Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom - Ny hastighet anyone ?


Anbefalte innlegg

Men etter det jeg har hørt er det en bagatell å oppgradere sentralene.

 

Det er en måned igjen til 15 august ja, men det er også 2 måneder siden de gikk ut med informasjon om oppgraderingen.

 

Jeg har hatt modem og router slått av hele helgen de gangene jeg har slått av, så det stemmer ikke helt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bor 5500m fra sentralen og har 1024/256 nå, men vil jeg få oppgradert når jeg bor så langt fra sentralen?

Bruk denne linken til å finne ut hvilke hastigheter som er tilgjengelig på din adresse:

https://metro.telenor.no/metro2-application...s-web/kapaksweb

Brukernavn: skapaksprovider

Passord: prov

 

Skriv inn tlf. nummer elller adresse :)

 

Hilsen Zuul

 

Edit: Ikke noe tegn til ny hastighet her i Bødalen/Slemmestad..

Kommer nok sikkert om ikke så lenge ville jeg tro.

Endret av Zuul
Lenke til kommentar

en eg kjenner fikk netopp oppgradert fra 728 ned. til 2200!!!!! og han betaler kun 299/mnd...

 

er vel ikke heeeeeeeeeeeeeeeelt rettferdig at vi som hadde 1500 linjen kun får oppgradert til 2200 då?

 

vi betaler jo fremdeles 399 kr..

 

 

skulle jo egentlig ringe de og snakke med de om dette.. hvis dette var sånn som det skulle være ifølge de så ville eg sagt opp og skifta leverandør. meeeeeeeeeen så ringte de fra bluecom til meg i dag (sikkert fordi bindingstiden min går ut neste mnd..) og tilbydde meg gratis etablering på ip telefoni inkl adapter.. sa etterhvert ja til dette.. men tenkte ikke så mye over at eg då fikk ny binding.. hehe.

 

hmm.. får sende de en mail..

 

at folk betaler 100 kr mindre for samme linje hos samme leverandør enn mange av oss andre er vel uakseptabelt?

Lenke til kommentar
en eg kjenner fikk netopp oppgradert fra 728 ned. til 2200!!!!! og han betaler kun 299/mnd...

 

er vel ikke heeeeeeeeeeeeeeeelt rettferdig at vi som hadde 1500 linjen kun får oppgradert til 2200 då?

 

vi betaler jo fremdeles 399 kr..

 

 

skulle jo egentlig ringe de og snakke med de om dette.. hvis dette var sånn som det skulle være ifølge de så ville eg sagt opp og skifta leverandør. meeeeeeeeeen så ringte de fra bluecom til meg i dag (sikkert fordi bindingstiden min går ut neste mnd..) og tilbydde meg gratis etablering på ip telefoni inkl adapter.. sa etterhvert ja til dette.. men tenkte ikke så mye over at eg då fikk ny binding.. hehe.

 

hmm.. får sende de en mail..

 

at folk betaler 100 kr mindre for samme linje hos samme leverandør enn mange av oss andre er vel uakseptabelt?

Ring dem og spør. Fant plutselig ut at jeg hadde betalt 800kr i måneden når jeg egentlig bare hadde trengt å betale 400... Det de sier er at man selv er ansvarlig for å be om prisreduksjon! Her snakker vi service altså ;)

Lenke til kommentar

Er ikke oppgradert.... bor på karmøy, blir nok siste kunde som blir oppgradert. typisk meg.

 

Syns det er teit at men må selv si ifra om prisen på abb. går ned.... betaler selv 400kr i måneden for 730 linja, oppgraderer denne til 2000\300 :yes: når det lar seg gjøre igjen ^^ (må vente til august)

Ellers er siste nytt fra bluecom :

BlueCom leverer brannmur med innebygd router.

Hvem vil ikke ha en brannmur men innebygd router?????

