Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom - Ny hastighet anyone ?


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt Bluecom i 4 måneder, så det er ikke slutten av bindingstiden direkte..

Fikk tilbudet om gratis etablering ja. Tror det er noe de ringer til alle om.

Men det er jo en sleip måte å gi folk lengre bindingstid da. Var vel mest derfor jeg takket nei også.

 

Håper uansett at de får oppgradert alle snart.. klør etter å få 4mbit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
en eg kjenner fikk netopp oppgradert fra 728 ned. til 2200!!!!! og han betaler kun 299/mnd...

Da må det ha skjedd en feil eller så har din venn enten missforstått eller skryter på seg fordi han skal ikke ha den linja til den prisen.

neida.. sjekka med itavisen når eg var hos han i går.. han har 2.2 mbit og betaler 299/mnd..

 

 

fikk ikke så positivt svar fra bluecom.. de vil bare vite kem denne personen er.. hehe.. men det får de ikke vite..

 

får vel leite etter en annen leverandør..

Lenke til kommentar
fikk ikke så positivt svar fra bluecom.. de vil bare vite kem denne personen er.. hehe.. men det får de ikke vite..

 

får vel leite etter en annen leverandør..

Dette er nok en feil fra BC sin side, også mener du at de må gjøre samme feil mot deg?

Ganske urimelig og lite fornuftig krav for og si det pent.

Lenke til kommentar
Jeg tenker på Nextgentel og Telenor (Telenor er ikke veldig kjappe på oppgraderinger, men raskere enn Bluecom).

Ja, ser slik ut...

 

Klippet fra Online.no:

 

Du som har Online ADSL fra før, behøver ikke å foreta deg noe for å få økt hastighet. Oppgraderingen starter i juni, og vil være gjennomført i løpet av 2005. Du vil motta en e-post fra Telenor etter at du har fått ny hastighet.

Sorry, en bommert fra meg. :blush:

Lenke til kommentar
fikk ikke så positivt svar fra bluecom.. de vil bare vite kem denne personen er.. hehe.. men det får de ikke vite..

 

får vel leite etter en annen leverandør..

Dette er nok en feil fra BC sin side, også mener du at de må gjøre samme feil mot deg?

Ganske urimelig og lite fornuftig krav for og si det pent.

tja... er vel ikke sikkert at dette er en feil? godt mulig det er flere som har fått samme hastighet til den prisen. .

Lenke til kommentar
tja... er vel ikke sikkert at dette er en feil? godt mulig det er flere som har fått samme hastighet til den prisen. .

Da må de i såfall ha fått den som en kompensasjon for ett eller annet fordi den prisen stemmer ikke med prislisten til BC og ergo er det ikke normalt med en slik pris.

Tror ikke noe på at man kan "prute" på prisene sånn uten videre.

Lenke til kommentar

Kanskje et litt dumt spørsmål, men jeg sitter hos svigers, på linja de har. De har VoIp, og adsl fra Bluecom. Hvordan finner jeg ut hva slags hastighet jeg sitter på? Er ikke imponert over kapasiteten her!

 

Om jeg laster ned med Azureus og setter limit på 35k ned, og 10k up, så merker jeg at telefonlinja blir dårlig. Om jeg stopper azureus blir den grei igjen...

 

Pingen er ikke ikke så ille, men langt fra imponerende med 40ms mot bluecom.no, er i svolvær... Sjekker dere mot en annen internettside, så ITavisen hadde et speedometer før...

Lenke til kommentar
Kanskje et litt dumt spørsmål, men jeg sitter hos svigers, på linja de har. De har VoIp, og adsl fra Bluecom. Hvordan finner jeg ut hva slags hastighet jeg sitter på? Er ikke imponert over kapasiteten her!

 

Om jeg laster ned med Azureus og setter limit på 35k ned, og 10k up, så merker jeg at telefonlinja blir dårlig. Om jeg stopper azureus blir den grei igjen...

 

Pingen er ikke ikke så ille, men langt fra imponerende med 40ms mot bluecom.no, er i svolvær... Sjekker dere mot en annen internettside, så ITavisen hadde et speedometer før...

Noe de fortsatt har!

Lenke til kommentar

Snakket faktisk med Bluecom i dag angående VoIP, som jeg opplever som ustabil. Da fortalte karen på support meg noe jeg ikke var klar over- hvis man får en samtale, eller forsøker å ringe mens man bruker mye båndbredde ellers, så er det vanlig at telefonadapteret krasjer, hvis det ikke klarer å skaffe seg ca 130 Kbps.

 

Jeg er klar over at samtalekvaliteten er dårlig når man utnytter linja, men var ikke klar over at adapteret kan krasje, og dermed sperre for inngående/utgående samtaler helt til det blir resatt, uansett om man i mellomtiden har redusert båndbreddebruken på andre ting. Slik Bluecoms IP- telefon fungerer, kan jeg heller ikke bruke båndbreddestyringen i routeren min til å fikse problemet.

 

Bluecom anbefaler en svensk side når man skal måle båndbredde. De hevder at IT- avisens speedometer er ubrukelig. Hukser ikke hva den svenske siden heter, men man må laste ned en liten klient for å bruke den. Tipper noen smetter innom med linken her..

 

Edit- fant den selv,

http://www.tptest.konsumentverket.se/

 

Svenske forbrukerrådet, bår være grei, den.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Med min flaks må jeg sikkert vente til rett etter 15 Aug.

 

Hei.

 

Oppgraderingen vil skje innen 15 August, jeg sjekke nettopp og sentralen din

har ikke blitt oppgradert ennå, dvs. at oppgraderingen kan skje i morgen

eller det kan skje 15 August, vi har dessverre ingen eksakt dato.

Lenke til kommentar
Med min flaks må jeg sikkert vente til rett etter 15 Aug.

 

Hei.

 

Oppgraderingen vil skje innen 15 August, jeg sjekke nettopp og sentralen din

har ikke blitt oppgradert ennå, dvs. at oppgraderingen kan skje i morgen

eller det kan skje 15 August, vi har dessverre ingen eksakt dato.

Yepp, ser sånn ut for min del også...... :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...