Gå til innhold

Hva mener du er "størst"?, LOTR eller SW?


anon12234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blir for dumt å si at LOTR er helt uten dybde, men det er ikke dermed sagt at den er uberdyp. Ser ikke helt hvorfor det skal være noe å henge seg opp i, filmene har hverken mer eller mindre dybde enn den gjengse kinofilm.

Dybde i den grad at universet består av veldig mye mer enn det man ser på skjermen.

Lenke til kommentar

Vel film messig synse jeg det kommer mye dybde frem i Lord of the Rings og man føler man er i en gammel verden som har sett mye ondskap. F.eks gravlundene i Edoras, Amon'Sul (ruinene), Lothlorien, Rivendel, Osgiliath, Minas morgul, Helms Deep og Minas Tirith. Hm, ble mye her.

 

Det kommer en veldig god dybde frem i Ringenes Herre på filmen, det er bare spørs hva man legger merke til eller vil legge merke til. Synes PJ fikk dette godt frem ved at han brukte symboler i rekvisitene som passer inn med historien og loren bak ringenes herre, man fikk den følelsen at dette er en verden som har vært revet av konflikt før og det er en levende verden med mye historie bak seg.

Lenke til kommentar

Star Wars har jeg ikke noe til overs for. Den første trilogien (ep 4-6) så jeg aldri da jeg var liten, og når man ikke har noe nostalgisk forhold til filmene er de egentlig rimelig uinteressante. De nye filmene er forferdelig dårlige, mer er det vel egentlig ikke å si... det er knapt verdt å kaste bort tid og ord på dem, og det at jeg faktisk kastet bort penger på å se alle sammen på kino da de kom irriterer meg faktisk ennå.

 

Ringenes Herre, Hobbiten og Silmarillion leste jeg flittig i min ungdom, og selv om jeg synes filmene kunne ha vært bedre så er LotR helt klart størst i min bok.

Lenke til kommentar

For meg, uten tvil Star Wars :)

 

Selvom jeg forstår ekstremt godt at folk ikke liker Star Wars om man ikke er vokst opp med det. Er utrolig mye teit der, gjennom både orginalene og de nye. Men om man klarer og overse teithetene og leve seg inn i det som faktisk er bra, så er Star Wars helt genialt : D

 

Og Ringenes Herre er fett, men.. Alle jeg vet om sier dem digger lotr, men alikevell aldri vil sette seg med å se alle filmene. Og ser dem de virker det nesten som det er av en prinsipp-sak. ( "vi er fans jo, nå må vi se dem igjen, og juge for oss selv til og innbilde oss at de er så jævla bra.")

 

lotr er treigt x) Masse unudvendig babbling og sitater.. Greit, man tenker kanskje ikke over det der og da, men i underbevisstheten etter man har sett filmene er det noe man ikke kan sette ord på som får deg til å ikke ville se dem igjen ved det første. Da har man som regisør gjort et eller annet feil der.

 

Og jeg er helt enig at det er viktig at lotr filmene er lange, vi trenger å vise tid i de filmene.. men de er bare lange på feil måte O_o

 

Mulig jeg tar feil.. Men min oppfattning av det :)

 

 

 

Hva er forresten blockbuster?

Endret av Rino_
Lenke til kommentar

Enig i det med uvilje mot å se LotR-filmene på nytt. Jeg så dem på kino, likte dem, så dem på nytt i extended editions og likte dem, men nå klarer jeg ikke for bare livet å samle opp mot til å se dem igjen. Et forsøk på LotR-maraton feilet brutalt i det jeg sovnet halvveis i første film.

 

Fortsatt bedre enn Star Wars, men det skal da ikke så mye til :)

Lenke til kommentar
Enig i det med uvilje mot å se LotR-filmene på nytt. Jeg så dem på kino, likte dem, så dem på nytt i extended editions og likte dem, men nå klarer jeg ikke for bare livet å samle opp mot til å se dem igjen. Et forsøk på LotR-maraton feilet brutalt i det jeg sovnet halvveis i første film.

 

Fortsatt bedre enn Star Wars, men det skal da ikke så mye til :)

 

Deilig å høre noen med samme oppfattning :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...