Gå til innhold

Hva mener du er "størst"?, LOTR eller SW?


anon12234

Anbefalte innlegg

Når kom LOTR bøkene ut? For over 50 år siden? Ja?

Bøkene er bedre enn filmene, ingen tvil. Det er helt klart jeg ville ikke lest ringenes herre om det ikke hadde vært for filmene, men bøkene er bedre, og filmene er bare en rimelig god visualisering av den utrolige historien i de tre bøkene (+Hobbiten).

Oi, vi har nesten samme avatar. Kult.

 

Vel, det er akkurat dette som irriterer meg litt når det gjelder LotR. Det er så mange som har lest bøkene på grunn av filmene, og faktisk hevder å være skikkelig hardbarkede fans av trilogien, selv om de bare har hatt kjennskap til konseptet i tre-fire år. Jeg synes ikke det er helt riktig, hvis dere forstår meg rett.

 

Da mener jeg det står mer respekt av Star Wars-fans som har vært med siden begynnelsen på 70-tallet (men selvsagt også av LotR-fans som i det minste visste om eventyret før filmatiseringen). Nå tilhører ikke jeg noen av disse gruppene selv, men jeg ble i det minste fan av Star Wars før den nye trilogien kom ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LOTR. Jeg er en stor SciFi fan, men synes Star Wars stort sett suger. :shrug:

 

De der bamsene som flyr rundt i ene filmen er jo bare så utrolig latterlige...

Ca like latterlig som Legolas som sklir trappa på Helms Deep på et jævla skjold.

Enig i det. Men det er heldigvis bare enkeltscene® og ikke store deler av handlingen det er snakk om, slik som i Star Wars der suger store deler av handlingen gjør.

Lenke til kommentar

StarWars ep IV er den filmen jeg husker som første film jeg så nesten. Må si Jeg helt klart liker SW best.

 

Selv om ep I og II ikke var så gode filmer liker jeg de sånn rimelig bra. Ikke misforstå, jeg digger LOTR også, bare SW mer, har hatt forhold til SW i temmelig mange år.

Endret av Imposter
Lenke til kommentar

Etter min oppfatning er SW-mytologien hisides mye bedre enn LOTR-mytologien, for å si det sånn. Hva det filmtekniske angår syns jeg LOTR trekker det lengste strået, men i SW opplever man konflikter på så mange nivåer, og hele samspillet er så utrolig komplisert, at man kan oppfatte filmene på en ny måte hver gang man ser dem.

Lenke til kommentar
Jeg vokste opp med Star Wars og hadde nesten aldri hørt om Ringenes Herre før de storfilmene dukka opp, så Star Wars er det største i min leir. Og Episode III grisa Atter en Konge hva gjelder god avslutning på en trilogi.

Jau, vokst opp med Star Wars her også. Fikk høre om Ringenes Herre når de dukka opp på film. SW etter min menning mye støre enn Ringenes Herre.

Lenke til kommentar

For meg er nok Star Wars størst. De tre første filmene er jo klassikere, og som flere sier her er jo Star Wars filmene noe mange har vokst opp med.

 

Ringenes Herre kommer nok til å få denne klassikerstatusen i fremtiden, men personlig liker jeg Star Wars mye bedre. Sci-fi appellerer mye mer enn fantasi for meg. Det sier jo også litt at jeg har sett alle Star Wars filmene og bare én Ringenes Herre-film. Skal nok se de to siste en gang, men det er ikke noe jeg absolutt gjøre for å si det sånn.

 

Edit: Må legge til at jeg ikke hadde hørt noe om bøkene før Ringenes Herre-filmene kom.

Endret av r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...