 

Den fantastiske routeren

Lenke til kommentar
Leste at de skulle ta en sentral av gangen.  Skjønner ikke at det skal være så tungvint å endre hastighet.  Kan jo skjønne at noen har marginale signaler pga linjelengde.  NGT oppgraderer lynraskt...

Gå over til NGT da. Fan så mye dere syter ass. Oppgradering, mer upload ... De som trenger upload får seg shdsl. De har vel gitt en deadline. Jeg er fornøyd med det jeg.

Kanskje Bluecom er litt mer distrikts vennlig. Har i flere år levert landsdekkende.

 

Noe ikke NGT har brydd seg om.

Endret av tag1
Lenke til kommentar

Merkelig at Bluecom forsinker dette så j*vla lenge. Andre ISP'er lar endringer tre i kraft maks en uke eller to etter offentliggjøring av hastighetsendring...virker som om Bluecom utsetter dette fordi folk skal begynne å fortelle andre som:

 

"det lønner seg å bytte til Bluecom i stedet, de oppgraderer alle sentraler for tiden."

 

Det er også rart at noen betaler en annen pris for samme linje. Jeg betaler 349,- pr. mnd. for 1024/384, og vil få 2200-linja etter oppgradering til samme pris.

Lenke til kommentar
Merkelig at Bluecom forsinker dette så j*vla lenge. Andre ISP'er lar endringer tre i kraft maks en uke eller to etter offentliggjøring av hastighetsendring...virker som om Bluecom utsetter dette fordi folk skal begynne å fortelle andre som:

 

"det lønner seg å bytte til Bluecom i stedet, de oppgraderer alle sentraler for tiden."

 

Det er også rart at noen betaler en annen pris for samme linje. Jeg betaler 349,- pr. mnd. for 1024/384, og vil få 2200-linja etter oppgradering til samme pris.

Heh heh heh, hvilke andre isp ? :tease:

Lenke til kommentar

Jeg ble oppringt av Bluecom i dag, de ville selge meg ip telefoni.

Han jeg snakket med hadde hørt at alle garantert skulle få oppgradert linje innen 1 august.

Jeg spurte om han mente 15 august, men nei, ifølge et internt skriv tror jeg det var så skulle alle oppgraderes innen 1 august.

Kan hende det er noe i det...

Lenke til kommentar
Jeg tenker på Nextgentel og Telenor (Telenor er ikke veldig kjappe på oppgraderinger, men raskere enn Bluecom).

Ja, ser slik ut...

 

Klippet fra Online.no:

 

Du som har Online ADSL fra før, behøver ikke å foreta deg noe for å få økt hastighet. Oppgraderingen starter i juni, og vil være gjennomført i løpet av 2005. Du vil motta en e-post fra Telenor etter at du har fått ny hastighet.

Lenke til kommentar
Jeg ble oppringt av Bluecom i dag, de ville selge meg ip telefoni.

Han jeg snakket med hadde hørt at alle garantert skulle få oppgradert linje innen 1 august.

Jeg spurte om han mente 15 august, men nei, ifølge et internt skriv tror jeg det var så skulle alle oppgraderes innen 1 august.

Kan hende det er noe i det...

fikk du tilbud om gratis etablering? har du hatt bluecom lenge? lenge igjen av bindingstiden? tipper at det er derfor de ringer rundt.. fordi då binder man seg 1 år på ip telefonien..

 

fikk svar fra bluecom i dag... og hun eg fikk svar fra klarte bla å skrive dette..:

 

"Du er på vår egen sentral og har hyggelige priser i forhold til hastigheten"...

 

eg synst ikke det er så hyggelig at eg (og mange andre) må betale 100 kr mer enn andre for akkurat samme produkt.. han andre eg kjenner som har fått økt fra ca 700 til 2200 er også på "egen sentral"..

 

får se ka de skriver.. hvis ikke de skrur opp hastigheten eller setter ned prisen så sier ihvertfall eg opp bredbåndet asap.!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...