Gå til innhold

Den store NES tråden


Anbefalte innlegg

Topic sier vel det meste, Diskuter alt her som har om tidenes beste konsoll :love:

 

 

Specs:

 

* Processor: 6508 8-bit (using a custom Motorola 6502 class)

* Processor speed: 1.79 Mhz

* Resolution: 256x224 (ntsc) or 256x239 (pal)

* Colors available: 52

* Max Colors on screen: 16, 24 or 25.

* Max sprites: 64

* Max sprites per line: 8

* Sprite size: 8x8 or 8x16

* Picture Scroll: 2 h.v

* RAM: 16 Kbit (2kb)

* Video RAM: 16 Kbit (2kb)

* Min/Max cart size: 192 Kbit - 4 Mbit

* Sound: PSG sound, 5 channels

2 square wave

1 triangle wave

1 noise

1 PCM

 

Takk for specs cell_c14

Endret av Little slask
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et av spillene jeg husker best at jeg spilte da jeg var liten var "Kirby's Dream World" eller noe sånt, hvertfall Kirby. Husker jeg spilte det hos tanta mi en eller to ganger og syntes det var fantastisk artig :)

 

Kan jo hende at det var fordi jeg var en liten drittunge på den tida, men artig var det!

 

Og så husker jeg "The Adventures of Link", som var sinsykt artig, men også vanskelig for en liten guttunge.

 

Nes og Snes er nok de beste konsollene noensinne skapt

:love:

Lenke til kommentar

Jeg har den på hytta og spiller ofte på den!

 

kult design :love:

 

Har også Pistol som tillegsutstyr som man skyter på skjermen med...genialt!

 

Har 250 spill på en kassett.

 

Super Mario Bros. eier jo!

Endret av faxe
Lenke til kommentar

Ahh... For noen måneder siden FIKK jeg en slik konsoll da faren til dama ryddet ut av loftet.

Hadde en selv også, men den ble solgt for 13 år siden.

 

 

Sweet nostalgia!

 

 

Edit: Har forøvrig emulatorversjon av omtrent _alle_ spill utgitt til nes og snes. Det blir allikevel ikke det samme.

Endret av sven-o
Lenke til kommentar
Et av spillene jeg husker best at jeg spilte da jeg var liten var "Kirby's Dream World" eller noe sånt, hvertfall Kirby. Husker jeg spilte det hos tanta mi en eller to ganger og syntes det var fantastisk artig :)

 

Kan jo hende at det var fordi jeg var en liten drittunge på den tida, men artig var det!

 

Og så husker jeg "The Adventures of Link", som var sinsykt artig, men også vanskelig for en liten guttunge.

 

Nes og Snes er nok de beste konsollene noensinne skapt

:love:

Nes var en fenomenal konsoll, men konsollen som står mitt hjerte nærmest vil nok alltid være SNES.

 

StarFox

Super Mario World

Super Metroid

Donkey Kong Country serien

The Legend Of Zelda: A Link To The Past

Vampire Kiss

Castelvania 4

Mario Kart

 

En fantastisk konsoll med grafiske muligheter på etterhvert ganske høyt nivå takket være Rareware med DK :w00t:

 

Hadde få dårlige spill til SNESen min. Hadde vel en 14 på det meste.. en kan vel si jeg innvisterte litt i den... Hadde bazookaen også. :thumbup:

Lenke til kommentar

Da NES var populært var jeg ikke gamle karen og var med mamma til Strömstad på shopping. Og mens hun tittet i klesbutikkene, var jeg i lekebutikkene, og det var da jeg så den - en O-STOR eske med Nintendo, pistol, håndkontrollere, spill...alt oppi en stor koffert. Jeg pekte og spurte ham bak disken hvor mye den kostet, og jeg fikk helt hakeslipp da alt dette bare kostet 350 kroner.

 

Selvsagt løp jeg inn til mamma i nabobutikken, dro henne i armen og var helt spinnvill - denne måtte jeg bare få! Hun ble med inn, og spurte ekspeditøren igjen om den kostet 350 kroner.

