Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom - Ny hastighet anyone ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg fikk mer inntrykk av at de måtte inn i sentralen, de snakket om underleverandører osv...

Har vondt for og tro de må det, vi snakker om 2005.

De har jo Jara som underleverandør der hvor de ikke har eget utstyr og der må de jo gjenom noe byråkrati som tar tid.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok også det er snakk om skripts ja, men problemet er nok at en del sentraler ikke har godt nok dimensjonert utstyr, og disse vil nok få problemer, og da må disse oppgraderes. Kanskje må backbone oppgraderes osv.

Ikke at jeg er noen racer på tele kommunikasjon. Men det er nok ikke slik at alle sentraler må manuelt oppgraderes for å få satt opp linjehastigheten. Da hadde det nok vært umulig for NGT og oppgradere alle sentralene sine på 3-4 uker.

Lenke til kommentar

Hei,takk for respons.

 

Jeg har vært plaget med høye pingverdier siden jeg fikk bluecom ADSL i april.

32ms er faktiskvesentlig bedre enn det jeg har hatt før...

 

Får 32ms uansett om jeg ser på vg eller itavisen.

 

Får alltid 1ms til egen router (trådløs) og derfra 32ms til bluecom-kristiansand.

 

Jeg bor i Kr-sund.

 

EDIT: avstand til sentralen (kapaks linjelengde) 818M.

Endret av la7dfa
Lenke til kommentar

dvs slik jeg skjønner det at forsinkelsen er fra routern din til koblingspunktet i sentralen. Siden avstanden kun er 800m skulle pingen dit være veldig bra. Jeg bor 1900m til sentralen og har ping på ca 12 dit (17 til vg eller itavisen). Det kan kanskje komme av liten tråddiameter (lavere enn 0,6 jfr.kapaks) eller forstyrrelser på linjen/overbooket sentral.

Lenke til kommentar
Bestilte oppgradering den 18. mai, og etter å ha sendt purremail i går, fikk jeg svar om at oppgraderingen skjer i løpet av en uke. Bluecom opererer med ganske lange "ca.14 dager", som det sto i den første mailen jeg fikk. De har vel mye å gjøre om dagen.

Ring de! Hos meg kunne de gi meg en nøyaktig dato og det stemte tilslutt det.

Lenke til kommentar
Bestilte oppgradering den 18. mai, og etter å ha sendt purremail i går, fikk jeg svar om at oppgraderingen skjer i løpet av en uke. Bluecom opererer med ganske lange "ca.14 dager", som det sto i den første mailen jeg fikk. De har vel mye å gjøre om dagen.

Ring de! Hos meg kunne de gi meg en nøyaktig dato og det stemte tilslutt det.

Har du fått målt linja hos itavisen/dinside til 4mbit nå?

eller har du forsatt 2,3mbit?

 

Edit; YEAH! POST 1000!!!!! :fun::cool:

Endret av skyline
Lenke til kommentar

Noen som har hatt problem med å få kontakt i det siste?

Jeg er selfølglig på andre sida av landet når ADSL forbindelsen min rammler ut for første gang på 3-4 mnd`er. Så jeg må få noen til å ta en tur i leiligheten min og fikse det. (Har en Card server som må være oppe 24/7) Det virker som forbindelsen har ramla ut natt til mandag eller rundt der en plass.

Lenke til kommentar
Bestilte oppgradering den 18. mai, og etter å ha sendt purremail i går, fikk jeg svar om at oppgraderingen skjer i løpet av en uke. Bluecom opererer med ganske lange "ca.14 dager", som det sto i den første mailen jeg fikk. De har vel mye å gjøre om dagen.

Ring de! Hos meg kunne de gi meg en nøyaktig dato og det stemte tilslutt det.

Har du fått målt linja hos itavisen/dinside til 4mbit nå?

eller har du forsatt 2,3mbit?

 

Edit; YEAH! POST 1000!!!!! :fun::cool:

Har brukt tptest (eneste båndbredde testen som bluecom "godtar") og linja ligger stabilt på ca. 440 opp og alt fra 1000 til 2600 ned... Har sendt mail til bluecom og håper de får fikset det...

 

Edit: Grattis med post 1000 ;)

 

Edit2: Btw...Hva er en card server?

Endret av Hefla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...