Gå til innhold

Den store NES tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grunnet behov for musikkutstyr selger jeg min kjære NES maskin, samt 10 spill.

Dersom noen er intr, sjekk på qxl. Spillene er Turtles 2, snake`s revenge, bucky O`hare, little samson, battletoads, ghosts`n`goblins, super mario bros, tetris, nintendo world cup og rad gravity.

4 kontroller og multitap følger med. Maskinen selges i original eske, og 6 av spillene har også original esker og manualer.

Det gjor vondt, men jeg trenger musikkutstyr...

Lenke til kommentar
Grunnet behov for musikkutstyr selger jeg min kjære NES maskin, samt 10 spill.

Dersom noen er intr, sjekk på qxl. Spillene er Turtles 2, snake`s revenge, bucky O`hare, little samson, battletoads, ghosts`n`goblins, super mario bros, tetris, nintendo world cup og rad gravity.

4 kontroller og multitap følger med. Maskinen selges i original eske, og 6 av spillene har også original esker og manualer.

Det gjor vondt, men jeg trenger musikkutstyr...

Syns den var litt for dyr... Er ikke verdt mer enn tusenlappen. :roll:

Lenke til kommentar

*Mimre* Det var et morsomt spill ja, og så husker jeg et fotballspill. Man kunne ta sånn superspark, og hvis man traff motspillerne ble de liggende resten av kampen. Hadde ingen av disse spillene selv, jeg tror bare jeg hadde Mario og Duck Hunt, i en sånn samlepakke. SNES derimot har jeg mye av.

Nintendo world cup heter det fotball spillet btw det er vel det eneste fotballspillet jeg liker :p jeg ler fortsatt da jeg tar superspark og keepern ligger nede :evil:

 

EDIT:Hater deg Leif

Endret av Little slask
Lenke til kommentar

Ja herre det var gøy... :cry:

Husker at det var ikke West Germany i finalen det var vanskelig å slå, det var Argentina i semi'n, for de løp så innigranskauen fort...

Husker nesten koda for å komme rett til finalen og,,,Lurer på om den ikke starta på 126 ett eller annet. :hmm:

Leste også en plass om spillet at det var veldig relistisk :!: Du blåser jo ut øya på folkene når du takler dem, og det finns ikke dommer :lol:

Lenke til kommentar

Nå kan dere lære dere NES Programmering hvis dere vil :D

 

Har laga en guide: http://j-soft.servehttp.com/forum/nesasm.txt

 

NB: Bør lagres og åpnes i notepad (gedit o.l for linux) for å få rett formatering på teksten! Ved åpning i notepad, ta på WordWrap eller tekstbryting (avhengig av språk) for å slippe å måtte lese langt bortover!

Endret av Johan123321
Lenke til kommentar

Jeg får ikke min til å fungere på den TV'n jeg har nå. Meget irriterende, siden det er den eneste konsollen jeg har til TV.

Husker ikke hvordan vi gjorde det på forrige TV'n. Det er videokanalen den kommer på? Jeg har ingen spess videokanal, kan se video på alle kanalene.. Men det funker ikke :(

Lenke til kommentar
Jeg får ikke min til å fungere på den TV'n jeg har nå. Meget irriterende, siden det er den eneste konsollen jeg har til TV.

Husker ikke hvordan vi gjorde det på forrige TV'n. Det er videokanalen den kommer på? Jeg har ingen spess videokanal, kan se video på alle kanalene.. Men det funker ikke :(

Den har komposittutgang også! Gul og rød kabel, slik som DVD-spillere osv. bruker! Da vil TV'en automatisk finne den på "AV"-kanalen.

 

EDIT: Hvis du ikke har komposittinngang på TV'en, kan du enten kjøpe en Scart-kontakt, eller prøve med antenne-metoden igjen, men denne gangen søker du etter kanaler!

Endret av Johan123321
Lenke til kommentar
EDIT: Hvis du ikke har komposittinngang på TV'en, kan du enten kjøpe en Scart-kontakt, eller prøve med antenne-metoden igjen, men denne gangen søker du etter kanaler!

Klarer ikke søke på TV'n min. Ikke noen i familien heller, hehe.

Måtte få hjelp av en nabo som driver med slikt til vanlig. Burde kanskje få tak i han igjen. Savner å spille NES.

Lenke til kommentar
EDIT: Hvis du ikke har komposittinngang på TV'en, kan du enten kjøpe en Scart-kontakt, eller prøve med antenne-metoden igjen, men denne gangen søker du etter kanaler!

Klarer ikke søke på TV'n min. Ikke noen i familien heller, hehe.

Måtte få hjelp av en nabo som driver med slikt til vanlig. Burde kanskje få tak i han igjen. Savner å spille NES.

Som sagt før, du kan bruke komposittvideo rett i TV'en, og hvis TV'en ikke har komposittinngang (sånn gul og rød), kan du kjøpe en Scart-adapter.

Lenke til kommentar

Som sagt før, du kan bruke komposittvideo rett i TV'en, og hvis TV'en ikke har komposittinngang (sånn gul og rød), kan du kjøpe en Scart-adapter.

Har gul og rød. Brukte de for å få lyd i NES. Har spilt det på denne TV'n en gang, men nå vil det ikke mer. Aner ikke hvorfor det ikke vil nå..

 

Hva er Scart-adapter?

Lenke til kommentar

Som sagt før, du kan bruke komposittvideo rett i TV'en, og hvis TV'en ikke har komposittinngang (sånn gul og rød), kan du kjøpe en Scart-adapter.

Har gul og rød. Brukte de for å få lyd i NES. Har spilt det på denne TV'n en gang, men nå vil det ikke mer. Aner ikke hvorfor det ikke vil nå..

 

Hva er Scart-adapter?

Scart er en slik så da trenger du bare en sånn og to Slike kabler lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Super Mario Bros

supmario.gif

 

Super Mario Bros. 2

ss_smb2_06.gif

 

Super Mario Bros 3

ss_smb3_01.gif

 

Duck Hunt

nesduckhunt.png

 

Little Nemo: The Dream Master

Little_Nemo_Dream_Master_NES_ScreenShot1.jpg

 

Eliminator Boat Duel

Eliminator%20Boat%20Duel%20(U)(1).jpg

 

MC Kids

McKidsTitle.gif

 

Batman

nesbatman.png

 

World Cup Soccer

world_cup_01.gif

 

The Legend Of Zelda

Legend_of_Zelda_NES_ScreenShot2.jpg

 

Donkey Kong

ss_dk-nes_3.gif

 

Chip 'n Dale: Rescue Rangers 2

Tic%20et%20Tac%20Rescue%20Rangers%20(nes)2.png

 

Duck Tales

Disneys_Duck_Tales_NES_ScreenShot2.jpg

 

Operation Wolf

605.jpg

 

Paperboy 2

nespaperboy2.png

 

Prince Of Persia

Foto+Prince+of+Persia.jpg

 

Ski Or Die

Ski_or_Die.jpg

 

Spiritual Warfare

spiritual_warfare_02.gif

 

Teenage Mutant Ninja Turtles 2

Teenage_Mutant_Ninja_Turtles_2_NES_ScreenShot2.jpg

 

Tetris

Tetris_NES_ScreenShot2.jpg

 

Super Off Road

Ivan_Ironman_Stewarts_Super_Off_Road_NES_ScreenShot2.jpg

Eit par av mine uforglemmelige klassikere.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...