke problemene. Den ene hadde det samme problemet jeg fikk på den ene min, den gikk ikke an å gjennomføre en samtale med den. Mottakeren av samtalen kunne ikke høre meg. Jammen ikke lett å bruke den som tlf da, selv om "de færreste" er satt på spissen.

 

MPX ville til og med heller gi meg pengene tilbake enn å sende meg en fjerde telefon.

 

Min W800i fungerer knirkefritt, denne firmwaren har tydeligvis færre bugs.

 

Så da får jeg jo spørre deg da, synes du det er holdbart at SE lanserer en såpass dyr telefon med så mange bugs?

Endret av Broseen
Lenke til kommentar

Mulig dette er blitt tatt opp før i denne tråden, men er så sykt masse å lese igjennom...!

 

Har hatt min K750 litt over en god måned, fikk noen av disse standard feilene, oppdaterte den og så funket den helt greit!

Men nå har knappen for å ta bilde/film sluttet å virke...

Når jeg åpner linsedekselet starter kameraet helt greit og alt ser ut til å virke..men det er null respons når jeg trykker ned knappen for å ta bilden...

Den vil verken starte autofokus eller ta bilde.

 

Noen flere som har opplevd dette?

Lenke til kommentar

heisann,

har en k750i som jeg har greidd å få vannskadet, dvs den er defekt.

noe som er ufattelig kjiipt, siden jeg fortalte sannheten til forsikringen og fikk ikke dekt ny eller reperasjon...

 

sååååå..

vet noen om det er mulig å få den reparert og evt hvor mye det vil kan

koste?

Lenke til kommentar
K750i er en flopp! Nytter ikke å forsvare det. Her kommer SE med et nytt flaggskip som til og med delvis skal kunne erstatte digitalkamera, og så kan de færreste bruke telefonen som telefon. Jeg synes det rett og slett er for dårlig, ting bør testes grundig før en slik lansering.

 

Min løsning ble å kjøpe W800i. :thumbup:

super mobil, har aldri hatt noen problemer whatsoever med den..dette må vel ha med firmwave å gjøre?

Lenke til kommentar
Med mindre du har vært borte fra forumet noen måneder, så har du kanskje fått med deg at det er nok av problemer med K750i?

Føler at jeg har vært ganske aktiv :) Har dog ikke vært så aktiv i denne tråden, da jeg ikke har hatt K750i mer enn noen få dager.

 

Jeg har sett at det er problemer med K750i, men:

1) Å bedømme feilprosenten til en mobil utifra et mobilforum, hvor alle er kresne blir feil.

2) Veldig mange av de som har feil på mobilen sin skriver her for å få hjelp. De som ikke har feil skriver ikke det like hyppig. Altså får man et feil inntrykk av feilprosenten.

 

K750 får toppkarakter i tester, klart det. Det hadde jo vært en fantastisk tlf hvis den hadde fungert mer enn et par dager.

Det blir for hardt å si det som du gjør det. Klart at noen K750i har feil, men å si at dem ikke funker mer enn noen dager er enkelt og greit feil.

 

Jeg har hatt ikke mindre enn 3 stk K750i. Jeg tror det kvalifiserer til å bruke denne tråden. Og i tillegg har jeg 3 venner som alle har levert tlf til rep.

Du har hatt uflaks. Det er klart at en del K750i har feil, men klart at du har uflaks.

 

Ny firmware løste ikke problemene.

Da bør det problemet være like utbredt på W800i, da de bruker samme firmware.

 

Så da får jeg jo spørre deg da, synes du det er holdbart at SE lanserer en såpass dyr telefon med så mange bugs?

Nei, i bunn og grunn er vi nok enige. Jeg har ingen tall på hvor mange, eller hvor få av solgte K750i som har feil, og vil derfor ikke si noe på det. Det er likevel klart fra en annen undersøkelse at SE har mest feil, og de bør derfor forbedre seg. Det er klart.