 

Og det gjorde *kofferten*.

 

Edit: Tror ikke jeg fikk helt frem at det var kofferten (uten innmat) jeg stod og siklet på.

Endret av PeeJay
Lenke til kommentar
Da NES var populært var jeg ikke gamle karen og var med mamma til Strömstad på shopping. Og mens hun tittet i klesbutikkene, var jeg i lekebutikkene, og det var da jeg så den - en O-STOR eske med Nintendo, pistol, håndkontrollere, spill...alt oppi en stor koffert. Jeg pekte og spurte ham bak disken hvor mye den kostet, og jeg fikk helt hakeslipp da alt dette bare kostet 350 kroner.

 

Selvsagt løp jeg inn til mamma i nabobutikken, dro henne i armen og var helt spinnvill - denne måtte jeg bare få! Hun ble med inn, og spurte ekspeditøren igjen om den kostet 350 kroner.

 

Og det gjorde kofferten.

Wow! Den prisen kunne jeg til og med gitt for en NES idag.

 

NESen min ligger i skapet /kottet et sted i huset til min kjære søster som fikk den av meg når hun flyttet på hybel.

 

Edit:

Når tid var dette forresten?

Endret av alaruz
Lenke til kommentar

Jeg fikk aldri gleden av NES, men i 1998 fikk jeg min første smak på spillkonsoll(Har tildigere bare spillt Duke Nukem 3D,doom, wolfenstein og Mario spill på PC).

 

Det var i spania(bodde der), da vi var på et kjøpesenter der var SNES, det ble solgt med 2 kontroller og Super Mario Allstars+ mario world :love: kjøpte også Super Street Figther 2 da. Det var tider, nå mangler jeg en ledning på SNES'en, emn jeg gjennlever den tiden på GBA SP'en min da.

Lenke til kommentar
Aldri (Les: aldri) spilt NES... :dontgetit:

:ohmy: blasphemy!!

 

Du har virkelig gått glipp av mye. Digget Mario Bros, Gunsmoke, Contra (Probotector), Tom & Jerry, Chip and Dale (Snipp og Snapp), TMNT og masse flere :love:

Det har jeg sikkert.. Men jeg voks opp med SNES jeg, NES var før min tid som gamer... ;) Har mange gode minner fra SNES da.. Donkey Kong 1, 2 og 3 :love:

Lenke til kommentar

Ah, gamle minner! Har ikke tall på hvor mange timer jeg brukte da jeg først fikk NES'en, på 7 års dagen min... Til og med mora mi og faren min ble hekta, satt ofte helge-nettene igjennom og spilte da jeg ikke var oppe :!: . Spill som Super Mario 1-2-3, Turtles 1-2, Ducktales, Snipp og Snapp, Road Rage osv. Klassisk. Men synes kontrolleren er litt for ubehagelig å bruke, i alle fall når jeg tok den fram igjen for å prøve sist. Greit at den er gammel, men den er jo ekstremt kantete... Sånn sett er nok SNES mye bedre, og til den er det jo også mange gode spill.

Lenke til kommentar

Ah, nostalgien sprudler i blodet mitt. En kompis av meg har en NES i mint condition men han vil ikke selge den. Skal prøve å få han til å opparbeide seg gjeld til meg på et eller annet vis, for så å bytte den mot å få blanket ut gjelda si, da har han ikke et valg :)

 

Noen som husker bazookaen man kunne kjøpe som ekstrautstyr, forresten?

 

sscope.GIF

Lenke til kommentar
Ah, nostalgien sprudler i blodet mitt. En kompis av meg har en NES i mint condition men han vil ikke selge den. Skal prøve å få han til å opparbeide seg gjeld til meg på et eller annet vis, for så å bytte den mot å få blanket ut gjelda si, da har han ikke et valg :)

 

Noen som husker bazookaen man kunne kjøpe som ekstrautstyr, forresten?

 

sscope.GIF

:ohmy:

 

Hvorfor får vi ikke slikt artig tilleggsutstyr nå for tiden :p *Vet det bare er en vanlig lyspistol, men uansett*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...