Gå til innhold

Hva mener du er "størst"?, LOTR eller SW?


anon12234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk har ikke rett til sin subjektive mening om hva som er størst - i fans, billettpenger og solgt DVD'er. Der finns det bare fakta.

 

Star Wars navnet har tjent inn 300 Milliarder dollar siden 77. Jeg tviler uhyre sterkt på at noen i filmhistorien vil slå det. Og se på Episode III, som allerede har slått alle rekorder og bla. tjent dobbelt så mye som Atter en Konge ved premieren.

 

Star Wars er størst. Sånn er det.

 

Men hva som er best av seksologien og trilogien Ringenes Herre, har vi diskutert før. Men for the record elsker jeg begge deler, men med Expanded Universe og hele mytologien bak, må jeg si Star Wars.

Endret av Kyrre (GHL)
Lenke til kommentar
Star Wars navnet har tjent inn 300 Milliarder dollar siden 77. Jeg tviler uhyre sterkt på at noen i filmhistorien vil slå det. Og se på Episode III, som allerede har slått alle rekorder og bla. tjent dobbelt så mye som Atter en Konge ved premieren.

300 milliarder dollar? Hvor har du den enorme summen fra?

Lenke til kommentar

Joda men jeg ønsker egentlig bare å se hvor han har tallet fra..

 

Med tanke på de 300 milliardene dollar som er nevnt her på star wars og hvis vi sier at verden har hatt 6milliarder innbyggere i løpet av den tiden så betyr det at hver eneste person i hele verden har brukt 300kr på star wars ting.. Og det syntes jeg høres litt rart ut? :p

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Folk har ikke rett til sin subjektive mening om hva som er størst - i fans, billettpenger og solgt DVD-er. Der finns det bare fakta.

 

Star Wars navnet har tjent inn 300 Milliarder dollar siden 77. Jeg tviler uhyre sterkt på at noen i filmhistorien vil slå det. Og se på Episode III, som allerede har slått alle rekorder og bla. tjent dobbelt så mye som Atter en Konge ved premieren.

 

Star Wars er størst. Sånn er det.

 

Men hva som er best av seksologien og trilogien Ringenes Herre, har vi diskutert før. Men for the record elsker jeg begge deler, men med Expanded Universe og hele mytologien bak, må jeg si Star Wars.

4233954[/snapback]

 

http://www.boxofficemojo.com/alltime/world/

 

http://www.imdb.com/boxoffice/alltimegross?region=world-wide

 

feil. Atter en konge har offisielt solgt mer enn Star wars-filmene, som hovedsaklig er totaldominerende i USA når det gjelder det markedet. Men worldwide, neppe.

 

http://www.imdb.com/boxoffice/alltimegross

 

Forøvrig ble jeg forelsket i LOTR og har vært det siden. Magi.

edit: la til noen linker

Endret av AzureDragon
Lenke til kommentar

Jeg vil gå for Star Wars, LoTR var grei nok, men kunne fulgt boka bedre.

Som f.eks. tatt med Sarumans korruptering av The Shire i siste del.

 

Alle maser om Tom Bombadil, men jeg savner å se et herpa Shire og Hobbiter i kamp nok en gang.

 

SW har alt, vel, de tre første (4-6) i alle fall.

De tre siste (1-3) var så som så, hadde greie nok kampscener, men tingene mellom hver gang det var sånn fancy action var mer eller mindre kjedelig, og verden hadde ikke trengt Jar-Jar Binks ><

Lenke til kommentar
Jeg vil gå for Star Wars, LoTR var grei nok, men kunne fulgt boka bedre.

Som f.eks. tatt med Sarumans korruptering av The Shire i siste del.

 

Alle maser om Tom Bombadil, men jeg savner å se et herpa Shire og Hobbiter i kamp nok en gang.

 

SW har alt, vel, de tre første (4-6) i alle fall.

De tre siste (1-3) var så som så, hadde greie nok kampscener, men tingene mellom hver gang det var sånn fancy action var mer eller mindre kjedelig, og verden hadde ikke trengt Jar-Jar Binks ><

9576939[/snapback]

 

Det at Saruman inntar The Shire ville aldri ha passet inn i filmen, bare tenke på det store klimakset som er på slutten av filmen. Med enda et lite klimaks på slutten ville det ha blitt altfor mye.

 

Jeg liker ihvertfall Lotr bedre enn Star Wars, men syns de gamle SW-filmene er veldig severdige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...