 

Det jeg først og fremst reagerte på var at 1) Å kalle den en flopp blir helt feil, og 2) Jeg føler du både overdriver og uttaler deg om noe du kun har egen erfaring om, og ikke reelle tall.

Lenke til kommentar

Avslutter med å si at det holder ikke når en av verdens ledende mobilprodusenter gir meg 3 tlf på rad som har vesentlige feil/mangler. Og når jeg i tillegg personlig kjenner 3 personer til som har opplevd det samme (hørt om mange flere) Vi snakker om feil fra dag en, ikke småfeil som man oppdager etterhvert. Tl og med forhandleren gav opp.

 

Må si jeg aldri har hørt om en modell som har hatt så mange bugs.

 

Det holder hvertfall ikke for meg. :thumbdown:

Endret av Broseen
Lenke til kommentar

Så uheldig som deg broseen har jeg aldri vært, og satser derfor på en K750. Og uansett om det er feil med den så er den etter iherdig lesning av tester og diverse den absoslutt beste telefonen jeg kan skaffe meg. Det værste som kan skje er at jeg får pengene tilbake og har da ikke tapt en krone uansett :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min K750i akkurat da det som fortsatt er den nyeste fw-utgaven ble sluppet, og har aldri opplevd noen problemer med den. Har opplevd at den har låst seg en eller to ganger i løpet av de siste månedene, og den har da gjort en reset på egen hånd og så fungert fint videre.

 

Batteritiden er svært bra, kameraet overraskende bra for å være en mobil (video er dessverre dårlig pga fw-utgaven), og alt fungerer ellers helt strålende etter min mening. Selvfølgelig er det forbedringspotensiale i telefonen (både hw- og fw-messig), men til den personen som hyller W800i og kaller K750i for noe crap, må ha vært meget uheldig med sine tre utgaver av K750i.. For W800i er jo tilnærmet helt samme telefon, og fw i den er ikke så mye mer stabil/raskere etter min mening, nå som jeg i blant bruker samboeren min sin W800i! Faktisk har den låst seg minst en gang..

Lenke til kommentar

Har hatt min K750 litt over en god måned, fikk noen av disse standard feilene, oppdaterte den og så funket den helt greit!

Men nå har knappen for å ta bilde/film sluttet å virke...

Når jeg åpner linsedekselet starter kameraet helt greit og alt ser ut til å virke..men det er null respons når jeg trykker ned knappen for å ta bilden...

Den vil verken starte autofokus eller ta bilde.

 

Noen flere som har opplevd dette?

Lenke til kommentar
Har hatt min K750 litt over en god måned, fikk noen av disse standard feilene, oppdaterte den og så funket den helt greit!

Men nå har knappen for å ta bilde/film sluttet å virke...

Når jeg åpner linsedekselet starter kameraet helt greit og alt ser ut til å virke..men det er null respons når jeg trykker ned knappen for å ta bilden...

Den vil verken starte autofokus eller ta bilde.

 

Noen flere som har opplevd dette?

Holder du inne knappen ?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min telefon i et par måneder nå og er veldig begeistret. :w00t:

Har pensjonert den gamle mp3 spilleren min. Den nye ladepluggen/hf pluggen virker også mye bedre. Hvis jeg skal trekke frem det som jeg har merket meg som negativt, må det være:

1. Knotete å få ut/sette inn minnekortet.

2. Dårlig høyttaler.

3. Problem med at det kommer støv innunder skjermen når jeg har den i lomma. (Vises veldig godt i dagslys).

4. Mistet telefonen fra 40cm og ned på et (forholdsvis bløtt) plankegulv og skjermen ble ødelagt. (Kostet ikke mer enn 6-700 kroner å bytte skjerm da).

 

Noen som vet hvordan man finner ut hvilken firmware versjon man har? Går det an å installere ny firmware selv?

 

Noen som vet om ny firmware kommer til å støtte fly-modus slik som W800 har. I så fall ser jeg ingen gode grunner til å velge W800 fremfor K750i. Har bestilt meg W800 headset med minijack plugg. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...